Citat:
Hej! Egentligen har han aldrig velat bo med någon. Han och hans ex var tsm i 8 år och redan där kände han att han inte ville bo med någon. I detta fall så var han yngre och hade mer tålamod och kände att de ändå kommer leva livet ut så då gick det väl an. Han fick dock göra mycket utanför hemmet så som att gå långa promenader och bara vara ute tills han hade lugnat sig. Så jag förstår att det inte är nåt fel på mig utan det är hans tankesätt. Vi har ju sagt att vi kommer testa igen när vi vill, vi har även sagt att vi kanske lever tsm 1 månad hos honom och sen kör 1 månad där man är hos varandra men ändå har egentid ibland. Så båda får som dom vill. Han är villig att göra allt för att det ska fungera och han vill ju inget annat än att vara med mig och fortsätta vårat förhållande tills det inte går längre.
Det är som sagt bara jag och mina tankar som ibland tar över, i och med att jag har en depression så blir ju allt mycket jobbigare och jag tror inte han visste om hur dåligt jag egentligen mådde. Så nu när man bor ihop och får se allt så är han så empatisk att han själv mår dåligt och stressar upp sig för han vill jag ska må bra. Nu går jag ju i terapi och arbetar mycket på mig själv men han tror att bo isär kommer stärka mig mer. Det hoppas jag också även om det fortfarande gör lite ont 🥺
Det är som sagt bara jag och mina tankar som ibland tar över, i och med att jag har en depression så blir ju allt mycket jobbigare och jag tror inte han visste om hur dåligt jag egentligen mådde. Så nu när man bor ihop och får se allt så är han så empatisk att han själv mår dåligt och stressar upp sig för han vill jag ska må bra. Nu går jag ju i terapi och arbetar mycket på mig själv men han tror att bo isär kommer stärka mig mer. Det hoppas jag också även om det fortfarande gör lite ont 🥺
Det var roligt att få en uppdatering från dig!
Givetvis är det inte något fel på dig!
Inte på honom heller, vi är alla olika och trivs på olika sätt.
Så fort du får en egen lägenhet så kommer det att bli mer avslappnat och enklare.
Klart att det gör ont när man själv vill något men ens partner inte vill just det och vissa saker får man bearbeta på sitt sätt.
Du kommer att klara dig och bli starkare i dig själv.
Hoppas att du snart får en egen lägenhet så är det problemet ur världen.
Ett tips.
Gör din lägenhet mysig och personlig och sedan bjuder du honom på god mat.
Han behöver se att du gör saker för dig själv och inte sitter i ett väntrum och väntar på att ni ska flytta ihop igen.
Jag har själv på grund av vissa omständigheter levt i ett vacum, min lägenhet är så opersonlig och liknar ett väntrum på sjukhuset / ett hotellrum.
Håller på att göra en förändring som jag gör för mig själv och jag tror att min särbo kommer att tycka om en mysigare stämning när han kommer till mig och det gör mig glad att göra något för mig själv och samtidigt bidrar till vår relation.
Återkom gärna och berätta hur det går och om du funderar på något, ibland behöver man skriva av sig.
Önskar dig allt gott <3