• 2
  • 3
2022-11-25, 19:57
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Usch, vilket stolpskott det hr var frn Paradox. 550 spnn fr en ointuitivt excelblads-simulator med svaga historiska drag. Jag tror inte de kan rdda den hr titeln med DLC:er; den hr var fr tomt frn fdseln.
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2022-11-25 kl. 20:00.
Citera
2022-11-26, 23:14
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Usch, vilket stolpskott det hr var frn Paradox. 550 spnn fr en ointuitivt excelblads-simulator med svaga historiska drag. Jag tror inte de kan rdda den hr titeln med DLC:er; den hr var fr tomt frn fdseln.

Det knns s.

Suck, jag var aldrig riktigt inne i Victoria 2, men jag har spelat det lite nd. En sak som jag inte gillar med det spelet r krigen, all extrem micromanagement, s jag var positiv till frndringarna p den fronten med det hr spelet. Men...
Citera
2022-11-29, 16:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Det tror jag nog att de kan. r det ngot paradox blivit mstare p s r det dlc. EU4 tex r ju ett helt annat spel efter alla dlc, gr inte ens att jmfra. City skylines likas. Men jag r Iofs ocks lite orolig, har spelat bde Victoria I och II i tusentals timmar. De spelen var fullndade vid release snudd p. Kom vl bara tv dlc till Vicky II om jag inte missminner mig. Och Victoria I var enligt mig paradox bsta spel tillsammans med hearts of iron II.
Citera
2025-02-08, 01:57
Medlem
Mr.RedHats avatar
Jag har till dags dato 1 877 timmar played p Victoria 3. Jagar achievements nr jag fr tid ver.

Finns det ngra fler som lirar?
Citera
2025-02-08, 13:49
Avstngd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag har till dags dato 1 877 timmar played p Victoria 3. Jagar achievements nr jag fr tid ver.

Finns det ngra fler som lirar?

Vldigt sporadiskt nu fr tiden, drar igng det ibland men kr sllan klart, fr vnta p nsta dlc och se om intresset kommer tillbaka.
Citera
2025-02-08, 14:00
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vldigt sporadiskt nu fr tiden, drar igng det ibland men kr sllan klart, fr vnta p nsta dlc och se om intresset kommer tillbaka.
Ja det absolut senaste (som f.. inte ingick i Expansion Pass d det med rtta inte var ett DLC) gjorde verkligen ingen skillnad p spelet. Dremot var senaste stora updaten ganska game-changing. Tycker dock det var kasst att dem ndrade hur bonusen frn companies fungerar, vilket gr companies ganska ointressanta spelet ut.

Tycker spelet r vldigt frndrat mot hur det var vid lanseringen. Vissa aspekter har gjort det enklare, men andra svrare. Till exempel s r Japan mycket mer lttspelat numer.

Tycker ocks att DLC:n Sphere of influence var extremt rolig. Den gjorde att Ryssland blev intressant att spela. Och den frbttrade definitivt spelupplevelsen som Prussia/Tyskland, och som fr vrigt ftt sin path till hur man blir Tyskland ndrad 3-4 gnger. Tycker nuvarande r ganska okej. Man kan bli North German Federation relativt tidigt. Dock lite irriterande att om man blir fr tidigt s kan man inte maxa sina Mandates eftersom det krver 10 medlemmar i Power Bloc:en.
Citera
2025-02-09, 07:05
Avstngd
guderis avatar
Citat:
Ja det absolut senaste (som f.. inte ingick i Expansion Pass d det med rtta inte var ett DLC) gjorde verkligen ingen skillnad p spelet. Dremot var senaste stora updaten ganska game-changing. Tycker dock det var kasst att dem ndrade hur bonusen frn companies fungerar, vilket gr companies ganska ointressanta spelet ut.

Tycker spelet r vldigt frndrat mot hur det var vid lanseringen. Vissa aspekter har gjort det enklare, men andra svrare. Till exempel s r Japan mycket mer lttspelat numer.

Tycker ocks att DLC:n Sphere of influence var extremt rolig. Den gjorde att Ryssland blev intressant att spela. Och den frbttrade definitivt spelupplevelsen som Prussia/Tyskland, och som fr vrigt ftt sin path till hur man blir Tyskland ndrad 3-4 gnger. Tycker nuvarande r ganska okej. Man kan bli North German Federation relativt tidigt. Dock lite irriterande att om man blir fr tidigt s kan man inte maxa sina Mandates eftersom det krver 10 medlemmar i Power Bloc:en.

Ja Sphere of influence var hyfsad det hller jag med om. Tyvrr verkar det som att mnga spelare vill ha mer krig och militr, vilket jag inte r s jtte sugen p, tycker ett spel som victoria 3 ska vara mer av Ekonomi, Politik och Sociala reformer n ytterligare en "blob simulator" som gr ut p att ta ver hela vrlden p 100 r.
Vi fr se vad som hnder, jag hoppas p en utveckling av framfr allt den politiska/ideologiska aspekten d jag tycker att det representeras p ett alltfr begrnsat stt just nu, spelade igenom en omgng som USA senast och av ngon anledning s hade jag bara ett politiskt parti under i stort stt hela spelet dr alla befolkningsgrupper befann sig, och vgrade skapa nya partier, hade ett liknande med Tyskland gngen innan fast med tv partier.
Citera
2025-02-09, 07:11
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja Sphere of influence var hyfsad det hller jag med om. Tyvrr verkar det som att mnga spelare vill ha mer krig och militr, vilket jag inte r s jtte sugen p, tycker ett spel som victoria 3 ska vara mer av Ekonomi, Politik och Sociala reformer n ytterligare en "blob simulator" som gr ut p att ta ver hela vrlden p 100 r.
Vi fr se vad som hnder, jag hoppas p en utveckling av framfr allt den politiska/ideologiska aspekten d jag tycker att det representeras p ett alltfr begrnsat stt just nu, spelade igenom en omgng som USA senast och av ngon anledning s hade jag bara ett politiskt parti under i stort stt hela spelet dr alla befolkningsgrupper befann sig, och vgrade skapa nya partier, hade ett liknande med Tyskland gngen innan fast med tv partier.
Jag kr ocks USA just nu (frsker ta Hegemon, Star-Swarmed Banner och Banana Republic) och har - mrkligt nog - ocks bara ett parti. Eller snarare en konstellation av tv partier som funkar bra med varandra utan opposition. Har varit s i drygt 10 r nu.

Verkar dessutom helt omjligt att gra sig av med slaveriet numer. Man vill ju gra det utan att det blir civilkrig och att man ska tvingas teruppbygga hela landet. Har lyckats med det ett par gnger vid andra patcher. Men det hr med "political movements" str jag mig lite p. Man kanske ska supressa slavery movement? Jag har struntat i att spendera authority p det sedan de ndrade hur bolstering och suppressing fungerar.
Citera
2025-05-17, 22:43
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Jag kr ocks USA just nu (frsker ta Hegemon, Star-Swarmed Banner och Banana Republic) och har - mrkligt nog - ocks bara ett parti. Eller snarare en konstellation av tv partier som funkar bra med varandra utan opposition. Har varit s i drygt 10 r nu.

Verkar dessutom helt omjligt att gra sig av med slaveriet numer. Man vill ju gra det utan att det blir civilkrig och att man ska tvingas teruppbygga hela landet. Har lyckats med det ett par gnger vid andra patcher. Men det hr med "political movements" str jag mig lite p. Man kanske ska supressa slavery movement? Jag har struntat i att spendera authority p det sedan de ndrade hur bolstering och suppressing fungerar.
Shr 2 331 timmar senare har jag fixat 61/97 achievements. Vet att vissa kommer jag aldrig lyckas ta, s satsar inte p perfect game.

De jag siktar p r:
Western Protectorate - lyckades nstan med denna en gng av ren slump i tidiga patcher
Manifest Mexico - har nn save dr jag ligger bra till. Inte orkat slutfra
Grander Colombia - krver restart tills ingen av de strre makterna rycker in
Hegemon - har en save med france dr jag ligger riktigt nra till
Caretaker - denna r buggad och gr inte att slutfra just nu, paradox knner till problemet. Det r egentligen en ltt fix, men verkar inte ske ngon hotpatch nd. Kan tyvrr inte fixa det sjlv eftersom d stngs achievements av.
Hexagon No More - mste vara buggad, fr ganska sker p att jag tog den med france
Folkhemmet - kommer gra den i samband med caretaker nr de fixat buggen.
Republic or Death - lyckades nstan med denna en gng. Men kvoten fr antalet invnare man behvde fylla p med hjdes hela tiden. Kanske var fr jag annekterade typ hela vstra Sydamerika, samtidigt som jag var allierad med Brasilien. Ganska kul omgng, faktiskt. Men det r riktigt jvla segt att ta sig ifrn slaveriet i brjan.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-05-17 kl. 22:45.
Citera
2025-06-25, 22:35
Medlem
1.9-uppdateringen r slppt och handelssystemet r mycket bttre nu. Kpte spelet fr ngra mnader sedan nr det var p rea p Steam och har spelat det mycket sedan dess utan DLCs.

Testar att spela som Great Britain nu. Krigade mot Kina nr opium-eventet kom upp, och fick 3 war goals, ppnade deras marknad, fick en treaty port, och fick 28 tusen i veckan av dem. Byggde sedan trade centers i treaty porten och i East India Company fr att exportera opium till Kina. Det r vl en ganska sjlvklar strategi fr Storbritannien, men knns nd s tillfredsstllande nr man brjar frst hur spelet och ekonomin fungerar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in