2021-04-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
(FB) Jobba (intervju) på Systembolaget

(FB) Frågestund: Systembolagsarbetare

Tack, jag har läst båda 👍
Citera
2021-04-05, 18:01
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
(FB) Jobba (intervju) på Systembolaget

(FB) Frågestund: Systembolagsarbetare

Dom där trådarna är 14 resp 13 år gamla och inläggen stannar ungefär vid samma tidpunkt.
Det borde ha hänt en del på dessa år, tycker man. Dags att uppdatera med den här tråden, och slänga gamla trådar som är inaktuella så det stänker om det
Citera
2021-04-05, 18:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Läs på lite om viner och visa att du har iaf lite koll på det. Då får du omedelbart ett övertag mot en genomsnittlig svennebanan från gatan.
Citera
2021-04-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Men det behövs ju intresse för själva varorna. Skulle man själv ta ett (enda) tips av en nykterist?
Nåja, så svårt är det inte att låtsas när man jobbar i butik. Inkl. Systembolaget skulle jag tro. Det är bara ge fan i att säga till kunderna att man är nykterist.

Skulle någon fråga:
-Skulle du själv dricka detta vin?
-Javisst, det skulle passa utmärkt till en bit lammkött i mitt tycke.
Citera
2021-04-05, 19:48
Medlem
När personalen på Systembolaget provar drycker så spottar man.
Citera
2021-04-05, 20:15
Medlem
feemaxxxs avatar
1. Börja genast att dricka vin, så kan du berätta att du endast dricker vin.
2. Försök att låta intresserad av mat
3. Du ska låta de förstå att du inte alls tycker att det är ok att dricka under 21
4. Kanske blir lite frågor om hur du hanterar situationer som full person vill köpa/någon har glömt legget och tjatar / dina kompisar som är under 21 kommer in och vill handla av dig osv.
Citera
2021-04-05, 20:31
Medlem
BrainDisorders avatar
När jag sökte jobb på bolaget så inledde jag i stort sett mitt personliga brev med att fråga om det var lönt att söka jobb där om man var nykterist. Detta gick alldeles utmärkt och så länge man inte totalvägrar att provsmaka vid testningar så bör det inte vara något problem. Tror man vill man en bred krets av anställda och folk som inte dricker också är en bra kontrast. Du kan ju vara den som är superexperten på de alkoholfria alternativen.

Sen kommer det ju komma frågor om vad du känner till för olika typer av viner, druvor, länder och så vidare. Inte i form utav ett förhör utan mer för att se vad du har för förkunskaper. Sen frågor om vikten av legitimationskontroller samt hur man tror att man reagerar vid hotfulla situationer, rån, osv.
Citera
2021-04-05, 20:46
Medlem
Du bör kunna motivera monopolet och koppla det till att Systembolagets viktigaste uppgift är att tillhandahålla så god service som möjligt för att bibehålla förtroendet. Det är där din utmärkta servicekänsla kommer in i bilden.
Citera
2021-04-05, 22:32
Medlem
JustZlatans avatar
Kom dit bakfull. Borde väl vara en merit.
Citera
2021-04-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Dom där trådarna är 14 resp 13 år gamla och inläggen stannar ungefär vid samma tidpunkt.
Det borde ha hänt en del på dessa år, tycker man. Dags att uppdatera med den här tråden, och slänga gamla trådar som är inaktuella så det stänker om det
Inga trådar slängs på FB för att de är gamla och inaktuella. De sparas så länge som FB existerar. Trådar som slängs är ofta trolltrådar utan tillräckligt diskussionsunderlag och de slängs inom nån timme.

Hoppas det går bra för TS att få jobb på bolaget. Instämmer med alla andra som skrivit i tråden. Det är tufft på arbetsmarknaden och inom jobbsökandet men man kan bara göra sitt bästa. Ändock frågar jag mig varför man vill jobba på bolaget om man inte dricker själv. Det är som att jobba på Lindex bland damunderkläderna som 21-årig kille. Något som inte riktigt stämmer....
Citera
2021-04-05, 23:03
Medlem
Första frågan lär vara: Gillar du Arboga 10,2?
Citera
2021-04-05, 23:09
Medlem
En annan liknelse som jag kom på är att jobba på bolaget utan att dricka är att jobba på Mekonomen när man inte har körkort eller någon som helst erfarenhet av att meka med bilar.

Men jag förstår, man är ung, söker sommarjobb och söker alla jobb som finns på orten man bor. Helt rätt strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in