2022-09-28, 12:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Jag tänkte att det var intressant för dig att förstå eftersom ditt enda argument för Bitcoin verkar vara att kortbetalningar har avgifter upp till 3,5%?

Varför tror du att Strike ger ut ett VISA-kort?

Har du några andra argument?

Så fort du förklarar vad det hade med saken att göra så kan jag eventuellt försöka svara.

Eller är vi äntligen eniga om att Strike möjliggör billiga, snabba betalningar över LN utan att använda sig av det gamla uråldriga och dyra kortnätverket? Att du nu byter ämne för att diskutera deras VISA lösning?
Senast redigerad av Leaston 2022-09-28 kl. 12:58.
2022-09-28, 13:02
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Så fort du förklarar vad det hade med saken att göra så kan jag eventuellt försöka svara.

Eller är vi äntligen eniga om att Strike möjliggör billiga, snabba betalningar över LN utan att använda sig av det gamla uråldriga och dyra kortnätverket? Att du nu byter ämne för att diskutera deras VISA lösning?

Är det här en länk till strikes villkor för handlare:

https://strike.me/merchant-terms/

?

Ja eller nej?
2022-09-28, 13:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Är det här en länk till strikes villkor för handlare:

https://strike.me/merchant-terms/

?

Ja eller nej?
Ja, och du har länkat till dom förut och jag har frågat dig var det står vad avgifterna är på. Svaret på frågan har lyst med sin frånvaro.
2022-09-28, 13:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja, och du har länkat till dom förut och jag har frågat dig var det står vad avgifterna är på. Svaret på frågan har lyst med sin frånvaro.

"Fees
You acknowledge and agree that we may charge fees for your use of the Payment Services ("Fees"). Any Fees will be charged at the time we process a Transaction and will be deducted first from the final settlement amount. You also grant us the authorizations in Section 7, which we may utilize to recover Fees you owe us. All Fees collected or paid through the Payment Services are denominated in US dollars. Subject to these Terms, we reserve the right to implement or change the Fees upon reasonable advance notice."

Det står att dom KAN börja med avgifter. Det står inget att dom har avgifter eller vad dom avgifterna isf är på.
Om det är för växling och/eller LN transaktionen så är det ören vi talar om. Dvs "Virtually free" som jag sagt hela tiden.
2022-09-28, 13:18
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
"Fees
You acknowledge and agree that we may charge fees for your use of the Payment Services ("Fees"). Any Fees will be charged at the time we process a Transaction and will be deducted first from the final settlement amount. You also grant us the authorizations in Section 7, which we may utilize to recover Fees you owe us. All Fees collected or paid through the Payment Services are denominated in US dollars. Subject to these Terms, we reserve the right to implement or change the Fees upon reasonable advance notice."

Det står att dom KAN börja med avgifter. Det står inget att dom har avgifter eller vad dom avgifterna isf är på.
Om det är för växling och/eller LN transaktionen så är det ören vi talar om. Dvs "Virtually free" som jag sagt hela tiden.

Du har redan fått svar tidigare. Se nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hur tjänar Strike pengar? Erbjuder de någon form av skydd för köpare och säljare mot bedrägerier? Följer de alla regleringar mot penningtvätt i alla länder de är aktiva i? Hur ska de bekosta sin verksamhet utan att ta in avgifter? Hur kan du garantera att överföringar via lightning är "gratis" när de redan idag kostar ca 0,3% och kommer kosta mer om nätverket växer?
2022-09-28, 13:19
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:

Framgår det av villkoren att Strike använder en leverantör som heter Plaid för utbetalning till handlarnas konto?
2022-09-28, 13:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Framgår det av villkoren att Strike använder en leverantör som heter Plaid för utbetalning till handlarnas konto?

Tänker inte hålla på så här. Mallers säger "virtually får free", och tills dess att du levererar hårda bevis istället för lösa antydningar och antaganden, så ser jag ingen anledning att tro att Mallers ljuger.
2022-09-28, 13:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Av allt att döma har Strike alltså högre omkostnader för själva hanteringen av transaktionerna än t ex vanliga banker och deras debetkort (eller t ex Swish, Paypal osv).

Sättet som Strike ska alltså radikalt sänka priset på är helt enkelt att eliminera alla vinstmarginaler (och kanske strunta i köpskydd, försäkringar, AML, osv)? Har jag uppfattat det rätt?
2022-09-28, 13:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tänker inte hålla på så här. Mallers säger "virtually får free", och tills dess att du levererar hårda bevis istället för lösa antydningar och antaganden, så ser jag ingen anledning att tro att Mallers ljuger.
Om jag hävdar att jag har byggt en reaktor som går på kall fusion i min källare så kommer du alltså tro på mig tills någon kommer hit och inspekterar källaren och bevisar motsatsen? Du förstår verkligen inte hur livet fungerar, hör jag.
2022-09-28, 13:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Om jag hävdar att jag har byggt en reaktor som går på kall fusion i min källare så kommer du alltså tro på mig tills någon kommer hit och inspekterar källaren och bevisar motsatsen? Du förstår verkligen inte hur livet fungerar, hör jag.
Extra ordinary claims, demands extra ordinary evidence, var det en vis man som sade en gång.

Att Lightning betalningar är "gratis" är inte lika extra ordinärt påstående som om du påstår att du knäckt kallfusionens gåta.
Säger du däremot att ditt riktiga namn är Pelle, så kan jag välja anta att det stämmer då jag inte har så mycket att förlora om det inte stämmer. Det är inte extra ordinärt att heta Pelle.

Dessutom framstår Jack Mallers betydligt mer trovärdig person än Kebabmedpommes på Flashback. Och avsaknaden på kritik till det han säger ger ytterligare tyngd till att han kanske har rätt i det han säger.
2022-09-28, 13:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Att Lightning betalningar är "gratis" är inte lika extra ordinärt påstående som om du påstår att du knäckt kallfusionens gåta.

Jo, det är ganska extraordinärt faktiskt. Se inlägget ovan (#3423).
2022-09-28, 13:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jo, det är ganska extraordinärt faktiskt. Se inlägget ovan (#3423).
Nej verkligen inte ett extra ordinärt påstående att Lightning transaktioner är billiga. Det är allmänt känt att Lightning transaktioner kostar bråkdelen av något öre.

Det är dessutom lätt att slå upp. Tex:
https://medium.com/suredbits/lightning-101-lightning-network-fees-86abbbc17024
The median on-chain transaction fee, over the last 30 days, is around $0.73 versus a Lightning fee of approximately 1 satoshi or $0.000301142.
https://www.nasdaq.com/articles/the-state-of-lightning-network-adoption

Nu vill jag att du för en gångs skull backar upp ditt påstående, att Lightning transkationer tvärtom är dyra, med en källa precis som jag tenderar att göra med det jag häver hur mig.
Låt se.
Senast redigerad av Leaston 2022-09-28 kl. 13:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in