• 2
  • 3
2021-04-07, 09:55
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Jag gissar att det är ett säljföretag du arbetar på? När jag arbetade i ett sådant så röktes det väldigt mycket cannabis under dagar/kvällarna. Det becknades även kokain och annat till personer runt om i landet där vi var och sålde våra produkter från företaget.

Ska tilläggas att det inte var jag som sålde droger eller brukade när jag jobbade på det företaget. Var väldigt ung då och kände inte något behov.

Inte undra på att försäljarna är så dumma i huvet när dom ringer.

Undrar seriöst om tanten jag prata med på 1177 i förrgår gick på tjack. Hon var så speedad, otrevlig och paranoid.
Citera
2021-04-07, 10:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Men vad är det för arbetsplatser där.tjack är vanligt? Det är ju inget medelsvensson kommer i kontakt med direkt? Måste vara en rätt speciell sammansättning avv
Jobbgruppen om flera går på öppet med tjack.

Nej, alltså det är så många unga människor som skriver här. Jobbar du på en myndighet, i dagligvaruhandeln eller inom vården så kommer du knappast undan med att ta tjack, alkohol eller röka på.
När man är ung och ute i svängen får man lätt för sig "alla" tar droger nu för tiden, men fråga random småbarnsförälder eller sextioåring vid lunchbordet om det.

Har ett par yngre släktingar som åkt utomlands och jobbat i cellcentersvängen med mycket fest och droger. Övergången till ett "stadgat" liv har inte varit helt smärtfri kan jag säga. Det där skitjobbet kanske du klarar med droger i kroppen, men klarar du att vara förälder?
Citera
2021-04-07, 10:58
Medlem
Iciws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, alltså det är så många unga människor som skriver här. Jobbar du på en myndighet, i dagligvaruhandeln eller inom vården så kommer du knappast undan med att ta tjack, alkohol eller röka på.
När man är ung och ute i svängen får man lätt för sig "alla" tar droger nu för tiden, men fråga random småbarnsförälder eller sextioåring vid lunchbordet om det.

Har ett par yngre släktingar som åkt utomlands och jobbat i cellcentersvängen med mycket fest och droger. Övergången till ett "stadgat" liv har inte varit helt smärtfri kan jag säga. Det där skitjobbet kanske du klarar med droger i kroppen, men klarar du att vara förälder?

Det är nog så att det är mest unga som skriver här. Dock har jag upplevt 30, 40 och 50-åringar som har brukat främst kokain men även andra droger i mindre omfattning.
Citera
2021-04-07, 15:21
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Men vad är det för arbetsplatser där.tjack är vanligt? Det är ju inget medelsvensson kommer i kontakt med direkt? Måste vara en rätt speciell sammansättning avv
Jobbgruppen om flera går på öppet med tjack.
Inom flyttbranshen är det oerhört vanligt med dos.
Citera
2021-04-08, 02:01
Medlem
Bajabongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Snabba skor och benzo är nog det som förekommer mest på samtliga arbetsplatser i landet. Den kombon är ju en favorit hos många, du blir produktiv som fan och slipper känna att något är jobbigt.
Verkligen, du tar på dig skorna under dagen och efter arbetspasset avnjuter du lite ikto eller någon annan trevlig benz.
Citera
2021-04-11, 19:21
Medlem
Iciws avatar
Vad är favoritdrogen för er på arbetstid eller efter jobbet?
Citera
2021-04-11, 22:43
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Vad är favoritdrogen för er på arbetstid eller efter jobbet?

Om det inte vore för det sociala stigman så skulle nog hela världen svara tjack. Oavsett vad för arbetsuppgift man utför så blir det mer tillfredsställande. Sen när man väl kommer hem så landar man på en holk och nån öl eller benso.

Lyrica är också bra, inga arbetsuppgifter blir jobbiga. Men å andra sidan så är det inte hållbart i längden.

Opiater är ju också guld att arbeta på, tänker främst på Subutex och Oxykodon. Man bara flyter fram hela dagen på ett moln.

Men tjack slår ändå allt på fingrarna. Jag jobbar i IT branschen och kan få över tre dagars arbete gjort på en dag utan problem. Ofta tänka ut och arbeta på olika processer som kan förbättras osv. Bra skit helt enkelt. Det negativa kan dock vara att jag kan lacka ur och skriva en a4 om vad någon har gjort för fel vid någon hantering osv. Kan se lite märkligt ut när man går loss så hårt.
Citera
2021-04-12, 18:22
Medlem
Iciws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar
Om det inte vore för det sociala stigman så skulle nog hela världen svara tjack. Oavsett vad för arbetsuppgift man utför så blir det mer tillfredsställande. Sen när man väl kommer hem så landar man på en holk och nån öl eller benso.

Lyrica är också bra, inga arbetsuppgifter blir jobbiga. Men å andra sidan så är det inte hållbart i längden.

Opiater är ju också guld att arbeta på, tänker främst på Subutex och Oxykodon. Man bara flyter fram hela dagen på ett moln.

Men tjack slår ändå allt på fingrarna. Jag jobbar i IT branschen och kan få över tre dagars arbete gjort på en dag utan problem. Ofta tänka ut och arbeta på olika processer som kan förbättras osv. Bra skit helt enkelt. Det negativa kan dock vara att jag kan lacka ur och skriva en a4 om vad någon har gjort för fel vid någon hantering osv. Kan se lite märkligt ut när man går loss så hårt.

Jag håller med dig om att tjack ökar din känsla av tillfredsställelse. Det tråkiga blir roligare med amfetamin. Dock så är det ohållbart att inta detta på en vardaglig basis eftersom det kan vara extremt svårt att somna om man inte tar till sig ännu fler mediciner. Det kan lätt bli en ond spiral och kan göra att man blir torsk på två substanser relativt fort.

Jag som precis har brutit min fot har fått oxykodon på recept, både oxynorm och oxycontin 5 mg. Det läskiga med dessa tabletter är att jag blir så otroligt produktiv och allt känns lätt i livet. Foten som jag knappt har kunnat röra av smärta tänker jag inte särskilt mycket på under oxy-dimman. Såklart har jag inte ätit oxyn efter ordinationen utan jag har tagit efter hur det har känts både psykiskt och fysiskt. Men jag får alltså en slags skön speedig känsla av oxyn, betydligt bättre än amfetamin då man lätt kan bli rastlös, stirrig och till sist paranoid.
Citera
2021-04-13, 05:48
Bannlyst
Vanligast är nog benso. Det finns säkerligen ett par st på din egen arbetsplats som knaprar benso utan att någon vet om det.
Senast redigerad av kingofShenn 2021-04-13 kl. 05:50.
Citera
2021-04-14, 06:49
Medlem
gorillaglues avatar
Jag har alltid rökt hash, var dag, var jobb, var utbildning, var morgon, var middag, var kväll. Edit: i mer än 35år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in