2022-12-04, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Varför drar du sådana slutsatser om artikelförfattarna? Vet du att de är inkompetenta, använder knapptelefoner och aldrig har "testat bitcoin"?

Kanske är det du som är inkompetent.

Jag har hållit i IT sedan 1990 och Finans sedan 2000, har drivit R&D projekt om mer än 200 pers i IT bolag, och fortfarande kunde inte förstå allt i bitcoin. Så det är nästan 100% säkert att de politikerna förstår inte bitcoin, det behöver många många års utbildning och praktik i både IT och finans för att etablera förtroende i själva tekniken och sin finans funktion. Om du inte förstår vad du håller på, det blir som SBF i FTX, plötsligt miljarder försvan och du vet inte varför

Gary Gensler i SEC t.ex. jobbade som professor i MIT, jag har tittat på hans bitcoin kurs på MIT, hans utalande visar att han förstå bitcoin till kanske 70-80%, men nu teknikens fronten har flyttat till Ethereum och Defi, där saknar han kunskap, då han måste jobba för olika ärenden i SEC och har ingen tid att lära sig nya saker

Med blockchain teknik, det skapas nya finans operation som är helt omöjligt i gamla system, det är varför de gamla har svårt att följa upp
2022-12-04, 04:33
Medlem
Ni ger honom för mycket respons. Kebaben länkar alltså en artikel som gör den här jämörelsen med guld. Kebaben tycker att det är en bra artikel. Kebaben tror att den är skriven av experter, i syfte att utbilda.
Citat:
cannot be used productively (like commodities) or provide social benefits (like gold)
I synnerhet alltså roligt att just social benefit överlapar BTC, men däremot begriper de inte att BTC saknar den industriella tillämpning guld har. Då är man obildad som ett litet barn.

Hela artikeln dryper såklart av larv och inkompetens, men det är en sak att inte förstå Bitcoin - en relativt ny teknologisk utveckling - och en helt annan att inte förstå guld.

Men framförallt är det såklart bara en politisk inlaga. Det är inte en privat verksamhet. Artikeln finns där för att de vill motivera sina löner.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2022-12-04 kl. 04:35.
2022-12-04, 07:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Jag har hållit i IT sedan 1990 och Finans sedan 2000, har drivit R&D projekt om mer än 200 pers i IT bolag, och fortfarande kunde inte förstå allt i bitcoin. Så det är nästan 100% säkert att de politikerna förstår inte bitcoin, det behöver många många års utbildning och praktik i både IT och finans för att etablera förtroende i själva tekniken och sin finans funktion. Om du inte förstår vad du håller på, det blir som SBF i FTX, plötsligt miljarder försvan och du vet inte varför

Gary Gensler i SEC t.ex. jobbade som professor i MIT, jag har tittat på hans bitcoin kurs på MIT, hans utalande visar att han förstå bitcoin till kanske 70-80%, men nu teknikens fronten har flyttat till Ethereum och Defi, där saknar han kunskap, då han måste jobba för olika ärenden i SEC och har ingen tid att lära sig nya saker

Med blockchain teknik, det skapas nya finans operation som är helt omöjligt i gamla system, det är varför de gamla har svårt att följa upp

Alltid denna mantra om att det är så otroligt "svårt att förstå bitcoin". Det är exakt som en religion.

Din posthistorik tyder dessutom på att påståendena om att du har jobbat med "R&D" och "finans" är 100% skitsnack.

Varför skulle däremot Gary Gensler, en boomer som endast jobbat med traditionell finans, vara införstådd i bitcoin? Han är helt enkelt insyltad med SBF och andra suspekta figurer kring den - för övrigt från MIT fristående - "Digital Currency Initiative" som är en högst suspekt grupp i sig.
2022-12-04, 07:10
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Ni ger honom för mycket respons. Kebaben länkar alltså en artikel som gör den här jämörelsen med guld. Kebaben tycker att det är en bra artikel. Kebaben tror att den är skriven av experter, i syfte att utbilda.
Det var inte jag som länkade till artikeln.

Citat:
I synnerhet alltså roligt att just social benefit överlapar BTC, men däremot begriper de inte att BTC saknar den industriella tillämpning guld har. Då är man obildad som ett litet barn.
Var i artikeln finner du detta påstående?
2022-12-04, 11:11
Medlem
Citat:
Alltid denna mantra om att det är så otroligt "svårt att förstå bitcoin".

Du är själv ett levande bevis på att det inte är så lätt att förstå hur bitcoin fungerar.

Alla som har gjort ett seriöst försök att sätta sig in i ämnet vet att det är krävande och tar en del tid och ansträngning innan man börjar förstå. Jag vill inte säga att jag har perfekt koll på allt heller, även om jag troligen kan mer än 999 promille av befolkningen.

Här är kursen med Gary Gensler som nämndes ovan:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLUl4u3cNGP63UUkfL0onkxF6MYgVa04Fn
https://dci.mit.edu/research/2020/2/11/blockchain-and-money-course-taught-by-dci-advisor-gary-gensler-is-now-available-on-mit-open-coursewa re
2022-12-04, 11:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du är själv ett levande bevis på att det inte är så lätt att förstå hur bitcoin fungerar.

Alla som har gjort ett seriöst försök att sätta sig in i ämnet vet att det är krävande och tar en del tid och ansträngning innan man börjar förstå. Jag vill inte säga att jag har perfekt koll på allt heller, även om jag troligen kan mer än 999 promille av befolkningen.

Här är kursen med Gary Gensler som nämndes ovan:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLUl4u3cNGP63UUkfL0onkxF6MYgVa04Fn
https://dci.mit.edu/research/2020/2/11/blockchain-and-money-course-taught-by-dci-advisor-gary-gensler-is-now-available-on-mit-open-coursewa re
Vad i helvete är det som är så svårt? Om du t ex menar att du förstår källkoden till Bitcoin Core i detalj så kanske, men det är inget krav. I så fall kan man säga att ingen förstår någonting alls i vår moderna värld.

Det är fullständigt löjligt.

Uttalanden som dessa är enbart religiösa och syftar till att Bitcoin är enbart för de upplysta.
2022-12-04, 11:16
Medlem
Citat:
Vad i helvete är det som är så svårt? Om du t ex menar att du förstår källkoden till Bitcoin Core i detalj så kanske, men det är inget krav. I så fall kan man säga att ingen förstår någonting alls i vår moderna värld.

Det är fullständigt löjligt.

Uttalanden som dessa är enbart religiösa och syftar till att Bitcoin är enbart för de upplysta.

Det första steget är att förstå att man inte förstår. Du kan väl börja med att titta igenom Gary Genslers kurs.
2022-12-04, 11:45
Medlem
Citat:
Det var inte jag som länkade till artikeln.

Var i artikeln finner du detta påstående?
Nej, det var visst fffffuuuuuu som länkade. Men det spelar mindre roll när du kommenterar den.

Det visar sig dock att du inte läst den. Det är ju intressant beteende att försvara artiklar man inte läser.
2022-12-04, 11:45
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej, det var visst fffffuuuuuu som länkade. Men det spelar mindre roll när du kommenterar den.

Det visar sig dock att du inte läst den. Det är ju intressant beteende att försvara artiklar man inte läser.
Jag har läst artikeln. Varför ljuger du?
2022-12-04, 11:49
Medlem
Citat:
Jag har läst artikeln. Varför ljuger du?
Jag citerar (ren copy-paste) ett viktigt påstående i artikeln och du frågar vart citatet kommer ifrån.

Har du sådana här dialoger i verkligheten också?
2022-12-04, 11:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag citerar (ren copy-paste) ett viktigt påstående i artikeln och du frågar vart citatet kommer ifrån.

Har du sådana här dialoger i verkligheten också?
Det gör du inte. Du påstår följande:
Citat:
Det finns inget stöd i artikeln för detta påstående.
2022-12-04, 11:58
Medlem
Citat:
Det finns inget stöd i artikeln för detta påstående.
Jo, för de nämner produktiva tillämpningar men karaktäriserar guld med social benefits (vilket det alltså rent av delar med BTC - och ännu tydligare delar med den bredare marknaden).

Det var alltså IQ som var problemet igen. Jag kan inte lösa den biten åt dig.

EDIT: prova ChatGPT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in