2021-03-31, 11:48
Medlem
Tulenloimus avatar
Citat:
Två kvinnor misshandlades – varav en grovt: ”Har använts ett tillhygge”

Tre personer greps på tisdagskvällen misstänkta för misshandel, grov misshandel och olaga hot. Våldshandlingarna skall ha riktats mot två kvinnor i 30-årsåldern varav den ena har misshandlats grovt med ett tillhygge, uppger polisen.
...
Polisen larmades om händelsen vid 22.30-tiden på tisdagen. Brotten skall ha skett i Guldsmedshyttan på en plats utomhus.
Lindenytt 2021-03-31
https://lindenytt.com/nyheter/tva-kv...ett-tillhygge/

En av kvinnorna utsatt för grovt våld med tillhygge.

MGMs lämnade platsen med två bilar, en av dem stoppades i Ludvika. Två män ca 20 år, en ca 50.

Anledningen okänd - någon som känner till nåt om händelsen?
Citera
2021-03-31, 18:03
Medlem
Om männen var hemmahörande i Ludvika, så kan man kanske gissa på att damerna har drogskulder.
Citera
2021-04-04, 14:37
Medlem
Ryktet säger att BO (TK) planerat att misshandla MGP med en golfklubba, och lurat ned denne till sig, men MGP lyckades avväpna BO och sedan fick hon smaka på egen medicin. Och med tanke på att MGP inte kom ensam så antar jag att denne anat de berömda ugglorna i den där mossen.

Jag är mest oroad för BO:s barn. Om de inte är omhändertagna borde de bli det å det snaraste.
Citera
2021-04-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubicFurball
Ryktet säger att BO (TK) planerat att misshandla MGP med en golfklubba, och lurat ned denne till sig, men MGP lyckades avväpna BO och sedan fick hon smaka på egen medicin. Och med tanke på att MGP inte kom ensam så antar jag att denne anat de berömda ugglorna i den där mossen.

Jag är mest oroad för BO:s barn. Om de inte är omhändertagna borde de bli det å det snaraste.

Du verkar ju känna till inblandade...
Vad är det för folk detta? Har du nå namn, fejjan länk?
Citera
2021-04-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubicFurball

I vilka kretsar rör sig de inblandade?
Citera
2021-04-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomInfinity

Tycker det låter som missbrukare som gjort upp.
Citera
2021-04-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomInfinity

Jag känner någon som känner någon som bor på orten i fråga ungefär. Och jag var ofta på den orten förr i tiden.

Tänker inte hänga ut henne med mer än initialer innan jag är säker på att ryktet stämmer. Det är en liten ort med väldigt mycket skitsnack. Och det här agerandet stämmer absolut inte med den bild jag fått av henne sedan tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in