• 1
  • 2
2006-05-25, 22:24
Medlem
FreeSpaces avatar
I många trådar kan man läsa om diverse mesiga och tramsiga snussorter. Klart att snus kan vara smaksatt såsom General eller Rapé men varför i h-lvete vill man snusa miniportioner som smakar eukalyptus eller mint?

Någon sa att tjejer inte tycker det är fräscht med det mer manliga snuset, visst, det kanske finns en del tjejer som tycker så men många tjejer tycker inte så. Vad är det för poäng med att snusa överhuvudtaget om det inte ger något, för att få ut något av kärringsnuset måste man ju stoppa en halv dosa under läpparna.
Citera
2006-05-25, 22:30
Medlem
Sir.Ps avatar
Det enklaste svaret borde väl vara för att de tycker att det är godare än general?
Nä, men jag tror att många ser catch och liknande sorter som en liten hjälp att sluta röka.

edit: kom på så här någon minut efter att jag svarat att detta var en ganska idiotisk fråga.
Citera
2006-05-25, 23:08
Medlem
Känner mig träffad

För att det är gott helt enkelt. Fast jag snusar även LD och Grov. Omväxling förnöjer!
Citera
2006-05-25, 23:13
Medlem
Nirps avatar
Man snusar väl det snuset som man tycker är godast? Själv snusar jag Onyx, och det är nog ett kärringsnus, tycker helt enkelt att det är godare är vanliga general...
Citera
2006-05-25, 23:27
Medlem
Akeliuss avatar
Tycker så som gammal (40 år..) snusare att det är sorgligt med den glamour och flärd man nu försöker omge snuset med. Snuset är och har alltid varit till för oss lite enklare och inte alltför sofistikerade människor.
Snus ska nyttjas utan påsar och en massa larviga smaktillsatser ,orkar inte ens titta på eländet i butikerna längre..
Det blir nästan dråpligt när man läser om det nya gourmetsnuset som ska njutas exempelvis efter en bättre middag.
Ett citat från tillverkarens beskrivning av det: I doften finns inslag av russin,starkvin,vanilj och hö( hur i h-e kan någon urskilja dessa.?).
Smaken sägs ha en tydlig beska,balanserad sälta och sötma med en ton av kakao...
Låt snuset få återgå till att vara vad det är ett njutningsmedel för oss enkla knegare i blåställ eller reflexkläder!!
Citera
2006-05-25, 23:28
Medlem
FreeSpaces avatar
Klart man snusar det som är godast, Onyx är även det helt ok. Förstår mig dock inte på poängen med att snusa miniprillor som smakar mint, då kan man ju lika gärna tugga tuggummi eller något sånt.
Citera
2006-05-25, 23:29
Medlem
palefaces avatar
Jag snusar själv nästan bara grovsnus(lös), jag har testat o snusa portionssnus ett par gånger men det ger ju inget, fast man smäller in ca 5påsar så händer ju inget? Eller kanske lite händer, men det är jäääävligt lite om man jämför med en lösing, eller sitter jag o inbillar mig?

Här är min top3 lista:
1. Grovsnus(lös) + smakar underbart, - lite för grovt,nöter lite väl mkt på tandkött

2. Ettan(lös) +inte så grovt,verkar lite skonsammare mot tandköttet, - smakar inte så gott

3. General(lös) ptja det funkar kanske ibland, fast blir lite illamående av skiten, resten är bara dynga,

Fast bäst var det finska snuset Strengbergs! han testa några dosor för dom stängde ner fabriken här i min stad, de va fina grejjer det!
http://www.nykarlebyvyer.nu/sidor/FILATELI/Fil_stre.htm sådär såg doslocket ut, detdär var snus för riktiga män!
Citera
2006-05-27, 00:03
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Tycker så som gammal (40 år..) snusare att det är sorgligt med den glamour och flärd man nu försöker omge snuset med. Snuset är och har alltid varit till för oss lite enklare och inte alltför sofistikerade människor.
Snus ska nyttjas utan påsar och en massa larviga smaktillsatser ,orkar inte ens titta på eländet i butikerna längre..
Det blir nästan dråpligt när man läser om det nya gourmetsnuset som ska njutas exempelvis efter en bättre middag.
Ett citat från tillverkarens beskrivning av det: I doften finns inslag av russin,starkvin,vanilj och hö( hur i h-e kan någon urskilja dessa.?).
Smaken sägs ha en tydlig beska,balanserad sälta och sötma med en ton av kakao...
Låt snuset få återgå till att vara vad det är ett njutningsmedel för oss enkla knegare i blåställ eller reflexkläder!!

Härligt och se att det fortvarande finns några riktiga karlar kvar här i världen. Kommer själv på mig att jag blir mer och mer en kärring.
keep up the good work.
Citera
2006-05-27, 01:05
Medlem
Madchilds avatar
Varför är Generals citrusdoft och Rapéns tallbar så mycket mindre 'kärringaktigt' än eucalyptus och vanilj? Tycker det är samma skit. Ska man snusa så ska det smaka snus, alltså Grov eller Ettan.
End of story.
Citera
2006-05-27, 02:17
Medlem
fnuskes avatar
Därför att alla korrelerar inte sin manlighet med vilken typ av produkter de konsumerar. Det känns relativt infantilt. Gör ni samma sak när det kommer till sprit?

Sak samma så länge det är tobak. Det jag däremot inte förstår är placebosnus som saknar tobak. Det är ju inte som själva ritualen är särskilt läcker i sig. Trycka in en boll blomjord under läppen.
Citera
2006-05-27, 02:31
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Därför att alla korrelerar inte sin manlighet med vilken typ av produkter de konsumerar. Det känns relativt infantilt. Gör ni samma sak när det kommer till sprit?

Sak samma så länge det är tobak. Det jag däremot inte förstår är placebosnus som saknar tobak. Det är ju inte som själva ritualen är särskilt läcker i sig. Trycka in en boll blomjord under läppen.
Otroligt väl formulerat!
Citera
2006-05-27, 19:18
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske

Håller med Rigmor som håller med Fnuske

Nu snusar jag iofs själv ettan, men för min del får folk snusa vad de vill. Gör varken mer eller mindre "manligt". Tvärtom är det väl småpojkar som tycker att folk är bögar/omanliga/kärringar om de inte snusar "rätt" sort eller om någon t.ex hellre dricker cider än öl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in