2021-04-02, 22:16
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
Jävligt mycket godare med mjölk i glasflaska håller med !
Ja det är riktigt gott, bara ösa i oboj och skaka.
Citera
2021-04-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är det Nesquick du tänker på?

TopKvick hette det och kunde köpas på Lidl, ett grövre pulver med en sötare smak.

Vill minnas att Oboy fanns i flytande form någon gång på 90-talet. Den var så mycket godare än den fasta pulverformen som lägger sig likt en gröt i botten på glaset.
Citera
2021-04-02, 23:19
Medlem
Prophiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Den var inte rund utan 4 kantig med rött viklock?

Stämmer bra.
Citera
2021-04-02, 23:41
Medlem
Oboy är jävligt gott fortfarande fast man fyllt 40. Jag skiter i om det är onyttigt också.
Citera
2021-04-03, 00:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
TopKvick hette det och kunde köpas på Lidl, ett grövre pulver med en sötare smak.
Okej sjukt att jag har missat att det fanns.
Citera
2021-04-03, 01:02
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Så var det även förr, när pulvret blivit lite gammalt. Det var bara när paketet var tämligen nyinköpt som pulvret sjönk snabbt.

Har gjort exakt samma observation.
Citera
2021-04-03, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Oboy är jävligt gott fortfarande fast man fyllt 40. Jag skiter i om det är onyttigt också.

Exakt! Nu kan ju inte mamma säga åt en att inte dricka så mycket heller!
Dock dricker ens egna barn upp det man köpt för egna pengar. Trist!
Det nya dåliga är ju att OBOY säljs i påsar.
Det var bättre med kartongerna med det röda locket.
Citera
2021-04-03, 08:14
Medlem
Jack-Ryans avatar
Men vad är detta, borde den inte heta O’hen?😂
Citera
2021-04-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som jag minns från barn- och ungdomen så behövde man tre skedar till två deciliter mjölk men nu räcker två skedar till tre deciliter. Tre skedar lämnar bara klumpar.

Fast det är ju klumparna som var godast!!
Citera
2021-04-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Någon som kommer ihåg oboy i plåtburk? Tror det var enkilos, hmm oj det måste varit för 40 år sedan. Morsan släpade hem och jag levde på oboj farsan var med att gräva i burken ibland.
Det satt jag och funderade på, jag har för mig att det fanns två storlekar på burkarna men är osäker ett rött plastlock minns jag i alla fall.
Citera
2021-04-03, 10:00
Medlem
irrelevants avatar
Fan gnäller ni om klumpar för? Bästa när man var liten var ju att hälla i en sked i taget och skeda i sig det halvupplösta pulvret. När man ätit 10 såna skedar var själva mjölken alldeles för stark. Perfekt att slå på lite mer mjölk. Eller ett par skopor bigpack vanilj (eller vilken billig cellulosamassa nu morsan hade handlat hem).
Citera
2021-04-03, 11:00
Medlem
Ingredienserna är inte samma nu som dom en gång var. Hittade en bild på en gammal cylinderformad burk, där är ingredienserna: Socker, kakao, lecitin, salt, järnortofosfat, vanillin.
Det nuvarande enligt oboy.se är: Socker, 18% fettreducerad kakao (med emulgerings-medel sojalecitin), druvsocker, salt, arom (vanillin).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in