Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Jag kr ocks USA just nu (frsker ta Hegemon, Star-Swarmed Banner och Banana Republic) och har - mrkligt nog - ocks bara ett parti. Eller snarare en konstellation av tv partier som funkar bra med varandra utan opposition. Har varit s i drygt 10 r nu.
Verkar dessutom helt omjligt att gra sig av med slaveriet numer. Man vill ju gra det utan att det blir civilkrig och att man ska tvingas teruppbygga hela landet. Har lyckats med det ett par gnger vid andra patcher. Men det hr med "political movements" str jag mig lite p. Man kanske ska supressa slavery movement? Jag har struntat i att spendera authority p det sedan de ndrade hur bolstering och suppressing fungerar.
Shr 2 331 timmar senare har jag fixat 61/97 achievements. Vet att vissa kommer jag aldrig lyckas ta, s satsar inte p perfect game.
De jag siktar p r:
Western Protectorate - lyckades nstan med denna en gng av ren slump i tidiga patcher
Manifest Mexico - har nn save dr jag ligger bra till. Inte orkat slutfra
Grander Colombia - krver restart tills ingen av de strre makterna rycker in
Hegemon - har en save med france dr jag ligger riktigt nra till
Caretaker - denna r buggad och gr inte att slutfra just nu, paradox knner till problemet. Det r egentligen en ltt fix, men verkar inte ske ngon hotpatch nd. Kan tyvrr inte fixa det sjlv eftersom d stngs achievements av.
Hexagon No More - mste vara buggad, fr ganska sker p att jag tog den med france
Folkhemmet - kommer gra den i samband med caretaker nr de fixat buggen.
Republic or Death - lyckades nstan med denna en gng. Men kvoten fr antalet invnare man behvde fylla p med hjdes hela tiden. Kanske var fr jag annekterade typ hela vstra Sydamerika, samtidigt som jag var allierad med Brasilien. Ganska kul omgng, faktiskt. Men det r riktigt jvla segt att ta sig ifrn slaveriet i brjan.