• 1
  • 2
2021-04-01, 20:24
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rak-vid-garage

Någon som vet mer?
Citera
2021-04-01, 20:30
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rak-vid-garage

Någon som vet mer?

Börjar gå troll i de här dåliga trådstarterna numer. Tycker du att en länk och en snabb fråga är en genomtänkt trådstart?

Ge oss mer info så vi slipper klicka för att förstå vad som hänt.
Citera
2021-04-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Börjar gå troll i de här dåliga trådstarterna numer. Tycker du att en länk och en snabb fråga är en genomtänkt trådstart?

Ge oss mer info så vi slipper klicka för att förstå vad som hänt.

"Polis, ambulans och väktare kallades till ett garage i ett bostadsområde nära Farsta centrum i södra Stockholm strax efter 18.00. En tipsare hade då ringt in om ett bråk som brutit ut.

Någon av de inblandade ska ha varit beväpnad med en kniv och när polisen kom fram till platsen hittade de en man som blödde från ena benet."
Citera
2021-04-01, 22:10
Medlem
Vi såg tre killar. En såg rädd ut och var på väg därifrån. Två som hade en animerad diskussion om pengar. Jag antog att det rörde sig om drogaffärer. Vi såg en kniv och backade undan och gömde oss i en port. När det lugnat ner sig tittade vi ut och såg en blodpöl på backen.

En bit bort satt killen som blivit knivskuren. Han var inte så kaxig längre. Han trodde han skulle dö. Jag tror inte att det var så, av blodflödet att döma så var det nog ingen större fara.

En granne sade att bråket börjat i en pizzeria på Lysviksgatan. Det ryktades också om skjutvapen.
Citera
2021-04-01, 22:13
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Vi såg tre killar. En såg rädd ut och var på väg därifrån. Två som hade en animerad diskussion om pengar. Jag antog att det rörde sig om drogaffärer. Vi såg en kniv och backade undan och gömde oss i en port. När det lugnat ner sig tittade vi ut och såg en blodpöl på backen.

En bit bort satt killen som blivit knivskuren. Han var inte så kaxig längre. Han trodde han skulle dö. Jag tror inte att det var så, av blodflödet att döma så var det nog ingen större fara.

En granne sade att bråket börjat i en pizzeria på Lysviksgatan. Det ryktades också om skjutvapen.
Nu vill vi veta det viktigaste: Vad hade de för etnicitet?
Citera
2021-04-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Nu vill vi veta det viktigaste: Vad hade de för etnicitet?

Precis det du tror.
Citera
2021-04-01, 22:28
Medlem
Imagoos avatar
Sorgligt hur det har blivit med droger och kriminalitet.
Gamla idylliska Farsta ... <3

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tt-krig-darute
Citera
2021-04-01, 22:48
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Precis det du tror.
Var det ett så kallat NHI-brott? (No Humans Involved)
Citera
2021-04-01, 23:24
Medlem
jah_man2s avatar
Jag befann mig på Lysviksgatan strax efteråt och missade tyvärr det mesta under promenaden dit men fick en del berättat för mig av vänner som såg en del av efterspelet.

En av dom berättade att hon såg ett par ungdomar springa förbi hennes balkong som vetter ut mot huslängan som huserar puben på hörnet,pizzerian och den lilla livsmedelsbutiken.

När jag kom dit en stund senare så berättade en annan vän att några småkillar sprungit in på pizzerian men blev utkastade av ägaren. Samma killar försökte sedan gå in på puben bredvid men blivit utkastade även där.

Jag frågade pubägaren Z*k* och senare A*e* som äger pizzerian ifall det mina vänner berättat stämde och båda svarade ja.
De hade vid tillfället ingen aning om vad som hade hänt,utan A*e* fick panik när det rusade in några småkillar i panik medan Z*k* kastade ut dom för att dom var alldeles för unga för att gå på puben själva.

En halvtimme senare kommer fler kompisar till puben och en av dom berättar att hon såg nåt konstigt tidigare. Hon hade tittat ut från sitt köksfönster och sett en kille försökt gömma sig på hennes lilla uteplats. Nån minut senare kommer två andra killar och hämtar honom och hon fick intrycket av att dom var livrädda allihop.

Polisen kom tillbaka till Lysviksgatan och pratade med ägaren till puben,ägaren till pizzerian och även killen som har livsmedelsbutiken. Vi som satt på puben var tydligen ointressanta för dom.

Polisen höll korsningen Larsbodavägen/Färnebogatan avspärrad ganska länge.

En del lokalmedia påstår att knivskärningen hände på Lysviksgatan 50,vilket är adressen till puben och enligt de som var där vid tidpunkten är helt fel.

Jag hoppas att vi får veta mer så småningom vad som egentligen hänt.
Citera
2021-04-01, 23:43
Medlem
Knivskärningen var vid sjudygnsparkeringen vid T-korsningen Larsbodavägen/Färnebogatan.
Citera
2021-04-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Var det ett så kallat NHI-brott? (No Humans Involved)

Japp. Sämre Orienten/Nordafrika.
Citera
2021-04-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag befann mig på Lysviksgatan strax efteråt och missade tyvärr det mesta under promenaden dit men fick en del berättat för mig av vänner som såg en del av efterspelet.

En av dom berättade att hon såg ett par ungdomar springa förbi hennes balkong som vetter ut mot huslängan som huserar puben på hörnet,pizzerian och den lilla livsmedelsbutiken.

När jag kom dit en stund senare så berättade en annan vän att några småkillar sprungit in på pizzerian men blev utkastade av ägaren. Samma killar försökte sedan gå in på puben bredvid men blivit utkastade även där.

Jag frågade pubägaren Z*k* och senare A*e* som äger pizzerian ifall det mina vänner berättat stämde och båda svarade ja.
De hade vid tillfället ingen aning om vad som hade hänt,utan A*e* fick panik när det rusade in några småkillar i panik medan Z*k* kastade ut dom för att dom var alldeles för unga för att gå på puben själva.

En halvtimme senare kommer fler kompisar till puben och en av dom berättar att hon såg nåt konstigt tidigare. Hon hade tittat ut från sitt köksfönster och sett en kille försökt gömma sig på hennes lilla uteplats. Nån minut senare kommer två andra killar och hämtar honom och hon fick intrycket av att dom var livrädda allihop.

Polisen kom tillbaka till Lysviksgatan och pratade med ägaren till puben,ägaren till pizzerian och även killen som har livsmedelsbutiken. Vi som satt på puben var tydligen ointressanta för dom.

Polisen höll korsningen Larsbodavägen/Färnebogatan avspärrad ganska länge.

En del lokalmedia påstår att knivskärningen hände på Lysviksgatan 50,vilket är adressen till puben och enligt de som var där vid tidpunkten är helt fel.

Jag hoppas att vi får veta mer så småningom vad som egentligen hänt.
Tack för info! Trist bara att läsa sånt om gatan jag växte upp på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in