2025-01-29, 12:56
Medlem
Fosterlands avatar
Haha, alltid lika kul med folk som inte förstår att annonserna är personliga och avslöjar sitt surfnönster öppet…
Citera
2025-01-29, 13:00
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad jiddrar du om? När jag gör en goggel på "Novaspykiatris" så säger Google att det inte finns en endaste träff.

Så vad är det du snackar om egentligen?
Menar du på allvar att du inte kunde gissa att ”novapsykiatris” handlade om något som heter ”nova psykiatri”? Hmmm…

Sen är ju trådstarten ovanligt osammanhängande, men jag gissar att TS känner sig dåligt behandlad av psykvården - vilket knappast är ovanligt hos de som lider av psykisk ohälsa. Det stämmer säkert för vissa, medan andra nog behöver mer hjälp än de själva verkar förstå.
Citera
2025-01-29, 13:10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Menar du på allvar att du inte kunde gissa att ”novapsykiatris” handlade om något som heter ”nova psykiatri”? Hmmm…

Japp, så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Sen är ju trådstarten ovanligt osammanhängande, men jag gissar att TS känner sig dåligt behandlad av psykvården - vilket knappast är ovanligt hos de som lider av psykisk ohälsa. Det stämmer säkert för vissa, medan andra nog behöver mer hjälp än de själva verkar förstå.

Ja nästa fråga blir mer konkret varför TS anser att de inte skulle få göra reklam. Alltså vad har TS för underlag i att ha rätt i det hen beskriver.
Citera
2025-03-05, 14:07
Medlem
Annonsering

Nåt jävla skit till reklam och scam kommer upp i fb-flödet. Har nån annan varit med om det? Skiten har ordnat att det inte går att kopiera skiten elller posta skärmbilder.
Citera
2025-03-05, 14:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Nåt jävla skit till reklam och scam kommer upp i fb-flödet. Har nån annan varit med om det? Skiten har ordnat att det inte går att kopiera skiten elller posta skärmbilder.
Jag får ingen reklam. Vad är det du får upp?
Citera
2025-03-05, 14:18
Medlem
Har samma, men kan misstänka att det har att göra med att chrome ändrat nåt i sina system som gör det svårare för adblockers att fungera som de ska
Citera
2025-03-05, 20:12
Medlem
Hur mycket betalt tror ni Flashback fick från Krimfup.se?

Idag ser man att en sajt som låter sig kallas "Krimfup.se" har en extra-stor annons högst uppe på Flashbacks huvudsida. Där läses: Krimfup.se - FUP på nätet Sök bland hundratusentals förundersökningsprotokoll .

I. Det jag undrar är hur mycket pengar Flashback lär ha fått för detta och vad de kommer användas till? Vad tro ni? Ange inte bara nummer men motivera svaret.

II. Den andra frågan är om någon vet det som står i annonsen stämmer, kan man verkligen söka bland "hundratusentals" FUP. Söka alltså.

III. Tycker ni det är en bra annons för annonsören?

IV. Är det en bra annons för Flashback?
Citera
2025-03-05, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Idag ser man att en sajt som låter sig kallas "Krimfup.se" har en extra-stor annons högst uppe på Flashbacks huvudsida. Där läses: Krimfup.se - FUP på nätet Sök bland hundratusentals förundersökningsprotokoll .

I. Det jag undrar är hur mycket pengar Flashback lär ha fått för detta och vad de kommer användas till? Vad tro ni? Ange inte bara nummer men motivera svaret.

II. Den andra frågan är om någon vet det som står i annonsen stämmer, kan man verkligen söka bland "hundratusentals" FUP. Söka alltså.

III. Tycker ni det är en bra annons för annonsören?

IV. Är det en bra annons för Flashback?

Kolla årsredovisningen Flashback och Fuplex och uppskatta utifrån det kanske
Citera
2025-03-05, 20:51
Moderator
Carlboms avatar
Trådar infogade.

/Moderator
Citera
2025-03-05, 21:19
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-D
Kolla årsredovisningen Flashback och Fuplex och uppskatta utifrån det kanske
Flashback Media Group är en väldigt bred verksamhet. Man driver inte bara Flashback Forum, nämligen. För att nämna några få: sexnovell.se och travelforum.se ägs och drivs av FMG

Vidare så särredovisas inte inkomsterna i en årsredovisning. Allt klumpas ihop under nettoomsättning.

Det går bara att spekulera i hur mycket krimfup betalar. För det beror helt på hur många annonsplatser man köpt och hur ofta någon klickar på dem. Vidare så kan det också vara så att det finns ett avtal mellan dem som avviker från andra avtal. Jag vet inte om så är fallet (det gäller trots allt bara en annonsplats, inte design av en hel hemsida).

Det jag vill komma till är att om FMG eller något annat företag skulle vara transparent med sin prissättning så innebär det att man utsätter sig själv för konkurrens och annonsörerna kommer vilja ha ett billigare pris. Det är b2b-företag sällan skriver ut sina priser. För man vill kunna sätta priset individuellt när företag efterfrågar offert, baserat på vilka förutsättningar som behöver ligga till grund för avtalet.
Citera
2025-03-26, 21:45
Medlem
psychoticbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykiatrireformer
Stoppa Novaspykiatris reklam på Flashback.org då de vill ge folk psykiatriska diagnoser som ADHD-diagnoser och detta kan leda till otroligt dåliga konsekvenser med en omänskligt behandling av Polisen och psykiatrin därefter. Psykiatrin i Sverige är omänsklig och jag rekommenderar absolut alla att hålla sig utanför psykiatrin tills den är avvvecklad och ersatt av en kader av psykologer som jobbar i den privata sfären med psykologisk diskussionsterapi utan medicin och ECT-behandling.

Så bra att dom gör reklam för att göra den i Danmark och inte i Sverige då!

Jag har försökt få hjälp med diagnostisering tidigare men det är alltid så lång väntetid så när dom har möjlghet har jag fått ordning på mitt liv någorlunda och har ingen lust. Så sluta tjata om att sluta med något någon annan faktiskt kan ha nytta av!
Citera
2025-03-26, 21:56
Medlem
psychoticbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag markerar ordet/namnet i TS inlägg och gör en googel. Detta är svaret:

Your search - Novaspykiatris - did not match any documents.

Håll inte på och tramsa. Skriv ordentligt så det slipper bli onödigt tjat om det i tråden. Vet du något så prata ur nattmössan.

Uppenbarligen är det ingen av er som vet hur man söker. "Vanligt folk" verkar inte ens veta att det existerar mer än 1 sökmotor. Jag använder inte Google av otroligt många skäl, men huvudsakligen för att jag blir blockad av dom då dom tror jag är en bot för att jag använder en vpn. Men det vet ni väl inte heller vad det är. Utöver det så har Googles sökresultat blivit otroligt dåliga dom senaste åren, med länkar till A.I. sammanställda artiklar och träffar som inte är relevanta över huvud taget.

Jag sökte till o med på det felstavade "Novaspykiatris" och fick faktiskt upp den aktuella sidan som träff nr 7 på DuckDuckGo. Tänka sig...att inte ens överväga att kolla stavningen och bara spy ur sig klagomål och gnälla på att man ska "skriva ordentligt" så att man inte fyller en tråd med onödigt tjat när du är en av dom som håller på att "tramsa" är otroligt patetiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in