2021-04-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag r fr allmn rstrtt, men behver ingen feminism fr att frst frdelen med demokrati.
Vem vet. Utan frsta vgen hade kanske allmn rstrtt kommit fre kvinnlig rstrtt istllet fr tvrt om.

D r du fr det som frsta vgens feminister kmpade fr.
Citera
2021-04-04, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vem r hon?

Eva Vlaardingerbroek har studerat juridik och rttsfilosofi men lmnade sin doktorandtjnst frra ret fr att gna sig t politiken. Hon har uppmrksammats fr sin kritik mot invandring, islam och den moderna feminismen, inte minst det hon kallar massinvandringsfeminister.
Den vsterlndska mannen betraktas som rkefienden, men man ser inget problem med hundratusentals ensamma mn frn patriarkala samhllen, har Vlaardingerbroek sagt under ett tal, enligt tidningen EW dr hon ocks varit kolumnist.

Verkar vara ungefr samma tugg som hr p forumet.

https://www.expressen.se/nyheter/ska...ska-tv-profil/
Citera
2021-04-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eva Vlaardingerbroek har studerat juridik och rttsfilosofi men lmnade sin doktorandtjnst frra ret fr att gna sig t politiken. Hon har uppmrksammats fr sin kritik mot invandring, islam och den moderna feminismen, inte minst det hon kallar massinvandringsfeminister.
Den vsterlndska mannen betraktas som rkefienden, men man ser inget problem med hundratusentals ensamma mn frn patriarkala samhllen, har Vlaardingerbroek sagt under ett tal, enligt tidningen EW dr hon ocks varit kolumnist.

Verkar vara ungefr samma tugg som hr p forumet.

https://www.expressen.se/nyheter/ska...ska-tv-profil/

Vilka r de s kallade skandalerna d?

Tidningen EW?
Citera
2021-04-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj

Lika rstrtt och allmn rstrtt r inte samma sak.

Men det r frstligt att du blandar begreppen, feminister tenderar att gra det.
Senast redigerad av sl 2021-04-05 kl. 20:18.
Citera
2021-04-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Lika rstrtt och allmn rstrtt r inte samma sak.

Men det r frstligt att du blandar begreppen, feminister tenderar att gra det.

Kan vara att alla inte r anala sm besserwissrar
Senast redigerad av enhalvboj 2021-04-05 kl. 20:25.
Citera
2021-04-05, 20:35
Medlem
Citat:
Kan vara att alla inte r anala sm besserwissrar som inte kan frst saker utifrn sin kontext

Du menar att man r en antifeminst om man r fr allmn rstrtt iochmed att femnisim aldrig handlat om allmn rstrtt, vem vill ge judar rstrtt liksom, eller mn som inte genomfrt vrnplikt.....

Jag har ju ifr lst lngt mer absurda pstenden i femnistforat, Merapi trodde att USA frsta hungerstrejkande kvinna (hon satt p kken) ven hade syntiserat gestagen och utvecklat ppillret.

du vet det dr med reglerna igen.... kanske dags att ppna boken igen

Lite kul trd ifall, dock aldrig hrt talas om denna Eva innan, knns vll lite som hon sparkar in ppna drrar. men det r klart, mnga lever ju i ngon mansfientligt bubbla, kanske hjlper om en kvinna sger det.

Typ som rabiesmittade hundar som pltsligt hugger handen som fder dem, bara abort som gller...
Senast redigerad av sl 2021-04-05 kl. 20:37.
Citera
2021-04-05, 20:42
Medlem
Citat:
Du menar att man r en antifeminst om man r fr allmn rstrtt iochmed att femnisim aldrig handlat om allmn rstrtt, vem vill ge judar rstrtt liksom, eller mn som inte genomfrt vrnplikt.....

Jag har ju ifr lst lngt mer absurda pstenden i femnistforat, Merapi trodde att USA frsta hungerstrejkande kvinna (hon satt p kken) ven hade syntiserat gestagen och utvecklat ppillret.

du vet det dr med reglerna igen.... kanske dags att ppna boken igen

Lite kul trd ifall, dock aldrig hrt talas om denna Eva innan, knns vll lite som hon sparkar in ppna drrar. men det r klart, mnga lever ju i ngon mansfientligt bubbla, kanske hjlper om en kvinna sger det.

Jag menar givetvis att om man vill uppn ett stadie dr alla fr rsta s r kvinnlig rstrtt ett rtt stort steg p vgen. r man fr allmn rstrtt r man allts fr kvinnlig rstrtt.

Du fortstter vantolka och lgga ord i munnen p folk. Du borde flja regel 9 istllet.

Du r precis som journalisten i denna intervjun: https://youtu.be/k-rE03PGQfA (fr att fortstta p JBP-spret)
Senast redigerad av enhalvboj 2021-04-05 kl. 20:45.
Citera
2021-04-05, 21:55
Medlem
Citat:
Jag menar givetvis att om man vill uppn ett stadie dr alla fr rsta s r kvinnlig rstrtt ett rtt stort steg p vgen. r man fr allmn rstrtt r man allts fr kvinnlig rstrtt.

Lite mycket "doubble down"... att ha fel r bara dumt nr man insisterar p att man end har rtt, snart beskyller du mig fr att vara misogyn fr att jag inte vill ge "kvinnokampen" ran fr att den uppfan demokratin och hjulet... eller ntt,

Feminism var ju hursom haver inte fr allmn rstrtt, du kan skert ndra det p wikipedia om det str fel.

Man kan mao defenitivt vara tvremot femenism och fr allmn rstrtt, lika mycket som du kan vara fr fri abortrtt men frtrycka kvinnor och neka dem rtten till deras kropp genom att inte acceptera att de fr dda bebisar i v30.

Citat:
Du fortstter vantolka och lgga ord i munnen p folk.

Det var s lite s, du lrde dig ju ngot, och om det nu inte r mjligt... s lrde sig skert ngon annan som lser det.

Citat:
Du borde flja regel 9 istllet.

Alltid. Det r ju end (det enda?) syftet med en diskussion fr alla inblandade ,ven fr de som bara lyssnar/lser.
Citera
2021-04-05, 22:01
Medlem
Citat:
Lite mycket "doubble down"... att ha fel r bara dumt nr man insisterar p att man end har rtt, snart beskyller du mig fr att vara misogyn fr att jag inte vill ge "kvinnokampen" ran fr att den uppfan demokratin och hjulet... eller ntt,

Feminism var ju hursom haver inte fr allmn rstrtt, du kan skert ndra det p wikipedia om det str fel.

Man kan mao defenitivt vara tvremot femenism och fr allmn rstrtt, lika mycket som du kan vara fr fri abortrtt men frtrycka kvinnor och neka dem rtten till deras kropp genom att inte acceptera att de fr dda bebisar i v30.

Det var s lite s, du lrde dig ju ngot, och om det nu inte r mjligt... s lrde sig skert ngon annan som lser det.

Alltid. Det r ju end (det enda?) syftet med en diskussion fr alla inblandade ,ven fr de som bara lyssnar/lser.

Fortstter vantolka och ordbajsa mrker jag. Trttsamt och helt meningslst att ens frska bedriva ett samtal med dig.
Citera
2021-04-05, 22:17
Medlem
Citat:
Fortstter vantolka och ordbajsa mrker jag. Trttsamt och helt meningslst att ens frska bedriva ett samtal med dig.

hmm. gr det inte dig till en sna?

Kul med cathy klippet, har fr mig att jag sg den intervjun fr ngra r sedan, (inte s spnnande innehllsmsigt)

Men "So what your saying" r vll end exempel p en "halmgubbevariant" eller ett non-sequitur argument (fetmarkerat exempel nedan)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag r fr allmn rstrtt, men behver ingen feminism fr att frst frdelen med demokrati.
Vem vet. Utan frsta vgen hade kanske allmn rstrtt kommit fre kvinnlig rstrtt istllet fr tvrt om.

Citera
2021-04-05, 22:45
Medlem
Citat:

Citat:

Jag r aldrig fr en lobbyverksamhet enbart fr vissa och dr man struntar i andra. Det sprar alltid ur. Bara en tidsfrga.
BLM r ett nutida exempel. Judelobbyn ett annat och det finns otalet fler.
Citera
2021-04-05, 22:53
Medlem
Citat:
hmm. gr det inte dig till en sna?

Kul med cathy klippet, har fr mig att jag sg den intervjun fr ngra r sedan, (inte s spnnande innehllsmsigt)

Men "So what your saying" r vll end exempel p en "halmgubbevariant" eller ett non-sequitur argument (fetmarkerat exempel nedan)

En sista gng...

Frsta vgens feminister kmpade fr kvinnlig rstrtt. r man fr allmn rstrtt s r man ven fr kvinnlig rstrtt. Allts hller man med om det som frsta vgens feminister kmpade fr, ven om det inte slutar dr.

Syftade snarare p "Du menar att man r en antifeminst om man r fr allmn rstrtt", vilket r rent trams som ingen har psttt.

G och lgg dig nu. Det ska jag gra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in