2021-04-04, 22:42
Medlem
Iciws avatar
Hej Flashbackare!

Jag har funderat på hur mycket droger det florerar på arbetet och på diverse Afterworks eller fester med jobbet. Hur ser er erfarenhet ut? Vilka tar det? Görs det öppet?

Jag har arbetat på två stora banker i lite mer än tre år nu och har märkt att kokain förekommer nästan alltid när det är någon fest eller liknande. När jag tog kokain några gånger så kunde mina arbetskamrater fråga mig vad jag hade tagit och frågade om det fick lite av det vita guldet.

Jag vill nu höra vad ni har varit med om för sjuka händelser relaterat med droger som inträffat med sina arbetskamrater eller om man har tagit droger själv och någon har märkt det.

Mvh Iciw
Citera
2021-04-04, 22:59
Medlem
Bajabongos avatar
Hör nog hemma i Droger / Övrigt.

Men OT. Knark har funnits på alla arbetsplatser jag har varit på och det är 10+ nu. Senast var det inom logistik och där florerade khatt, Affe, alkohol och mycket tram.

Det brukades friskt både på jobbet och efter. Företaget bjöd även på drogtest titt som tätt.
Citera
2021-04-04, 23:55
Medlem
Iciws avatar
Ny på FB så vet ej tyvärr hur jag ändrar plats på tråden.

Intressant! Förstår att det finns många som tar droger på en daglig basis för att kunna prestera bättre på jobbet. Jag tror även att drogtesterna endast tas för att det ska ”se bra ut” från utsidan men att det är i själva verket cheferna som tar mest droger. Ska bli kul att höra från flera!
Citera
2021-04-05, 00:06
Medlem
Bajabongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Ny på FB så vet ej tyvärr hur jag ändrar plats på tråden.

Intressant! Förstår att det finns många som tar droger på en daglig basis för att kunna prestera bättre på jobbet. Jag tror även att drogtesterna endast tas för att det ska ”se bra ut” från utsidan men att det är i själva verket cheferna som tar mest droger. Ska bli kul att höra från flera!
Tror också det handlar mestadels om statistik och att företagen vill locka till sig *host* "seriösa" Svenssons. Ja en av mina chefer, högt uppsatt, var benso och alkoholtorsk på heltid.. Ni kan ju själva fatta att den kombon på en arbetsplats inte är någon höjdare inte
Citera
2021-04-05, 00:36
Medlem
Iciws avatar
Haha med den kombon fungerar inte hjärnan som den ska på långa vägar.

Men jag tycker det är lustigt att ingen ifrågasätter dem som kommer helt klart påtända från natten och inte har sovit något. Detta gäller mig själv när jag har tagit lite för många benzo på söndagen för att lindra bakisångesten och kommit lite halvt borta på måndag morgon, men även andra som nästan glider in med näsblod och uppspärrade ögon på kontoret.
Citera
2021-04-05, 00:54
Medlem
Bajabongos avatar
Citat:
Haha med den kombon fungerar inte hjärnan som den ska på långa vägar.

Men jag tycker det är lustigt att ingen ifrågasätter dem som kommer helt klart påtända från natten och inte har sovit något. Detta gäller mig själv när jag har tagit lite för många benzo på söndagen för att lindra bakisångesten och kommit lite halvt borta på måndag morgon, men även andra som nästan glider in med näsblod och uppspärrade ögon på kontoret.
Näsblod och uppspärrade ögon kan uppfattas av chefen som att man är på hugget och vill göra ett bra jobb.
Nää men gött att du lyckas ta dig upp till arbetet bakis och benzad.. Finns inga pengar som hade fått mig att gå dit i det läget. Ifrågasätter? Det gör man inte med vuxna människor, man pissar de
Citera
2021-04-05, 00:55
Medlem
llanzs avatar
Folk röker på under arbetstid där jag jobbar , ganska normalt , lite eye cleaner fixar.
Citera
2021-04-05, 01:00
Medlem
Iciws avatar
Jag gissar att det är ett säljföretag du arbetar på? När jag arbetade i ett sådant så röktes det väldigt mycket cannabis under dagar/kvällarna. Det becknades även kokain och annat till personer runt om i landet där vi var och sålde våra produkter från företaget.

Ska tilläggas att det inte var jag som sålde droger eller brukade när jag jobbade på det företaget. Var väldigt ung då och kände inte något behov.
Senast redigerad av Iciw 2021-04-05 kl. 01:11.
Citera
2021-04-05, 01:02
Medlem
Iciws avatar
Ja det kanske är sant bajsbongo, men om jag hade varit chef så hade jag nog ändå tagit ett snack med personen i fråga om det skett flera gånger. Det märkliga att ingen har frågat mig om det eller någon annan anställd under de 3 år jag jobbat på bankerna.

Jag kanske bara har skött det snyggt? Dock har det känts som att det är socialt accepterat så länge man inte säger det till någon som inte ska få reda på det. Har sett här på FB att många brukar tjack eller ladd för att prestera bättre och arbetsgivarna verkar tycka mer om personerna som använder substanserna för att öka arbetsnivån.

En kollega som tidigare jobbat på en annan mindre bank sa att dem tog kokain till morgonkaffet. Låter ganska sjukt påfrestande för kroppen, speciellt för hjärtat.
Senast redigerad av Iciw 2021-04-05 kl. 01:07.
Citera
2021-04-05, 01:30
Medlem
Bajabongos avatar
Citat:
Ja det kanske är sant bajsbongo, men om jag hade varit chef så hade jag nog ändå tagit ett snack med personen i fråga om det skett flera gånger. Det märkliga att ingen har frågat mig om det eller någon annan anställd under de 3 år jag jobbat på bankerna.

Jag kanske bara har skött det snyggt? Dock har det känts som att det är socialt accepterat så länge man inte säger det till någon som inte ska få reda på det. Har sett här på FB att många brukar tjack eller ladd för att prestera bättre och arbetsgivarna verkar tycka mer om personerna som använder substanserna för att öka arbetsnivån.

En kollega som tidigare jobbat på en annan mindre bank sa att dem tog kokain till morgonkaffet. Låter ganska sjukt påfrestande för kroppen, speciellt för hjärtat.
Kokain är som snus inom bankvärlden, det ska du veta.

Angående arbetsgivarna så vet de mycket väl vad som försegår inom många branscher men de väljer helt enkelt att blunda för det. Så länge det inte är allmänt känt och pratas om att Kalle drar linish efter linish på toan så behöver man inte prata om det.

Men snälla någon, folk bryr sig knappt vad de äter.. ska samma människor bry sig om att kola är påfrestande för hjärtat
Citera
2021-04-05, 02:24
Medlem
Iciws avatar
Ja har märkt det - kokain flödar verkligen i alla åldersgrupper, man som kvinna, inom bankvärlden. Jag vet att samma människor som drar mycket kola tänker mycket på sin hälsa vilket gör att dem tränar mycket och äter en bra kost. Liksom en mild variant på hur Adam beter sig i serien ”Exit”. Vilket innebär att man sticker upp och tränar på morgonen efter en kväll/natt AW med kokain och alkohol för att sedan äta en hälsosam frukost och åka till arbetsplatsen för att presentera ett nytt projekt för kollegorna.
Citera
2021-04-05, 11:54
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Övriga droger
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera