2021-04-04, 14:23
Medlem
Jag fr inte lngre upp bild p tvn nr jag frsker skicka tex en fotbollsmatch frn Viaplay eller ett program frn SVT Play till min tv (Samsung) frn min mobil (nyare iphone)

Anvnder som vanligt symbolen uppe i hger hrn p sndningen, dvs den som ser ut som en pil i en ruta. Vljer dr min Apple TV och d brjar ett kugghjul p tvn snurra. Allts s som det normalt ser ut precis innan sndningen frn mobilen verfrs till tvn.

Ngon som kan hjlpa mig med detta? Har funkat problemfritt tidigare men sedan en tid tillbaka fr jag det ej att funka. Har testat att starta om Apple TV och se om det behvs gras ngon programuppdatering, vilket ej behvs.

Obs. r medveten om att jag kommer t svt play direkt via Apple TV. Dr r det inga problem, det r nr jag vill skicka en sndning frn mobilen till tvn som allt skiter sig.

Hjlp mig please!
Citera
2021-04-04, 14:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgum123
Jag fr inte lngre upp bild p tvn nr jag frsker skicka tex en fotbollsmatch frn Viaplay eller ett program frn SVT Play till min tv (Samsung) frn min mobil (nyare iphone)

Anvnder som vanligt symbolen uppe i hger hrn p sndningen, dvs den som ser ut som en pil i en ruta. Vljer dr min Apple TV och d brjar ett kugghjul p tvn snurra. Allts s som det normalt ser ut precis innan sndningen frn mobilen verfrs till tvn.

Ngon som kan hjlpa mig med detta? Har funkat problemfritt tidigare men sedan en tid tillbaka fr jag det ej att funka. Har testat att starta om Apple TV och se om det behvs gras ngon programuppdatering, vilket ej behvs.

Obs. r medveten om att jag kommer t svt play direkt via Apple TV. Dr r det inga problem, det r nr jag vill skicka en sndning frn mobilen till tvn som allt skiter sig.

Hjlp mig please!
Dum frga, men har du testat att starta om mobilen?
Citera
2021-04-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dum frga, men har du testat att starta om mobilen?

Testade det nu, ingen skillnad
Citera
2021-04-04, 14:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Testade det nu, ingen skillnad
Ok, kom bara att tnka p att jag haft ngot liknande problem, som lste sig just nr jag startade om telefonen.
Citera
2021-04-04, 16:42
Medlem
ToorMans avatar
Citat:

Hjlp mig please!

Varfr kr du inte Viaplay direkt i Apple TV?
Citera
2021-04-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Varfr kr du inte Viaplay direkt i Apple TV?

Det var ett exempel fr att frklara problemet. Discovery Plus (dr jag ser hockey och fotbollsmatcher) gr ej att se direkt frn Apple TV version 3 som jag anvnder.
Citera
2021-04-04, 20:00
Moderator
Tystnads avatar
Funkar det om du lgger mobilen nra Appel TV modemet?
r vl Bluetooth som anvnds fr verfring om jag inte har fel och det har ju viss begrnsning i avstnd, eller s r det strningar som slr ut signalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in