2022-12-22, 15:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Poker måste man sätta sig in i och vara aktiv flera timmar om dagen för att tjäna stora summor. Inte riktigt jämförbart när man HODLAR eller är long i krypto eller aktier. Skulle absolut säga att man är misslyckad om man sitter och gnäller om BTC i flera års tid på FB och har sina pengar på banken eller i SBB.

Tycker bilbranschen är äcklig men vet personer som har tjänat mycket pengar på det trots att det förstör jordens natur som inte är hållbar förevigt.

Sen är det alltid så att det finns fler förlorare än vinnare såväl som på börsen, jobbet, sport och i livet.

Vågar man inget så vinner man inget.
Du är fullständigt från vettet. På vilket sätt är någonting av det du skriver ett ”argument för bitcoin”, vilket är vad tråden handlar om?

Att vissa kan tjäna pengar på att andra förlorar pengar? Fast totalsumman är ändå negativ?

Att du sedan dessutom spekulerar i andra skribenters politiska åskådning, investeringar och andra ovidkommande saker är bara pinsamt.

p.s. jag tror att mina fonder och råvaror har gått rejält mycket bättre i år än dina bitcoins, om det nu spelar roll.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2022-12-22 kl. 15:26.
2022-12-22, 16:18
Medlem
Citat:
Du är en såkallad nocoiner, har tjänat miljoner på BTC och ETH. All denna energi du lägger på att säga kryptovalutor är värdelöst är skrattretande att se. Lite som dessa äldre gubbar som sa att internet och ny teknik inte är att satsa på kommer inte fungera.

Det är underhållande för oss nocoiners att skåda ni tulpanägares idioti och pågående undergång, lite av ett beroende faktiskt.
2022-12-22, 17:02
Medlem
Citat:
Så sa folk till mig när jag köpte btc för 1500 dollar. Kan ju säga att dem är ganska bittra idag och endel av dessa har köpt SBB skadeglädjen hos mig är hög och man har ett leende på läpparna

Jaha.. faktum kvarstår att majoriteten av de som köpt bitcoin har förlorat pengar. Det är som alla andra pyramidspel, är du inne tidigt så kommer du tjäna pengar på andras förluster.

Återigen, bitcoin har inget kassaflöde. Allt som händer är att pengar växlar händer mellan köpare och säljare.
2022-12-22, 17:05
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Fortfarande helt off topic. Vad är ditt argument för bitcoin (som investering)? Att du har lyckats gå plus innan det rasade?

Finns massor av argument i tråden, mitt främsta är att det är skattefritt i Portugal behöver inte gå in mer på det tror jag

Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Jaha.. faktum kvarstår att majoriteten av de som köpt bitcoin har förlorat pengar. Det är som alla andra pyramidspel, är du inne tidigt så kommer du tjäna pengar på andras förluster.

Återigen, bitcoin har inget kassaflöde. Allt som händer är att pengar växlar händer mellan köpare och säljare.

Jaha varför är du inte bear då eftersom det kommer gå ner till 0 från och med nu bara att lägga en trade x100 hävstång.
2022-12-22, 17:09
Medlem
Citat:
Jaha varför är du inte bear då eftersom det kommer gå ner till 0 från och med nu bara att lägga en trade x100 hävstång.

Certifikats värde urholkas med tid, om digital tulip token får en dead cat bounce till 25k och håller sig där ett bra tag innan den fortsätter till noll så kan jag ändå förlora pengar.
2022-12-23, 02:27
Medlem
Citat:
Fel på alla tre punkter. Du ljuger rakt upp och ner.

Eh, inte alls. Påståendet, "Att handla saker på nätet är smidigare, snabbare och säkrare, förutsatt att butiken tar emot bitcoin", utgör ett sakligt korrekt konstaterande.

Citat:
Den enda fördelen är att du kan betala svart (med hjälp av skumrasktjänsten Bitrefill). Det är i praktiken inga handlare som tar betalt i bitcoin, som vi har konstaterat tidigare.

Projicera inte dina tarvligheter på mig. Du tror att att allt handlar om att tjäna några fiatslantar extra genom att inte betala skatt. Det säger mer om dig än om bitcoin.

Citat:

Så du förespråkar en svart marknad alltså. Jag tror inte det finns många hederliga människor som vill ha det så som du önskar. Detta är alltså inget "argument för bitcoin" så som tråden ska handla om.

Så du förespråkar att alla privata transaktioner ska övervakas, alltså. Jag hoppas att det inte finns så många av din sort utanför Nordkorea.

Men bitcoiniseringen fortsätter obönhörligt, oavsett hur många ni är.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-12-23 kl. 02:29.
2022-12-23, 08:05
Medlem
Leastons avatar
BRAZILIAN PRESIDENT SIGNS BILL REGULATING USE OF BITCOIN AS PAYMENT

Brazil’s President has signed a complete regulatory framework for crypto, regulating the use of bitcoin as payment.

https://bitcoinmagazine.com/.amp/legal/brazil-enacts-bitcoin-payments-bill
2022-12-23, 08:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Eh, inte alls. Påståendet, "Att handla saker på nätet är smidigare, snabbare och säkrare, förutsatt att butiken tar emot bitcoin", utgör ett sakligt korrekt konstaterande.
Det är tyvärr objektivt fel på alla punkter (dessa har vi gått igenom många gånger i tråden) och ditt uttalande är motsatsen till "sakligt".

Citat:
Så du förespråkar att alla privata transaktioner ska övervakas, alltså. Jag hoppas att det inte finns så många av din sort utanför Nordkorea.
Halmdockor.

Citat:
Men bitcoiniseringen fortsätter obönhörligt, oavsett hur många ni är.
Jag har frågat detta förr utan att få svar, men var kan vi objektivt observera och mäta denna "bitcoinisering"? Som det ser ut så pekar alla mätetal åt det motsatta hållet.
2022-12-23, 08:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
BRAZILIAN PRESIDENT SIGNS BILL REGULATING USE OF BITCOIN AS PAYMENT

Brazil’s President has signed a complete regulatory framework for crypto, regulating the use of bitcoin as payment.

https://bitcoinmagazine.com/.amp/legal/brazil-enacts-bitcoin-payments-bill
Vad innebär detta ens? Det har aldrig funnits något förbud mot att utföra byteshandel med bitcoin, monopolpengar, frimärken eller något annat.

Låter som att någon griper efter halmstrån igen.

Som det står i artikeln:
Citat:
The new law, which goes into effect 180 days after today’s signature, does not make bitcoin or any cryptocurrency a legal tender in the country
2022-12-23, 08:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad innebär detta ens? Det har aldrig funnits något förbud mot att utföra byteshandel med bitcoin, monopolpengar, frimärken eller något annat.

Låter som att någon griper efter halmstrån igen.

Som det står i artikeln:
Det har inte funnits reglering, men nu kommer det och enligt dessa så tillåts det. Vilket underlättar för de som vill bygga verksamhet kring Bitcoin men tidigare inte vågat pga avsaknad av regleringar.
2022-12-23, 08:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det har inte funnits reglering, men nu kommer det och enligt dessa så tillåts det. Vilket underlättar för de som vill bygga verksamhet kring Bitcoin men tidigare inte vågat pga avsaknad av regleringar.
Vad innebär regleringen och vad är det som "tillåts"? Vad innebär det att "bygga verksamhet kring bitcoin"? Sluta skriva floskler och förklara.

Det skulle lika gärna kunna vara tvärtom, att nu blir det inte lika intressant att syssla med handel med bitcoin om man t ex måste börja deklarera och skatta för detta på ett tydligare sätt.
2022-12-23, 08:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad innebär regleringen och vad är det som "tillåts"? Vad innebär det att "bygga verksamhet kring bitcoin"? Sluta skriva floskler och förklara.

Det skulle lika gärna kunna vara tvärtom, att nu blir det inte lika intressant att syssla med handel med bitcoin om man t ex måste börja deklarera och skatta för detta på ett tydligare sätt.
Tänker inte ge dig några specialförklaringar. För alla andra är det tydligt vad ”bygga verksamheter kring Bitcoin” kan tänkas betyda. Bra så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in