Citat:
Ursprungligen postat av
myria
Tack för ditt svar, det gjorde mig lite lugnare i det hela. Min partner tycker ju att om vi fortsätter som vi gör nu kan det ta slut ganska snabbt. Däremot om vi är särbos och min partner och jag får den tid vi behöver isär men även ihop så kan det gå bättre. Min partner är villig att kämpa och försöka, det säger han iallafall. Men jag är också orolig över vad som komma skall. Tänk om jag vill ha mer och han inte kan ge mig mer? Den rädslan finns 🥺
Rädslan finns givetvis men låt den inte styra er relation. Det gläder mig att mitt svar kunde lugna din situation något. Ni tar de steg i er relation som känns bra för er, det finns inget rätt eller fel. Som jag tidigare nämnt, behöver situationen inte vara permanent. Det finns inget som hindrar er från att återigen bli sambos i framtiden.
Se situationen som en möjlighet att utveckla er relation, både till varanda och till er själva. Håll en god kommunikation och var tydliga gentemot varandra, resterande motgångar, hinder och liknande kommer ni lösa så småningom. Särbo-livet kanske inte är vad du föreställde dig men det behöver per automatik inte innebära något negativt. Ta det som det kommer. Om det mot förmodan inte fungerar då har ni testat. Du beskriver dock att han vill kämpa för er relation, kanske är detta ett sätt för honom att göra det utan att gå under helt med tanke på att han behöver sin egen tid?
Jag tror på er, allt för många relationer avslutas numera för att folk har glömt hur man kompromissar och löser saker.