Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-04-05, 12:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Jag köpte 2017 både tron och stellar precis innan det stack iväg. Och det Har inte återhämtat sig sen dess. Jag gick på magkänsla. 3 januari köpte jag tron för 0.07 och sålde för 0.2.

Jag har nu 500k jag har funderar väldigt länge vad ska jag göra med dom. Pengarna har jag vunnit via poker under flera års tid. Jag vill att pengarna ska jobbas upp inte stå helt stilla.

Så till några saker jag hade uppskattat svar på :

1. vilken sida är bäst att köpa på om man ska köpa och sälja ofta? Binance?
2. Vilka sidor kan man sätta in 500k på? Med låga avgifter! Funkar Avanza bra till detta?
3. Vilken valuta hade du rekommenderat? Om jag har gått mer än 3-5% vinst så säljer jag och väntar tills det går ner igen.
4. Måste man ha plånbok forfarande? Även på Avanza?


Som ni ser är jag väldigt dåligt påläst om ämnena. Jag ska läsa på många timmar dagligen hela April innan jag sätter igång isåfall i Maj. Men önskar gärna få svar på frågorna.

Om du ska tradea crypto kika ex binance, eller bitmex mkt roligare. men du måste vara med på noterna, tradea crypto är ett helt annan dimension än vanliga kurser. med 500k kan du göra en förmögenhet av att ta det lugnt och tradea vanliga kurser som kanske har en 10x hävstång som max och fortfarande bada i stålar emellanåt, däremot om du tradear btc kommer du bada i guld och vilja dränka dig själv om vartannat om du verkligen inte lägger ner enorm tid på hitta rätt

om jag velat köpa bitcoin för 500k hade jag däremot inte gjort det via något avanzaliknanade, hellre localbitcoins. Hitta rätt man och ordna det på annat sätt kanske., du får förmodligen lite mer bitcoin också

du kan läsa på i maj, börja i juni och förlora pengar i juli, augusti, september OCH oktober, sen i mars 2022 har du förmodligen kanske bara 220k kvar, men en jävla massa kunskap. Lägg dina stålar på ig.com eller avanza o börja tradea apelsinjuice, om du inte har massa andra pengar o vill leka lite
__________________
Senast redigerad av SantaxLucia 2021-04-05 kl. 13:00.
Citera
2021-04-05, 12:55
  #14
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Den absoluta majoriteten av alla som ens sett åt Bitcoins håll har rent historiskt förlorat pengar på valutan. Det är en försvinnande liten del som gått plus minus noll och en knappt mätbar andel som gått plus, - rent historiskt.

Källa?
Citera
2021-04-05, 13:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Den absoluta majoriteten av alla som ens sett åt Bitcoins håll har rent historiskt förlorat pengar på valutan. Det är en försvinnande liten del som gått plus minus noll och en knappt mätbar andel som gått plus, - rent historiskt.

Jag säger inte att man inte kan spekulera i valutan för pengar som man hade köpt säg, helt onödiga saker som alkohol och tobak för. Men att ta av sitt säkra investering kapital? Aldrig. Någon kan väl länka ett diagram där BTC legat stabilt med stabil avkastning i ett år? Nä, tänkte väl det. Ju fler människor som förlorar sina pengar ju mer stiger mina i värde. Lycka till alla!

Hmm, låter mest som du gjort bort dig och nu är ganska bitter.
Säljer man till förlust får man ju skylla sig själv. Jag och mina vänner har alla gått plus.
Köpt och hodlat i flera år. Fyller på vid dippar. Sen leker jag lite med 5% med hävstång under bullmarkets.
Citera
2021-04-05, 14:33
  #16
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Den absoluta majoriteten av alla som ens sett åt Bitcoins håll har rent historiskt förlorat pengar på valutan. Det är en försvinnande liten del som gått plus minus noll och en knappt mätbar andel som gått plus, - rent historiskt.

Det där har du ju hittat på. Snarare har det historiskt varit i princip omöjligt att förlora på bitcoin bara man haft is i magen och inte trejdat fram och tillbaka. Även om man köpte på förra toppen för några år sen har man mer än väl fått igen sina pengar.
Citera
2021-04-05, 15:19
  #17
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Jag vill att pengarna ska jobbas upp inte stå helt stilla.
Jag vet att frågan var om tradeing, men överväg att köpa och hålla i 1-2 år eller mer. Tradeing är det få som lyckas med, hålla är vinst än så länge i 11-12 år, inga garantier men. Bara ett alternativ om just tillväxt är målet, annars så har andra svarat.

EDIT: du kan ju göra typ samma också fast tvärtom, plocka ut 100k när det gått upp till 600k och fortsätta så. Återigen vet jag och ingen annan heller att det blir så, men det är troligt.
__________________
Senast redigerad av UlphSvenson 2021-04-05 kl. 15:21.
Citera
2021-04-05, 15:22
  #18
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Hmm, låter mest som du gjort bort dig och nu är ganska bitter.
Säljer man till förlust får man ju skylla sig själv. Jag och mina vänner har alla gått plus.
Köpt och hodlat i flera år. Fyller på vid dippar. Sen leker jag lite med 5% med hävstång under bullmarkets.

Du och dina vänner går alltid plus. Det är för att ni besitter mer kunskap än Warren Buffett
https://www.youtube.com/watch?v=I0W81cOHZfs

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det där har du ju hittat på. Snarare har det historiskt varit i princip omöjligt att förlora på bitcoin bara man haft is i magen och inte trejdat fram och tillbaka. Även om man köpte på förra toppen för några år sen har man mer än väl fått igen sina pengar.

Och dig låter jag Dave Ramsey banka lite vett i huvudet på.

https://www.youtube.com/watch?v=6ES9wzGyYMU


Återkom gärna med din analys efter du läst på lite ekonomi historia. IT-bubblan kunde är ett fint exempel vad som komma skall. Det absolut enda sättet att vinna tillbaka det man förlorat på BTC är att casha ut och investera i något enkelt som index fonder som till och med du borde klara.

Sluta jämföra er med Elon Musk, han är en av ca 6 miljarder människor. Så unik är han ekonomisk i kombination med en driftighet och sätt allt på spel mentalitet. Ni är inte ens bananflugor i hans perspektiv. Snackar om hävstång på BTC hahahahahaha
__________________
Senast redigerad av MeinKampf 2021-04-05 kl. 15:26.
Citera
2021-04-05, 16:32
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Du och dina vänner går alltid plus. Det är för att ni besitter mer kunskap än Warren Buffett
https://www.youtube.com/watch?v=I0W81cOHZfs

Wow!! Livsförändrande intervju med en dinosariue som älskar dollarn och inte förstår sig på bitcoin. Helt sjukt, måste sälja allt nu!

Vill mycket hellre sitta med fiatvalutor som tappar massa värde i inflation post-corona. Dina 7-8% på tråkiga fonder låter nice. Då går man nog bara ett par procent back i köpkraft per år (om verkliga inflationen ligger på 10-15%).

Låter som du går vinnande ut ur detta! Tack för råden!!! wow
Citera
2021-04-05, 18:12
  #20
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Och dig låter jag Dave Ramsey banka lite vett i huvudet på.

https://www.youtube.com/watch?v=6ES9wzGyYMU


Återkom gärna med din analys efter du läst på lite ekonomi historia. IT-bubblan kunde är ett fint exempel vad som komma skall. Det absolut enda sättet att vinna tillbaka det man förlorat på BTC är att casha ut och investera i något enkelt som index fonder som till och med du borde klara.

Sluta jämföra er med Elon Musk, han är en av ca 6 miljarder människor. Så unik är han ekonomisk i kombination med en driftighet och sätt allt på spel mentalitet. Ni är inte ens bananflugor i hans perspektiv. Snackar om hävstång på BTC hahahahahaha

Va fan svamlar du om ditt mongo? Elon Musk, it-bubblan? Är det eller är det inte så att historiskt så har bitcoin i det långa loppet gått upp? Till och med ett pucko som du måste ju kunna läsa av en graf om din mammas pojkvän vänder den rätt åt dig. Jag har inte sagt att den kommer göra det för all framtid, nota bene.
Citera
2021-04-05, 18:25
  #21
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Återkom gärna med din analys efter du läst på lite ekonomi historia. IT-bubblan kunde är ett fint exempel vad som komma skall. Det absolut enda sättet att vinna tillbaka det man förlorat på BTC är att casha ut och investera i något enkelt som index fonder som till och med du borde klara.

Förstår jag dig rätt med att du drar pralleller till IT-bubblan iom att krypto är väldigt populärt nu, att det verkar gå konstant uppåt och att folk pumpar pengar i ett "luftslott" som kommer krascha snart?

Det är ju dock bara spekulation. Lika mycket spekulation som de som tror på krypto och investerar där efter. De finns ju de som menar att hela indexinvesterandet är en bubbla i sig och att börsen är sjukt övervärderat just nu och att det står en större krasch runt hörnet.

Det jag menar är att du borde lugna ner dig lite. Låt folk spekulera hur de vill. Vill någon diskutera så diskutera, men stå inte på internet och skrik dig blå på människor som inte bett om din åsikt.

TS vill daytrada krypto för sina pokervinster och undrar hur. Låt tråden handla om det.
Citera
2021-04-05, 20:13
  #22
Medlem
Jag skulle rekommendera dig att köpa certifikat med 20x hävstång på dina 500lax.

Så det händer nått.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback