• 1
  • 2
2021-03-31, 18:48
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Detta är en ny animerad fantasyserie i västerländsk stil som jag har sett 4 avsnitt av än så länge och jag måste säga att den är fantastisk. Om det är såhär spelföretag vill göra reklam för sitt spel, så hoppas jag fler följer efter. Serien går på Netflix.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=F0evM-hBlcI

Karaktärerna är väldigt välskrivna, man stör sig inte på någon överhuvudtaget. Det är väldigt high fantasy med extremt mäktig magi, gudar, drakar, demoner, etc. Storyn håller ett högt men ändå balanserat tempo där man hinner få lära känna huvudkaraktärerna. Grym action, helt ok animerad stil som man knappt tänker på, det här är bland det bästa jag har sett på extremt länge. Talar vi fantasy så får jag fan ta fram spaden för att gå bakåt i tiden.

Högt rekommenderad för de som gillar fantasy, kanske även för de som knappt gillar fantasy, för den är så jäkla välgjord.
Citera
2021-03-31, 19:00
Medlem
BigFatCones avatar
DOTA, som i "Vi sitter här i Venten och spelar lite DOTA"?
Citera
2021-03-31, 20:55
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
DOTA, som i "Vi sitter här i Venten och spelar lite DOTA"?
Japp. Men dramaturgin i den här serien är fantastisk. Det är så många aspekter som är oerhört välgjorda. Man stör sig inte på någonting i princip. Jag var också skeptisk såklart, men jag måste säga jag aldrig har varit så överraskad av något som den här serien. Att jämföra det här med Blizzard's "WOW"-film är den var en 6/10, det här är 9/10.

Till en början var jag naturligt skeptisk, men när jag gav den en chans: satan i helvete. Den är briljant. Den kan sniffa på 10/10, vi får se. Och jag har gett kanske fem titlar över 25 år av filmproduktion så högt betyg. Visst, det handlar om mina preferenser. Men det visar också att jag inte kastar ut högsta betyg för minsta lilla. Så, se den för fan om du antingen gillar fantasy eller välgjord dramaturgi.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2021-03-31 kl. 20:57.
Citera
2021-03-31, 21:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Japp. Men dramaturgin i den här serien är fantastisk. Det är så många aspekter som är oerhört välgjorda. Man stör sig inte på någonting i princip. Jag var också skeptisk såklart, men jag måste säga jag aldrig har varit så överraskad av något som den här serien. Att jämföra det här med Blizzard's "WOW"-film är den var en 6/10, det här är 9/10.

Till en början var jag naturligt skeptisk, men när jag gav den en chans: satan i helvete. Den är briljant. Den kan sniffa på 10/10, vi får se. Och jag har gett kanske fem titlar över 25 år av filmproduktion så högt betyg. Visst, det handlar om mina preferenser. Men det visar också att jag inte kastar ut högsta betyg för minsta lilla. Så, se den för fan om du antingen gillar fantasy eller välgjord dramaturgi.
Heh. Kollade precis trailern och vi har definitivt inte samma smak. Hard pass för mig. Jag är alldeles för gammal. Inte för tecknat men för något som uppenbarligen inte är så värst nyanserat.

Säger inte att det är en dålig serie, bara att den inte är för mig.
Citera
2021-03-31, 21:17
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Heh. Kollade precis trailern och vi har definitivt inte samma smak. Hard pass för mig. Jag är alldeles för gammal. Inte för tecknat men för något som uppenbarligen inte är så värst nyanserat.

Säger inte att det är en dålig serie, bara att den inte är för mig.
Det kan jag köpa. Som sagt, det är en väldigt speciell stil. Det är ungefär samma anledning till att jag inte har kunnat titta på TV i 20 år. Att gå in på en pizzeria där TV:n är på är en väldigt speciell upplevelse och ganska roande över det nonsens som människor väljer att titta på och inte tänka på.
Citera
2021-04-05, 17:45
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Med tanke på hur sjukt välgjord fantasy det här är, är jag minst sagt förvånad att det är helt stendött på flashback kring denna serie. Är det så många som avvek direkt de såg att det var baserat på ett spel och tänkte det bara var reklam?
Citera
2021-04-05, 22:37
Medlem
Håller med till 100%, bingade den under 3 dagar. Stöpt i samma form som castlevania-serien, vilket var min förhoppning när jag började titta.
Citera
2022-01-27, 16:59
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Nu har säsong 2 kommit och den höll måttet även den. Alla som gastar om att Arcane var en bra serie och ignorerar denna förstår jag mig inte på. Jag anser denna serien faktiskt är bättre än Arcane.
Citera
2022-01-27, 20:16
Medlem
Citat:
Nu har säsong 2 kommit och den höll måttet även den. Alla som gastar om att Arcane var en bra serie och ignorerar denna förstår jag mig inte på. Jag anser denna serien faktiskt är bättre än Arcane.
Har inte kollat mycket på tecknat sedan jag var barn men Arcane var helt underbar. Har funderat på om det inte finns någon mer tecknad serie att kolla på medan man väntar på säsong 2. Så jag får väl ge denna en chans eftersom du höjer den så till skyarna 😁
Citera
2022-01-28, 23:08
Medlem
Enydrions avatar
Tar hem den här nu, har inte heller kollat TV på 20 år.
Citera
2022-03-02, 22:19
Medlem
Citat:
Jag får verkligen tacka för rekommendationen. Började kolla första avsnittet men tänkte efter några minuter att detta inte riktigt var min grej. Tror det var något med hur det var tecknat som jag hade svårt med till att börja med. Men efter första avsnittet var jag såld och kollade de sex första avsnitten i sträck och de två sista idag. Så nu ska jag köra genom säsong två 😁
Men jag får nog säga att jag tycker Arcane håller en högre klass.
Fler tipps på liknande tecknade serier tas gladeligen emot.
Citera
2022-03-04, 15:14
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
Jag får verkligen tacka för rekommendationen. Började kolla första avsnittet men tänkte efter några minuter att detta inte riktigt var min grej. Tror det var något med hur det var tecknat som jag hade svårt med till att börja med. Men efter första avsnittet var jag såld och kollade de sex första avsnitten i sträck och de två sista idag. Så nu ska jag köra genom säsong två 😁
Men jag får nog säga att jag tycker Arcane håller en högre klass.
Fler tipps på liknande tecknade serier tas gladeligen emot.
Att en del anser Arcane är bättre förstår jag, det är en smaksak. Klart är dock att båda är väldigt bra enligt mig. Ett annat tips vore "The dragon prince" eller "Drakprinsen" på svenska. Den är lite barnsligare och det är verkligen en serie där man tvekar i första avsnittet om den är något att ha, men den artar sig rätt fint när den kommer igång. Den är lite mer som Avatar the last airbender.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in