• 5
  • 6
2021-04-03, 22:13
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Dom flesta har någonting helt normalt som man bara inte klarar av att äta.
Jag klarar inte av potatismos.
Det blir pommes alla dagar i veckan. Med bratwurst såklart.
Citera
2021-04-04, 07:19
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Jag tror så här helt enkelt när det gäller pommes..

Man köper nåt annat sunkigt märke och sen blir man besviken på smaken, härsket eller surt eller andra bismaker. Gör egen fast det kan ta lite tid eller så kollar ni på köptester ... För jag genar gärna när det gäller pommes att köpa det istället för det ör inte speciellt dyrt i sig stavat, sköljt, eller att det får ligga i "lag sen", förvällt, och lättfriterat för det är redan klart i dom stegena. Så det sista steget är ugnenen eller andra friteringen

Jag tror många antingen gör fel när de värmer, bakar sina köp pommes eller så köper de sunkiga pommes

Amir har bra beskrivning på hur pommes ska inte smaka vid hans test. Så hitta ert favvomärke om ni har möjlighet att välja. Det skiljer sig nog inte många kronor emellan för 1 kg pommes som är bra och det är ju bekvämt.. länk

Bästa Pommes fritsen - Sveriges största test av Pommes
https://www.youtube.com/watch?v=svVGTI_O4Tk

Tror många har dåliga erfarenheter av pommes.. tex frasses pommes som jag testade inte för så länge sen.. (ja det var nån som bjudde på mat efter en affär vi skulle göra och då fick de bli frasses enligt han) är under all kritik. Frasses pommes är mycket tråkig i smaken tyvärr

Han missade Lidls Jumbo fries som är oslagbara. Jag är ingen snabbmatätare, men dom där är jämnstora och så goda att man kan äta som som dom är. Bra kryddade dessutom.
Citera
2021-04-04, 10:34
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Han missade Lidls Jumbo fries som är oslagbara. Jag är ingen snabbmatätare, men dom där är jämnstora och så goda att man kan äta som som dom är. Bra kryddade dessutom.

Ja det finns stora skillnader på köp pommes som sagt. Det har ju inget med snabbmat att göra tycker jag ang genvägen med köpt frys pommes i affären, men vissa kanske tycker så. Jag genar gärna i det fallet. Men klyftpotatis gör jag själv i ugnen
Citera
2021-04-04, 20:51
Medlem
MisterPlus46s avatar
Pommes helt klart.
Citera
2021-04-04, 20:54
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad föredrar du som tillbehör till korv från gatukök e.l. Korv med pommes eller korv med mos?

Korv med mos, i tunnbrödsrulle.
Grillkorv, då är det pommes som gäller.
Citera
2021-07-08, 15:37
Medlem
Mos, klassiskt ska det vara
Citera
2021-07-08, 17:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianaandersson11
Mos, klassiskt ska det vara
En meny med korv, pommes med grillkrydda, bearnaise och kanske lite sallad till är en svårslagen kombo.
Citera
2021-07-08, 18:54
Bannlyst

Jag föredrar varken eller. Det är gott så klart!

Men poliser ute på span har en fäbless för korv med mos från Sibylla när dom sitter inne i civilbilen och käkar...

Fråga mig dock inte varför jag vet det.
Senast redigerad av Bensindriven 2021-07-08 kl. 18:57.
Citera
2021-07-09, 23:25
Medlem
Det är skillnad på mos och mos och pommes och pommes det är mycket det det handlar om .
Citera
2021-07-10, 06:17
Medlem
Scalpings avatar
mos i tunnbrödrulle, pommes på tallrik, men godast är kokt vanlig potatisjävel.
Citera
2021-07-10, 06:26
Båda funkar men jag föredrar mos.

Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Varför i helvete vill någon ha räksallad till korv och mos. Jag vet att det är superpoppis, men varför?
Eftersom det är gott, på precis samma sätt som ananas på pizzan är den hemliga ingrediensen som får en simpel Capricciosa att lyfta flera steg.

För övrigt är Cappricciosan den ultimata pizzan, framförallt då med ananas som tillbehör. Det behövs inget kebabkött, räkor, stark korv, oxfilé, bacon, fetaost eller bearnaise för att få den ultimata pizzaupplevelsen. Tomat, ost, lågprisskinka, burkchampinjoner och ett par ananasringar direkt ur burken så är barndomen tillbaka. Enkelt, oerhört gott och synnerligen prisvärt.
Citera
2021-07-10, 12:20
Medlem
Sladdarens avatar
Absolut mos, godare alla ggr samt att det limmar bättre ihop med korven på gaffeln och varje tugga i smakkombo. Tunnbrödsrulle med strips / funkar ej

Strips är överskattat, jag undviker strips så ofta det går. Klyftpotatis ska gärna vara kokt sen stekt eller ugnsbakat . Är ingen entusiast av friterad potatis
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in