2021-03-30, 16:10
Medlem
Den är jättesnäll annars, och vill bli klappad hela tiden. .. Men om jag gör något konstig ljud med munnen i samma takt som jag klappar den, då blir han vansinnig. Peta på han med ett finger går jättebra i vanliga fall och lägger sig på rygg och vill bli klappad ännumer .... men gör jag det samtidigt som jag låter konstigt får jag en smäll och haha.. Någon som vet orsaken ?
Citera
2021-03-30, 16:36
Medlem
GeleZachas avatar
Hahaha ja djur kan bli riktigt irriterade av ljud från munnen. Kommer ihåg att min syrras hund hade samma grej, men då behövde man inte ens klappa den utan räckte med att man hade ljudet så kom den springandes och ville få tyst på en
Citera
2021-03-30, 16:51
Medlem
En katt morrar inte, möjligen fräser den. Du gör väl något fientligt ljud för den och då svarar den.
Citera
2021-03-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
En katt morrar inte, möjligen fräser den. Du gör väl något fientligt ljud för den och då svarar den.

Visst morrar katter. Är inne på 6:e kissen nu och ett flertal av dem har morrat. Bl.a mot en kattunge vi skaffade.
Citera
2021-03-30, 18:12
Medlem
1335991s avatar
Har ni haft kissen från start? Den kanske har råkat ut för ngt med ljudet
och drf blir den rädd och försvarar sig.
Citera
2021-03-30, 18:14
Medlem
Katter är genuint onda. Inte konstigt att häxor alltid har katt.
Citera
2021-03-30, 18:21
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Katter är genuint onda. Inte konstigt att häxor alltid har katt.

Tur att tomten har renar.
Och nej, katter är självständiga och de visar bara tydligt att de vill behålla sig den rätten. Sen att vissa vill ändra den rätten vilket inte går, gör inte dem onda.
Citera
2021-03-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Tur att tomten har renar.
Och nej, katter är självständiga och de visar bara tydligt att de vill behålla sig den rätten. Sen att vissa vill ändra den rätten vilket inte går, gör inte dem onda.
Det finns bara en anledning att ha katt. Man har problem med råttor/möss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in