2021-04-01, 02:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Vad föredrar du som tillbehör till korv från gatukök e.l. Korv med pommes eller korv med mos?
Citera
2021-04-01, 02:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad föredrar du som tillbehör till korv från gatukök e.l. Korv med pommes eller korv med pommes?

Korvbröd
Citera
2021-04-01, 02:43
Medlem
Mooooooooooooooos

Fast hemma då, inte från gatukök.
Citera
2021-04-01, 02:44
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Vad föredrar du som tillbehör till korv från gatukök e.l. Korv med pommes eller korv med mos?

Mos, så kan man gojsa runt med en bit korv, och någon ohälsosam dressing och rå lök,
Citera
2021-04-01, 02:46
Bannlyst
Pommes är för barn vet man att dom har bra mos och inget pulverskit så blir det mos.
Citera
2021-04-01, 02:47
Bannlyst
I polisdistriktet Västernorrland föredrar man mos till korven och rikligt med både senap och ketchup!

Tro inte annat!
Senast redigerad av Varsamt 2021-04-01 kl. 02:52.
Citera
2021-04-01, 02:58
Avslutad
Äter jag ute på gatukök så är det vilketsom, ärligt talat. Kanske lite övervikt åt pommes eftersom jag älskar pommes med majonnäs. Gör jag kryddkorvar hemma blir det oftast potatismos. Annars räcker ofta bröd, aioli och ajvar. Lite rostad lök på toppen.

Pommes med en bra majonnäs är enorm mat. Det är som om gudarna smeker gommen. Det är så mjukt och milt och lite lite syrligt och alldeles underbart, som Askungen säger på julafton. Jag vet att folk har lite fördomar mot annat än ketchup på pommes, men prova. Gärna med en riktigt bra majonnäs, typ Hellmans. Undvik Findus och sånt då de är alldeles för sura. Majonnäs är en njutning för kroppen, fullt i klass med vispgrädde och smör.
Citera
2021-04-01, 03:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Det beror på hur bra mos gatuköket har. Båda kan vara gott. Korv, mos och räksallad är ju inte fel.
Citera
2021-04-01, 03:16
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:

En Halv Special med västkustsallad och pucko det är fin nattamat efter en utekväll innan hemgång.
Citera
2021-04-01, 04:48
Medlem
styckets avatar
Beror på vad man är sugen på
Citera
2021-04-01, 05:42
Medlem
Föredrar i bröd men eftersom det inte var ett alternativ så mos förre pommes.
Citera
2021-04-01, 06:17
Medlem
UlphSvensons avatar
Mos. Och Bostongurka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto