2022-09-28, 09:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Och ta hand om hela världens import/export industri?

Vore najs, synd att det inte finns några sådana initiativ, men återkom om du hittar några nyheter. Tillsvidare står hoppet till Lighting.

Ps.
Om du skall prata om alternativa lösningar så tror jag snarare du skall titta vad man kan göra med Ethereum på området. Swish känns nämligen svårjobbat.

Lycka till.
Hela världens import och export ska ske via lightning, okej. Var kan jag läsa mer om detta initiativ? Förutom i dina inlägg på flashback? Det låter som fullständigt jävla vansinne med tanke på att vi redan har kommit fram till att lightning endast fungerar i liten skala.
2022-09-28, 09:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hela världens import och export ska ske via lightning, okej. Var kan jag läsa mer om detta initiativ? Förutom i dina inlägg på flashback? Det låter som fullständigt jävla vansinne med tanke på att vi redan har kommit fram till att lightning endast fungerar i liten skala.
Jag har länkat men den kommer här igen, typ i slutet av ranten.
https://youtu.be/B2I0FB2Wn50?t=2587

Det är en ambition, och än så länge har jag inte sett att det är en omöjlig ambition. Bra så långt, och sjukt spännande.

Men lyckat till med Swish du...
2022-09-28, 09:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Det är en ambition, och än så länge har jag inte sett att det är en omöjlig ambition. Bra så långt.

Du förstår väl att om killen i keps (eller Michael Saylor, vilka seriösa källor ) säger att de har en "ambition" så är det tomt prat och inte ens ett initiativ till något? Andra parter måste ju vara med på det också.

Jag har en ambition att lösa hela världens hunger! Jag borde få nobels fredspris direkt. Vad tycker du om det?
2022-09-28, 09:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du förstår väl att om killen i keps (eller Michael Saylor, vilka seriösa källor ) säger att de har en "ambition" så är det tomt prat och inte ens ett initiativ till något? Andra parter måste ju vara med på det också.

Jag har en ambition att lösa hela världens hunger! Jag borde få nobels fredspris direkt. Vad tycker du om det?
Du får ta in Ross Stevens, ordförande för NYDIG, i din sågning av inkompetenta personer som inte kan sådant här lika bra som dig...

Dina argument börjar bli så tunna att det är svårt att se om det är argument.

Ses vi vid nästa halmstrå?

*edit*
Skriv något trams nu, men jag kommer inte svara på det för då slutar du aldrig.
Senast redigerad av Leaston 2022-09-28 kl. 09:56.
2022-09-28, 09:55
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Dina argument börjar bli så tunna att det är svårt att se om det är argument.

Ses vi vid nästa halmstrå?
Du menar tvärtom? Vi gick alltså från att strike och lightning är på väg ersätta hela världens betalningssystem till att det bara är en "ambition" från ett par knäppskallar.

Förutom det faktum att du missar att svara på alla tekniska frågor om både strike och hur lightning ska gå att skala upp överhuvudtaget.
2022-09-28, 10:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Det är en ambition, och än så länge har jag inte sett att det är en omöjlig ambition. Bra så långt, och sjukt spännande.

Varför ljuger flintisen i videon? Han upprepar samma lögner som killen i keps och som ffffuuuuu (och jag) redan har pekat ut. Inget av det han säger stämmer om lightning.

Du lider av 100% avsaknad av kritiskt tänkande. Det är väldigt oroande. Hur mår du egentligen? Behöver du hjälp med att klara vardagen?
2022-09-28, 10:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför ljuger flintisen i videon? Han upprepar samma lögner som killen i keps och som ffffuuuuu (och jag) redan har pekat ut. Inget av det han säger stämmer om lightning.

Du lider av 100% avsaknad av kritiskt tänkande. Det är väldigt oroande. Hur mår du egentligen? Behöver du hjälp med att klara vardagen?
Ja antingen ljuger allihop (vilket vore högst anmärkningsvärt), eller så är det du som inte förstår för att du inte har samma expertis på området som dessa experter.

Du tycker si
Dom tycker så
Sedan är det upp till var och en att avgöra vem som är experten och vem som är lögnaren. Kan du respektera det?
2022-09-28, 10:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja antingen ljuger allihop (vilket vore högst anmärkningsvärt), eller så är det du som inte förstår för att du inte har samma expertis på området som dessa experter.

Du tycker si
Dom tycker så
Sedan är det upp till var och en att avgöra vem som är experten och vem som är lögnaren. Kan du respektera det?

Det vore extremt mycket mer anmärkningsvärt om de inte ljög och tjänsterna som de pratar om fungerar precis som beskrivet i marknadsföringen. Förstår du inte det?

Plötsligt när du upptäcker att dina argument inte håller så är det "agree to disagree" och "upp till var och en att avgöra...". Du har helt enkelt haft totalt fel flera dagar i rad nu i en rad ämnen och det är lika pinsamt varje gång.
2022-09-28, 12:11
Medlem
Strike har just dragit in ytterligare 80 miljoner dollar i finansiering.

https://www.axios.com/2022/09/27/payments-shop-strike-raises-80-million-in-bitcoin-maximalist-flex

Bland investerarna finns bl.a. Washington University och University of Wyoming.
2022-09-28, 12:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Ger Strike ut ett eget visa-kort? Ja eller nej?
Ingen aning. Vet inte heller vad det har med saken att göra?

*edit* googlade, hittade:
https://twitter.com/Strike/status/1557828743925727234

So what?
2022-09-28, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Bra. Nu ska vi se om Leaston klarar av att svara på frågan också.

"Now, you can get your direct deposit, get paid in #Bitcoin, buy #Bitcoin, send and receive money with friends, spend your money anywhere with Apple Pay® and Google Pay™, and earn instant rewards while spending, all with no added fees."
2022-09-28, 12:50
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ingen aning. Vet inte heller vad det har med saken att göra?

*edit* googlade, hittade:
https://twitter.com/Strike/status/1557828743925727234

So what?

Jag tänkte att det var intressant för dig att förstå eftersom ditt enda argument för Bitcoin verkar vara att kortbetalningar har avgifter upp till 3,5%?

Varför tror du att Strike ger ut ett VISA-kort?

Har du några andra argument?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in