2022-11-25, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nej, diskussionen började tydligt från ett påstående att sällsynthet skulle vara ett tillräckligt villkor, vilket såklart är dumheter rakt igenom.

Bara det att bitcoin har överlevt och växt enormt sedan dag ett utan ett marknadsföringteam eller anställda bevisar väl tillräckligt.
2022-11-25, 10:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Bara det att bitcoin har överlevt och växt enormt sedan dag ett utan ett marknadsföringteam eller anställda bevisar väl tillräckligt.
Vad är det som har växt? Priset?
2022-11-25, 11:00
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det unikt när du kan skapa oändligt många likvärdiga kloner?
Vill du hävda att Bitcoin inte fungerar eller vill du hävda att det är jättelätt att skapa massa Bitcoin-nätverk?

Dessa är fullständigt motstridiga så bestäm dig.
2022-11-25, 11:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Vill du hävda att Bitcoin inte fungerar eller vill du hävda att det är jättelätt att skapa massa Bitcoin-nätverk?

Dessa är fullständigt motstridiga så bestäm dig.
Du pratar om ovidkommande saker nu. Vi har dock nyss konstaterat att:

"Sällsynthet" är varken ett tillräckligt eller ett nödvändigt villkor för att ge någon entitet värde. Därför är det helt ovidkommande som argument framledes.
2022-11-25, 11:13
Avslutad
Citat:
Vad är det som har växt? Priset?

Antal användare.
2022-11-25, 11:16
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du pratar om ovidkommande saker nu. Vi har dock nyss konstaterat att:

"Sällsynthet" är varken ett tillräckligt eller ett nödvändigt villkor för att ge någon entitet värde. Därför är det helt ovidkommande som argument framledes.
Användningsområdet ger värde. Sällsyntheten ökar värdet.

”Vi” har inte konstaterat något. Du är helt själv i ditt autistiska motstånd.
2022-11-25, 11:20
Medlem
Citat:
Du pratar om ovidkommande saker nu.
Det är alltså helt ovidkommande att du dels påstår att Bitcoin inte fungerar, och dels påstår att det är jättelätt att skapa massa fungerande Bitcoin-nätverk?

Vid det här laget pratar folk med dig för att det är fachinerande att se hur långt ditt kaninhål i huvudet går egentligen. Så för faktiskt ovidkommande saker, har du någon som hjälper dig där hemma?
2022-11-25, 11:36
Medlem
Så här började diskussionen:

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
1 Bitcoin är fortfarande 1 Bitcoin.

1 dollar är nu 0.85 dollar.

1 Lire är 0.55 Lire

osv osv

Citat:
Va? Haha!

Är inte 1 bitcoin ca 0,2 bitcoin vid det här laget då?

Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Jag fick en varning när jag försökte förklara vad ditt skratt kommer ifrån, men inser också att det var djupt vatten eftersom även den formuleringen i sig måste vara anpassad åt efterblivna moderatorer och kebaber. Enkelt sagt: du skrattar för att saker du inte begriper låter konstiga, och att saker låter konstiga är en fundamental komponent i humor.

Det Leaston syftar på är att värdet av 1 Bitcoin inte späds ut av inflation. Det syftet är uppenbart eftersom Leaston hela tiden skriver om 21 miljoner BTC - vilket inte är circulating supply (då skulle väl 1 BTC = 0.95 BTC eller något) utan expected fully diluted supply.

Överhuvudtaget är det underhållande med de inlägg som återkommer var tredje eller fjärde år som handlar om att BTC tappat i dollarvärde, eftersom dollarns värde går ned varenda år i all evighet. Dvs ni som sitter och heja på dollarn förlorar 100% av gångerna, men underhålls ändå av att folk med andra tillgångar ibland också förlorar.

Citat:
Det finns massvis med saker som inte "späds ut" av någon inflation. Det i sig ger inte dem något värde.

Ni tänker alla baklänges pga er konstiga religion. Det är värt ett skratt varje gång. 1 BTC = 1 BTC!!!

Du skriver nu:

Citat:
Nej, diskussionen började tydligt från ett påstående att sällsynthet skulle vara ett tillräckligt villkor, vilket såklart är dumheter rakt igenom.

Det vore spännande om du kunde förtydliga var du ser påståendet att sällsynthet är ett tillräckligt villkor för värde.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-25 kl. 11:42.
2022-11-25, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Även om jag så att säga är på samma sida, som du, så vore det klädsamt om du slutar sätta diagnos på folk i ett forum.
Ditt syfte är enbart för att vara nedsättande och även om vederbörande skulle ha fått den diagnosen på ett korrekt sätt,
så är diagnosen inte skälet till att du inte håller med personen.

Jag har fått diagnosen på ett korrekt sätt och skulle nu kunna kalla dig dum i huvudet.
Men jag säger att du saknar kunskap, men det kan du få genom utbildning.

Detta riktar jag även till alla andra som beter sig likadant. Utbilda er.
Jag försökte utbilda mig genom t ex den här tråden, men får nog kolla nån annanstans.

Skulle hålla mig borta från den här tråden i förbindelse med utbildning eller i syfte att få mer kunskap då den blir överflödad av troll som kebaben och bara meningslösa diskussioner och ältanden tar all plats. Finns mängder med bra poddar att hellre lyssna på om du har lust att lära mer om Bitcoin. Det är min rekommendation iaf.
2022-11-25, 12:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Även om jag så att säga är på samma sida, som du, så vore det klädsamt om du slutar sätta diagnos på folk i ett forum.
Ditt syfte är enbart för att vara nedsättande och även om vederbörande skulle ha fått den diagnosen på ett korrekt sätt,
så är diagnosen inte skälet till att du inte håller med personen.

Jag har fått diagnosen på ett korrekt sätt och skulle nu kunna kalla dig dum i huvudet.
Men jag säger att du saknar kunskap, men det kan du få genom utbildning.

Detta riktar jag även till alla andra som beter sig likadant. Utbilda er.
Jag försökte utbilda mig genom t ex den här tråden, men får nog kolla nån annanstans.
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Skulle hålla mig borta från den här tråden i förbindelse med utbildning eller i syfte att få mer kunskap då den blir överflödad av troll som kebaben och bara meningslösa diskussioner och ältanden tar all plats. Finns mängder med bra poddar att hellre lyssna på om du har lust att lära mer om Bitcoin. Det är min rekommendation iaf.

Jag är här för att ifrågasätta dumheter som bitcoin-religiösa häver ur sig och därför är det utmärkt för den intresserade att läsa här.

Apropå autister så har jag full respekt för dessa och de brukar vara väldigt bra på att påpeka felaktigheter i diverse logiska resonemang. Dock har jag ingen sådan diagnos tyvärr.
2022-11-25, 12:51
Medlem
I kölvattnet på konkurserna av olika börser och svindlare och i samband med tacksägelsedagen (eller snarare thanksgiving den 24 november) har tydligen #thankamaxi blivit ett trevligt inslag på twitter:

https://twitter.com/search?q=%23ThankAMaxi&src=typeahead_click&f=live
https://www.youtube.com/watch?v=LJAQlRThZwQ
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-25 kl. 12:55.
2022-11-25, 12:56
Avslutad
Citat:
Jag är här för att ifrågasätta dumheter som bitcoin-religiösa häver ur sig och därför är det utmärkt för den intresserade att läsa här.

Apropå autister så har jag full respekt för dessa och de brukar vara väldigt bra på att påpeka felaktigheter i diverse logiska resonemang. Dock har jag ingen sådan diagnos tyvärr.

90% av ditt ifrågasättande är bara trams. Självklart är det bra att ifrågasätta saker men du går bara runt i en loop och frågar samma saker om och om igen även när det bevisats att du har fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in