• 7
  • 8
2022-03-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det mest märkliga i denna lista är väl att Niklas Holmgren toppade årets sportkommetator.

Svenska kommentatorer är inte vad de var tidigare. Granqvist var grymt bra på Radiosporten men tappade glöden efter att han lämnade för tv-pengarna.

Jag reagerade nog mer på att Erik Niva vann "Bäst på sociala medier". Vad gör Niva förutom att göra reklam för WWWK, reklam för deras merch och twittra efter varannan Tottenham-match?
Citera
2022-03-09, 21:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Svenska kommentatorer är inte vad de var tidigare. Granqvist var grymt bra på Radiosporten men tappade glöden efter att han lämnade för tv-pengarna.

Jag reagerade nog mer på att Erik Niva vann "Bäst på sociala medier". Vad gör Niva förutom att göra reklam för WWWK, reklam för deras merch och twittra efter varannan Tottenham-match?
Ingen aning faktiskt, jag måste erkänna att jag är rätt usel på Niva i allmänhet trots våra nära relationer.
Citera
2022-03-09, 21:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gillar Niklas Holmgren som kommentator. Men han passar bättre in i vissa sammanhang. Hockey är hans grej först och främst. Där gör han sig bäst. När det gäller fotboll ska det vara Premier League. Nu har jag inte Viasat längre men reagerat på det tidigare när jag hört honom kommentera i Champions League att han är ganska dåligt påläst kring lag från Tyskland, Spanien och Italien. Uttalar namn fel osv.

Sen handlar tråden om Niva och säger inte emot att han får priset. Kunnig, en riktig fotollsnörd som ger andra perspektiv också. Sen är han ju ingen "expert" på det sättet när det gäller spelet och sånt.

Om något på listan är ett skämt är Bojans andraplats. Snuen är en sån bluff som ska låta engagerad och passionerad. Låtsas vara expert på saker och ting. Som när han påstod att en fransk kvinnlig domare varit den bästa i franska damligan utan att han sett en match, eller när han påstod att han följt Moussa Sissoko ända sedan hans tid i Tolouse. Hur många matcher han nu såg med den mittenkluben i Frankrike. Inte många kan det varit.
Citera
2022-03-09, 21:15
Medlem
Erik Niva är ju fantastiskt bildad inom fotbollskultur och fotbollshistoria. Men han berättar ju alltid samma historia på samma sätt och blir därför alldeles för förutsägbar och tråkig att läsa och lyssna på.

Det rent sportsliga är han tyvärr helt okunnig om. Han förstår fotboll som kultur. Han förstår inte alls spelet på planen.
Citera
2022-03-21, 14:22
Medlem
Märkligt, för han saknar charm... eller vad det heter med ett modernare ord... karisma... far jag efter.
Han har sakkunskapen, som alla nördar. Men vad är att känna alla träd när man inte vet vad för skog man ser, löv- eller barrskog?
Konstigt att en lapp kan ha en sån distanslös överro på sig själv, strider lite mot naturen.

Men Niva har inte kunnat säga vad jag kunnat sedan Ryssland- VM!
Att Sverige inte kvalar in till fler VM på överskådlig tid.
Orsaken: Värdegrunden och politiseringen av Svensk Fotboll.
Pojk- och flicklag får lära sig att trivsel i spelet och inte seger är viktigast.

Potatisen med glasögon mitt på fullföljde vad Hamrén, mindre av egen övertygelse och mer från Förbundet med fjanten Sjöstrand, tvingades in på.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-03-21 kl. 14:26.
Citera
2022-12-11, 16:50
Medlem
Styrkelyftares avatar
För mig får Erik Niva gärna tilldelas samtliga framtida guldsköldar kommande decennier.

Niva har detaljkunskapen, charmen, dialekten och som om det inte vore nog har han av vår herre även välsignats med både talets och skriftens gåva. Karln är helt enkelt inte riktigt klok. Karln är inte mänsklig.

Jag rörs ytterst sällan till tårar av journalisters verk, men nedanstående krönika om Marockos framgångar i VM-mästerskapet 2022 blev för mycket för mig. Läs den, njut av den och framför allt: ta till dig den.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ldens-sak-niva
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in