Citat:
Ursprungligen postat av
Hadyoursix
Håller med. Känns som ett naturligt val om man vill slippa de tyngre kurserna. Men du har ju avklarat det första året nu med de rena mattekurserna avklarade. En hel del studenter har gjort mycket fler omtentor än dig men väljer att kriga vidare på grund av ett flertal orsaker, bla pga arbetsmarknaden. Varför vore det något negativt med att klara sig med nöd och näppe?
Ta ut en teknologie kandidat om du inte vill gå de 5 åren. Att hoppa av när du endast behöver två år till - är du verkligen säker på det?
Ser att jag kunde formulerat mig lite bättre i mitt tidigare inlägg. Jag går just nu första året och av de 5 mattekurserna vi läser så har jag klarat de två första. Envariabelanalys 1 blev det kugg i, Envariabelanalys 2 samt omtentan från den första delen skrev jag nyligen så där har vi ej hunnit få svar kring än. Kändes helt okej men är på gränsen så det kan bli två avklarade men lika gärna två kugg. Flervariabelanalysen påbörjar vi nu under sista läsperioden.
Jag är långt ifrån säker, därför jag gärna hade velat höra lite resonemang från folk som varit i en liknande situation men som tog steget att byta program. För min del är det ju egentligen ekonomikurserna som är roligast av de vi läser. Jag vet att de två första åren är tuffast innan det blir roligare och man kan börja forma sina kursval mer. Av mina mina klasskamrater har jag heller inte hört någon tycka matten är kul utan känns som de flesta klarar sig på ren disciplin. Därför det är svårt att veta hur stor slutsats man ska lägga vid att matten känns seg och att man verkligen behöver kriga sig igenom den.