Citat:
Ursprungligen postat av
jagvetintevadjag
Nu glömmer du iofs att det förutsätter att man har minsta lilla tanke på darknet.
Nej för varför skulle man inte ha det? Det är den bästa lösningen. Kan inte komma på någon anledning till varför det inte skulle vara ett alternativ.
Men annars googla drogforum för där finns massa vendors listade och det är inte svårt att se vilka som är tillförlitliga. Där finns också en användbar chatt. Osäker på om det är tillåtet att tipsa om sidor även om man inte länkar men får väl hoppas det är ok. Edit: stod ju tom i din OP att du bor utomlands så det var ändå ett värdelöst tips, glömde det, ursäkta
Nu var det väl iofs inte ett sånt tips du var ute efter ändå. Mitt tips för hur man hittar tillförlitliga shoppar är väl typ att du istället för att googla efter vendors direkt istället försöker hitta communities och dylikt för att sedan med hjälp av dom hitta vendors. Men tror inte det finns så många sådana spec utan darknet. Det var iallafall så jag gjorde för ett par år sen och det funkade för mig.
Tror inte trustpilot reviews funkar. Då och då är det något som går fel, brev försvinner, vendors får inte sina leveranser, lr vendors Swish blir nedstängt etc. Allt det där kan lätt leda till ett par dåliga reviews utan att det betyder någonting.
För att kunna ha koll på en sidas tillförlitlighet behöver man något slags community. Du kan inte ha någon koll när du står utanför. Språket blir väl kanske ett problem beroende på var utomlands du är men det finns ju Google translate.