• 1
  • 2
2021-04-01, 12:15
Medlem
ArvidPs avatar
Hej,

Har ni något tips på om hur man kan minska sitt dagliga snusande?
Just nu snusar jag en dosa vit portion per dag och jag tycker det blir lite för dyrt. Jag skulle helst vilja att en snusdosa räcker i 2-dagar, men jag får absintens så fort jag inte har en portion under läppen, så jag misslyckas varje gång.

Har ni några tips? Ska man spara snusen man spottar ut och sätta in igen när man får absintens?

Jag eftersöker alltså inte tips på om hur man kan SLUTA snusa.
Citera
2021-04-01, 12:16
Medlem
xposures avatar
Vit portion kan man ju utan större problem ha inne i ett par timmar, så sluta spotta ut dem så frekvent.
Citera
2021-04-01, 12:19
Medlem
funktioners avatar
Ja, jag har ett tips: snusa mindre.
Citera
2021-04-01, 12:25
Medlem
Q-s avatar
En dosa för mig varar mellan 1,5 och 2 dagar.
Finns väl cirka 25 prillor i en rapé. Snusar du en i timmen blir det ju ungefär 15 på en dag. Ifall du tar första prillan vid kl 6 och den sista vid 21 dvs.
Så försök att ha prillan inne i minst en timme så varar dosan länge, inte särskilt svårt, tar ju en stund för smaken att komma dessutom.
Citera
2021-04-01, 12:52
Medlem
Citat:

Självklart inte!

Du måste låta snuset sitta inne längre. Kanske svårt med vit påse. Köp starkare snus, eller börja med löst.
Citera
2021-04-01, 13:04
Medlem
Turist i tidens avatar
Lägg in en bit papper eller något så du känner att du har något under läppen. Du hinner inte få fysisk abstinens på en timme.
Citera
2021-04-01, 13:04
Medlem
Ha inne dem längre?

Har inte förändrat mitt snusande på 20 år, en dosa portion per 2 dagar. Ca 12 st om dagen.

Konsumera ingen vätska eller ätbart alls med snus inne, ha snusarna inne länge helt enkelt.
Citera
2021-04-01, 13:36
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Ha inne dem längre?

Har inte förändrat mitt snusande på 20 år, en dosa portion per 2 dagar. Ca 12 st om dagen.

Konsumera ingen vätska eller ätbart alls med snus inne, ha snusarna inne länge helt enkelt.

Exakt.
TS måste alltså ta hälften.
Han kan till exempel lägga upp ett schema när han får ta en snus och då blir det givetvis mycket lättare.

Om jag är stressad eller mår mindre bra så kan en hel dosa ryka utan problem.

Annars så är det en dosa per 2 dagar. Varit så de närmaste tio åren.

Vilken styrka har du TS? (Nikotin per mg)
Citera
2021-04-01, 13:42
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Exakt.
TS måste alltså ta hälften.
Han kan till exempel lägga upp ett schema när han får ta en snus och då blir det givetvis mycket lättare.
Jepp!
Om inte det fungerar fullt ut kanske ts kan dela upp dagsransonen i en tom dosa.
Citera
2021-04-01, 14:40
Medlem
LiquidSwordss avatar
Du kan alltid snusa dina begagnade snus igen haha
Citera
2021-04-01, 14:52
Medlem
Norrbagg79s avatar
Gå over til portionssnus och använd varje portion 2 gånger. Torka dom lite först så er det oftast mycket rus igjen. Funkar bra för mig om man er desperat och vil ha något under läppen.
Senast redigerad av Norrbagg79 2021-04-01 kl. 14:56.
Citera
2021-04-01, 15:43
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Hej,

Har ni något tips på om hur man kan minska sitt dagliga snusande?
Just nu snusar jag en dosa vit portion per dag och jag tycker det blir lite för dyrt. Jag skulle helst vilja att en snusdosa räcker i 2-dagar, men jag får absintens så fort jag inte har en portion under läppen, så jag misslyckas varje gång.

Har ni några tips? Ska man spara snusen man spottar ut och sätta in igen när man får absintens?

man skaffar lite karaktärsstyrka.

du pratar om abstinens, tillåt mig hånskratta. beskriv din "abstinens"

men ett tips är att varva med nåt annat under läppen, en läkerol kanske!
eller helt enkelt återanvänd dina snusar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in