• 1
  • 2
2021-04-01, 16:43
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
man skaffar lite karaktärsstyrka.

du pratar om abstinens, tillåt mig hånskratta. beskriv din "abstinens"

men ett tips är att varva med nåt annat under läppen, en läkerol kanske!
eller helt enkelt återanvänd dina snusar.
Haha, jag tillåter dig hånskratta, abstinens är fel ord. Det är snarare psykologiskt, känner en tomhet när det inte ligger en prilla under läppen.
Citera
2021-04-01, 16:45
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Exakt.
TS måste alltså ta hälften.
Han kan till exempel lägga upp ett schema när han får ta en snus och då blir det givetvis mycket lättare.

Om jag är stressad eller mår mindre bra så kan en hel dosa ryka utan problem.

Annars så är det en dosa per 2 dagar. Varit så de närmaste tio åren.

Vilken styrka har du TS? (Nikotin per mg)
Kanske är ett schema något att införa.
Jag testade faktiskt beställa stark snus sist gång, då jag hört att portionerna rinner mindre när det är högre nikotinhalt. Den ligger på 14mg/g.

Visst, Siberia finns men jag vill inte bli beroende utav en omänskligt hög nikotinhalt. Då går det inte längre att uppskatta ”vanlig” snus, som t.ex. General.
Citera
2021-04-01, 16:48
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Haha, jag tillåter dig hånskratta, abstinens är fel ord. Det är snarare psykologiskt, känner en tomhet när det inte ligger en prilla under läppen.

men dåså peta upp en fishermans friend under läppen ........ du snusa ju white, det är säkert nån frökensmak typ menthol eller eucalyptus
Citera
2021-04-01, 16:50
Medlem
Algot79s avatar
Gör upp ett schema när du tar dina snus varje dag (klockslag)
Och med tanke på att du ville halvera så borde det vara ganska lätt att lösa.

Ha disciplin !

Jag snusar 7 st varje vardag och 5 på helgerna (bortsett när man dricker men det är så sällan nuförtiden)

Maniskt ? Förmodligen ja
Funkar det ? Absolut
Är jag nöjd ? Ja definitivt
Citera
2021-04-01, 16:55
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
men dåså peta upp en fishermans friend under läppen ........ du snusa ju white, det är säkert nån frökensmak typ menthol eller eucalyptus
Nej, kört på Granit sedan 2018. Riktigt nöjd med den. Mint har aldrig var något jag fallit för.
Citera
2021-04-01, 16:58
Medlem
Citat:
Hej,

Har ni något tips på om hur man kan minska sitt dagliga snusande?
Just nu snusar jag en dosa vit portion per dag och jag tycker det blir lite för dyrt. Jag skulle helst vilja att en snusdosa räcker i 2-dagar, men jag får absintens så fort jag inte har en portion under läppen, så jag misslyckas varje gång.

Har ni några tips? Ska man spara snusen man spottar ut och sätta in igen när man får absintens?

Jag eftersöker alltså inte tips på om hur man kan SLUTA snusa.
Köp "prillan koncept". 500 stycken snus för 250 kronor. Det är jäkligt billigt.

Jag sänkte min snuskostnad från 20.000 per år till 6000 kronor.
Citera
2021-04-01, 16:59
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Nej, kört på Granit sedan 2018. Riktigt nöjd med den. Mint har aldrig var något jag fallit för.

Fisher har ju en salmiak... Med lite fantasi är det åt snushållet i smak.

Men varför inte utmana dig själv och bara strunta i det. Visa att du klarar att låta bli att ta en enda snus i två dar.

Jag klara en vecka med huvudvärk när jag la ner kaffe en gång.. Där snackar vi lite abstinens iallafall
Citera
2021-04-01, 17:41
Medlem
Citat:
Hej,

Har ni något tips på om hur man kan minska sitt dagliga snusande?
Just nu snusar jag en dosa vit portion per dag och jag tycker det blir lite för dyrt. Jag skulle helst vilja att en snusdosa räcker i 2-dagar, men jag får absintens så fort jag inte har en portion under läppen, så jag misslyckas varje gång.

Har ni några tips? Ska man spara snusen man spottar ut och sätta in igen när man får absintens?

Jag eftersöker alltså inte tips på om hur man kan SLUTA snusa.

Lite galet förslag men om man är tillräckligt desperat (jag har gjort det här en gång när jag var strandad i ett hus ute på landet utan bil och flera mil till närmsta köpställe).

Ta använda snus ifrån bjudfacket och torka dom i ugnen med inställningen varmluftsugn och på låg värme. Går förvånansvärt bra men är rätt så jävla sunkigt för en utomstående så inte för den med flickvän / dejt på besök
Citera
2021-04-01, 18:17
Medlem
Du kan ju växla med sådana där nikotinpåsar, som finns i 2 och 4 mg på apotek. Typ när du tagit 2 vanliga portionssnus, tar du en nikotinpåse nästa gång. Då minskar du mängden snus, per dag, men bibehåller kanske mängden nikotin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in