vad gör man om andra börjat tolka förmedlandet av ens dåliga mående som något tjatigt?
om folk börjat tröttna på ens mående, lika mycket som man själv börjat tröttna på allas tröttnanden?
vad gör man när det inte går över? när man inväntat hjälp länge, men nog aldrig kommer få komma åt rätt sorts hjälp (en familj och en plats där man hör hemma, är välkommen och älskas även fast man har vissa problem, som på sätt och vis kan förklaras (inte ursäktas men förklaras) just av frånvaron av familj)
om man behöver familj istället för vård? om man tror på personlig utveckling med grund i närvaron av någon som älskar en,
och är ens familj? en familj som liknar den rätt många andra verkar ha
hur hittar man det man inte hade tur med från första början? hur blir man Någons, på sättet ens föräldrar borde betraktat en?
vill tas emot av någon som motiverar mig och lyfter fram det fina, om det nu finns något kvar.
någon som letar potential istället för brister. någon som förstår sig på mig, känner mig, vet vilka metoder som fungerar på mig och stannar.
Senast redigerad av terf 2021-04-02 kl. 00:25.
vad gör man om andra börjat tolka förmedlandet av ens dåliga mående som något tjatigt?
vad gör man när det inte går över? när man inväntat hjälp länge, men nog aldrig kommer få komma åt rätt sorts hjälp (en familj och en plats där man hör hemma, är välkommen och älskas)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!