2021-05-20, 22:37
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myria
Hej! Egentligen har han aldrig velat bo med någon. Han och hans ex var tsm i 8 år och redan där kände han att han inte ville bo med någon. I detta fall så var han yngre och hade mer tålamod och kände att de ändå kommer leva livet ut så då gick det väl an. Han fick dock göra mycket utanför hemmet så som att gå långa promenader och bara vara ute tills han hade lugnat sig. Så jag förstår att det inte är nåt fel på mig utan det är hans tankesätt. Vi har ju sagt att vi kommer testa igen när vi vill, vi har även sagt att vi kanske lever tsm 1 månad hos honom och sen kör 1 månad där man är hos varandra men ändå har egentid ibland. Så båda får som dom vill. Han är villig att göra allt för att det ska fungera och han vill ju inget annat än att vara med mig och fortsätta vårat förhållande tills det inte går längre.

Det är som sagt bara jag och mina tankar som ibland tar över, i och med att jag har en depression så blir ju allt mycket jobbigare och jag tror inte han visste om hur dåligt jag egentligen mådde. Så nu när man bor ihop och får se allt så är han så empatisk att han själv mår dåligt och stressar upp sig för han vill jag ska må bra. Nu går jag ju i terapi och arbetar mycket på mig själv men han tror att bo isär kommer stärka mig mer. Det hoppas jag också även om det fortfarande gör lite ont 🥺

Det var roligt att få en uppdatering från dig!

Givetvis är det inte något fel på dig!
Inte på honom heller, vi är alla olika och trivs på olika sätt.

Så fort du får en egen lägenhet så kommer det att bli mer avslappnat och enklare.

Klart att det gör ont när man själv vill något men ens partner inte vill just det och vissa saker får man bearbeta på sitt sätt.

Du kommer att klara dig och bli starkare i dig själv.
Hoppas att du snart får en egen lägenhet så är det problemet ur världen.

Ett tips.
Gör din lägenhet mysig och personlig och sedan bjuder du honom på god mat.
Han behöver se att du gör saker för dig själv och inte sitter i ett väntrum och väntar på att ni ska flytta ihop igen.

Jag har själv på grund av vissa omständigheter levt i ett vacum, min lägenhet är så opersonlig och liknar ett väntrum på sjukhuset / ett hotellrum.
Håller på att göra en förändring som jag gör för mig själv och jag tror att min särbo kommer att tycka om en mysigare stämning när han kommer till mig och det gör mig glad att göra något för mig själv och samtidigt bidrar till vår relation.

Återkom gärna och berätta hur det går och om du funderar på något, ibland behöver man skriva av sig.

Önskar dig allt gott <3
Citera
2021-09-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det var roligt att få en uppdatering från dig!

Givetvis är det inte något fel på dig!
Inte på honom heller, vi är alla olika och trivs på olika sätt.

Så fort du får en egen lägenhet så kommer det att bli mer avslappnat och enklare.

Klart att det gör ont när man själv vill något men ens partner inte vill just det och vissa saker får man bearbeta på sitt sätt.

Du kommer att klara dig och bli starkare i dig själv.
Hoppas att du snart får en egen lägenhet så är det problemet ur världen.

Ett tips.
Gör din lägenhet mysig och personlig och sedan bjuder du honom på god mat.
Han behöver se att du gör saker för dig själv och inte sitter i ett väntrum och väntar på att ni ska flytta ihop igen.

Jag har själv på grund av vissa omständigheter levt i ett vacum, min lägenhet är så opersonlig och liknar ett väntrum på sjukhuset / ett hotellrum.
Håller på att göra en förändring som jag gör för mig själv och jag tror att min särbo kommer att tycka om en mysigare stämning när han kommer till mig och det gör mig glad att göra något för mig själv och samtidigt bidrar till vår relation.

Återkom gärna och berätta hur det går och om du funderar på något, ibland behöver man skriva av sig.

Önskar dig allt gott <3

Hallå! Om du ville ha en uppdate kring allt så visade det ju sig att min sambo var otrogen i somras mot mig och sen skulle vi börja om på en ny kula och så kom jag på han igen 😞 så nu är det tillbaka till päronen och slicka sina sår .. 💔
Citera
2021-09-22, 12:23
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Hallå! Om du ville ha en uppdate kring allt så visade det ju sig att min sambo var otrogen i somras mot mig och sen skulle vi börja om på en ny kula och så kom jag på han igen 😞 så nu är det tillbaka till päronen och slicka sina sår .. 💔

Tråkigt att du blev sårad och att han inte var ärlig mot dig.

Samtidigt tror jag att det i längden är det bästa som kunde hända dig, verkade vara ett ojämlikt förhållande där så mycket var på hans villkor.
Dr Phil brukar säga "parent child relationship" och det är inte hälsosamt.

Ta tid för dig själv nu och bygg upp dig själv och ditt liv sedan kommer du träffa någon som har samma mål som du.

Önskar dig verkligen all lycka och det vore roligt om vi kunde hålla kontakten så jag får veta hur du har det!
Kram ❤️
Citera
2021-10-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Tråkigt att du blev sårad och att han inte var ärlig mot dig.

Samtidigt tror jag att det i längden är det bästa som kunde hända dig, verkade vara ett ojämlikt förhållande där så mycket var på hans villkor.
Dr Phil brukar säga "parent child relationship" och det är inte hälsosamt.

Ta tid för dig själv nu och bygg upp dig själv och ditt liv sedan kommer du träffa någon som har samma mål som du.

Önskar dig verkligen all lycka och det vore roligt om vi kunde hålla kontakten så jag får veta hur du har det!
Kram ❤️

Hej!

Jag vill bara först börja med att tacka dig, tack tack och tack för att du varje post har varit så himla snäll mot mig och verkligen stöttat mig!

Du ville ha en uppdatering och du ska få en. Just nu så har jag bosatt mig hemma hos päronen för att slicka mina sår lite. Men har faktiskt köpt en egen lägenhet som jag får tillgång till nästa månad. Det är helt fantastiskt att få ett eget, som är mitt! Som jag aldrig kommer lämna eller sälja. Där kommer jag bo länge och väl tills tiden bestämmer nåt annat.

När det kommer till mitt ex så är det rätt tufft. Han vill vi ska vara vänner och kunna prata och fika och gå promenader ihop osv.. enligt min psykolog är han en narcissist och såna människor är svåra att bli av med för dom har nån typ av grepp om en.. även om jag själv sagt så många gånger att jag inte vill prata så faller jag ändå tillbaka till att vilja prata med honom även om det gör mig ledsen 😔. Har du några råd? Hur man ska försöka släppa skiten? Han var ju otrogen och låg med en brud och sen kom det ju fram att han flirtat och pratat med en annan tjej på jobbet i flera månaders tid bakom min rygg och hade döpt om henne till Daniel på hans telefon så jag inte skulle förstå.. men såklart att jag förstod. Jag är ju kvinna jag förstår och känner när nåt är fel. Så nu har jag tvivel om allt.. kommer man någonsin lita på någon igen efter allt detta? 😔❤️

Bor du och din partner fortfarande särbos? Jag har bestämt mig för att minst vara tillsammans några år innan man flyttar ihop med någon igen..

Hoppas allt är bra med dig ❤️
Citera
2021-10-20, 13:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Hej!

Jag vill bara först börja med att tacka dig, tack tack och tack för att du varje post har varit så himla snäll mot mig och verkligen stöttat mig!

Du ville ha en uppdatering och du ska få en. Just nu så har jag bosatt mig hemma hos päronen för att slicka mina sår lite. Men har faktiskt köpt en egen lägenhet som jag får tillgång till nästa månad. Det är helt fantastiskt att få ett eget, som är mitt! Som jag aldrig kommer lämna eller sälja. Där kommer jag bo länge och väl tills tiden bestämmer nåt annat.

När det kommer till mitt ex så är det rätt tufft. Han vill vi ska vara vänner och kunna prata och fika och gå promenader ihop osv.. enligt min psykolog är han en narcissist och såna människor är svåra att bli av med för dom har nån typ av grepp om en.. även om jag själv sagt så många gånger att jag inte vill prata så faller jag ändå tillbaka till att vilja prata med honom även om det gör mig ledsen 😔. Har du några råd? Hur man ska försöka släppa skiten? Han var ju otrogen och låg med en brud och sen kom det ju fram att han flirtat och pratat med en annan tjej på jobbet i flera månaders tid bakom min rygg och hade döpt om henne till Daniel på hans telefon så jag inte skulle förstå.. men såklart att jag förstod. Jag är ju kvinna jag förstår och känner när nåt är fel. Så nu har jag tvivel om allt.. kommer man någonsin lita på någon igen efter allt detta? 😔❤️

Bor du och din partner fortfarande särbos? Jag har bestämt mig för att minst vara tillsammans några år innan man flyttar ihop med någon igen..

Hoppas allt är bra med dig ❤️

Hej igen!

Har tänkt på dig!
Självklart att man stöttar när man kan ❤️!

Grattis till din nya lägenhet 🌹😍!
Härligt!

Ditt ex vill både äta kakan och ha den kvar.
Tips är att skriva dagbok / listor / schema och funderingar så att du nu i början är fullt upptagen med aktiviteter varje dag / kväll.
Umgås med dina föräldrar och njut av att vara med de människor som älskar dig och aldrig vill såra dig.

När du skriver får du distans och ser svart på vitt exakt hur mycket han har sårat dig.

Om du gillar att skriva på mobilen så finns det en app som heter Diaro som är jättebra, man kan också lägga in bilder och den har massor av roliga funktioner som färger, bakgrunder och mycket annat som gör den väldigt personlig.

Bjud inte in honom till din nya lägenhet.
Det kanske låter hårt men varför ska du låta honom skapa ett minne i din trygghet där du ska ha enbart positiva saker?
Om han kommer hem till dig så tar han ju indirekt med sig de han var otrogen med hem till dig, samma sak när du träffar honom så ligger skuggan av hans svek över hans närvaro.

Det kanske är något att tänka på när du är nära att falla tillbaka, att det är inte bara honom du träffar utan även de andra kvinnorna?

Ska hålla tummarna för att du vaknar en morgon och blockerar hans nummer och all kommunikation för det är inte bra och hindrar dig från att gå vidare.

Ja vi är särbo! Fungerar jättebra!
På nyårsafton firar vi två år tillsammans!

Fortsätt hålla mig uppdaterad och om du vill ha lite tankar från mig så bara skriv!
Ta hand om dig och återigen grattis till lägenheten!
Kram ❤️❤️
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in