Citat:
Ursprungligen postat av
Heymid
Nån motivation har du väl? Att vara duktig eller göra andra glada. Om du tyckte att allt var meningslöst hade du ju bara sovit.
Alla känner ett behov av att vara betydelsefull. Att göra skillnad i världen. Att känna att man åstadkommit något.
Det var min passion att göra världen bättre (bli polis, militär, brandman eller studera och skapa någonting nytt som är användbart) men min största passion har försvunnit och det var denna passion att bli polis/militär som gjorde att jag skaffade bra fysik med mera och hållit mig undan från substanser och liknande men nu är jag bara så in i helvete trött på livet. Kan inte ha en passion att göra andra glada när det ändå är meningslöst. Visst blir jag glad när jag ser andra glada då jag uppskattar att personer kan njuta av livet då jag själv inte kan det men på senare tid har jag också insett att alla människor är egoister. Vill hjälpa människor samtidigt som jag hatar dem och ja, jag vet hur motsägelsefullt det låter. MEN jag vill väl typ hjälpa människor från sig själva... Den motivationen är borta nu dock och jag vill bara ha lugn.
Edit: Sedan har jag uppnått mycket och förskaffat mig mycket materialistiska ting men jag finner det meningslöst så jag uppskattar inte statusen eller det materialistiska.