Citat:
Ursprungligen postat av
Iciw
Ja det kanske är sant bajsbongo, men om jag hade varit chef så hade jag nog ändå tagit ett snack med personen i fråga om det skett flera gånger. Det märkliga att ingen har frågat mig om det eller någon annan anställd under de 3 år jag jobbat på bankerna.
Jag kanske bara har skött det snyggt? Dock har det känts som att det är socialt accepterat så länge man inte säger det till någon som inte ska få reda på det. Har sett här på FB att många brukar tjack eller ladd för att prestera bättre och arbetsgivarna verkar tycka mer om personerna som använder substanserna för att öka arbetsnivån.
En kollega som tidigare jobbat på en annan mindre bank sa att dem tog kokain till morgonkaffet. Låter ganska sjukt påfrestande för kroppen, speciellt för hjärtat.
Kokain är som snus inom bankvärlden, det ska du veta.
Angående arbetsgivarna så vet de mycket väl vad som försegår inom många branscher men de väljer helt enkelt att blunda för det. Så länge det inte är allmänt känt och pratas om att Kalle drar linish efter linish på toan så behöver man inte prata om det.
Men snälla någon, folk bryr sig knappt vad de äter.. ska samma människor bry sig om att kola är påfrestande för hjärtat