2021-04-04, 00:23
Medlem
Om man skulle vilja ha ett biljardbord (som man sedan kan sätta skiva över för att använda som tex matbord elr pingisbord) till en lägenhet på ca. 60-70 kvm borde man skaffa en full size? Eller ett mindre?

Är det någon som vet en bra modell som är prisvärd? Letar ca. 10-20k.

Planerar att ha i lägenhet som aktivitet på fritiden osv.

Tack så mycket för tips om någon vet!
Citera
2021-04-04, 00:38
Medlem
isbiten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattanLinear
Om man skulle vilja ha ett biljardbord (som man sedan kan sätta skiva över för att använda som tex matbord elr pingisbord) till en lägenhet på ca. 60-70 kvm borde man skaffa en full size? Eller ett mindre?

köp shifferskivor vad du än gör...annars får du inget bra bort
Citera
2021-04-04, 00:42
Medlem
GormDenGamles avatar
Kolla in här - https://www.biljardexperten.se/billi...ljardbord.html
Citera
2021-04-04, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattanLinear

Jag köpte detta bord (vi bor på 62m2) https://www.spelbord.se/biljardbord-...us-walnot.html

Sambon vart inte glad vill jag lova, men nu så spelar vi minst 5 dagar i veckan....
Citera
2021-04-04, 07:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Man vill ha ett fullsize bord men det kräver också rätt storlek på rummet. Har du inte tillräckligt stort så är det värdelöst att spela då man måste ta till kortare köer eller ha en konstig vinkel på kön bara för att det ska funka.
Mått, info och annat hittar du hos biljardexperten, se till att ta hjälp för monteringen också, värt pengen att få det rätt.
Citera
2021-04-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
köp shifferskivor vad du än gör...annars får du inget bra bort

Minns tex biljardbordet på min lokala fritidsgård när man var yngre, den var MDF och hade ej skifferskivor. Vad är funktionen av skifferskiva? Ska bara ha ett bord till 8 ball pool med vänner osv.
Citera
2021-09-03, 20:21
Medlem
Drar upp denna tråd då jag är sugen på att skaffa biljardbord till lägenheten.

Bor i dagsläget i 4 rum och kök på 99kvm och vardagsrummet som jag har tänkt att ha bordet i är 5,80 långt och 3,30 brett.

Kollade på lite mått för hur pass stort rummet bör vara och det tycks vara för smalt för det minsta bordet på 6 fot då rekommenderad storlek på rummet bör vara 450 x 370 enligt biljardbolaget.

Är det ens något att tänka på att skaffa eller verkar det helt kört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in