Citat:
Ursprungligen postat av
Koko2
1. vilken sida är bäst att köpa på om man ska köpa och sälja ofta? Binance?
2. Vilka sidor kan man sätta in 500k på? Med låga avgifter! Funkar Avanza bra till detta?
3. Vilken valuta hade du rekommenderat? Om jag har gått mer än 3-5% vinst så säljer jag och väntar tills det går ner igen.
4. Måste man ha plånbok forfarande? Även på Avanza?
1. Binance är bra för trading. Bland lägsta avgifterna i branschen. Alla dessa börser kan ta emot euro via SEPA (utlandsbetalning). Så kan du lösa det är det the way to go. Görs via internetbanken.
2. Har dålig koll på Avanza, men bör väl inte vara några problem att sätta in där. Däremot tradeas bara bitcoin certifikaten kontorstider där. Så du kan inte tradea pumps/dips som händer på natten eller helger tror jag. Då är det bättre att ha det på en kryptobörs.
3. Bitcoin är väl säkrast. Ska du tradea en altcoin så har du 2 points of weakness, din specifika altcoin och bitcoin. Eftersom alla altcoins dippar om bitcoin dippar så måste du ändå alltid ha koll på btc. Så jag tycker att det är enklare att gå long/short bara på bitcoin och hålla koll på den. Bybit är en annan sida som är populär om man gillar margain trading.
4. Har du det hos en kryptobörs (tex Binance) eller hos Avanza, nej.
Men vill du spara longterm, så kan du föra ut dina bitcoins från en kryptobörs till din egna plånbok. Detta funkar inte hos Avanza eftersom det inte är "riktiga" bitcoins utan papperscert du tradear.