2021-03-30, 10:59
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Stackars jävel, han är ju chanslös mot precis allt och alla. Han kan inte ens protestera och ingripa mot någon som stjäl från hans dotters grav utan att folk ska protestera och ingripa mot honom.

Det är ett sjukt samhälle.
Ja, fyfan. Jag kan inte ens föreställa mig att befinna mig i hans situation:

- Först blir dottern mördad av en invandrare
- Sen blir dotterns grav flera gånger skändad, av en invandrare - om jag inte missminner mig
- En pundarkärring stjäl från dotterns grav, han försöker ingripa och blir då motarbetad av två vittnen som filmer/skriker på honom. Sen blir han intagen av snuten.

Det här är vänstersamhällen i sin essä. Ingenting är rätt, sunt eller hederligt.

I övrigt vet jag inte vad jag blir mer förbannad över, pundarkärringen eller de två vittnen som börjar skrika på och filma pappan som försöker försvara sin dotters grav.

Pundaren förstår jag att hon bränt bort alla hjärnceller. Jag hade nog valt att slå ut framtänderna på dessa två vittnen istället. Vidriga undermänniskor, jag hoppas att det framkommer vilka de är.

Man bör även uppdatera trådens titel till: Ebba Åkerlunds grav skändad av pundare - vittnen trakasserar Ebbas pappa
Senast redigerad av Solitud 2021-03-30 kl. 11:02.
Citera
2021-03-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Från samnytt:

"För ett par dagar sen befann sig Stefan Åkerlund, pappa till Ebba Åkerlund som mördades i terrorattentaten på Drottninggatan i Stockholm 2017, vid dotterns grav. Där bevittnade han hur en kvinna gick runt och stal saker från dotterns liksom omkringliggande gravar. Då han försökte ingripa blev det i stället han som fick sitta i polisförhör."

Vem är gravskändaren? Bilder finns i länken.

https://samnytt.se/ebba-akerlunds-gr...att-for-stold/
Synd att det ska gå så långt, dessutom en flickas grav. Borde finnas en del män som skulle kunna erbjuda 100 spänn för en avsugning. Det kommer man långt på.
Citera
2021-03-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
I övrigt vet jag inte vad jag blir mer förbannad över, pundarkärringen eller de två vittnen som börjar skrika på och filma pappan som försöker försvara sin dotters grav.

Pundaren förstår jag att hon bränt bort alla hjärnceller. Jag hade nog valt att slå ut framtänderna på dessa två vittnen istället. Vidriga undermänniskor, jag hoppas att det framkommer vilka de är.
Jag är definitivt mer förbannad på de sk vittnena. Man kan tycka vad man vill om pundare, deras tillblivelse, livsstil och desperation men man förstår ändå på något plan varför de beter sig illa. De äger inte förmåga att ta bättre beslut än att tex stjäla från gravar.

Om vi utgår från att de här jävla vittnena inte var höga som hus eller förståndshandikappade så förstår jag definitivt inte, på något plan, hur de väljer att hjälpa henne iväg med stöldgodset och istället bussa polis på honom. Varför gjorde de så? Beror det på värdegrundsrubbning? Var hans kön ett värre brott än gravskändning? En okänd man och en okänd kvinna har en konflikt om något okänt och så blev han automatiskt en värre förövare? Var han alltför upprörd och aggressiv för deras tycke och smak, bara för att någon stulit från dotterns grav? Gissade de lite vad som pågick och valde att hjälpa gravskändaren att komma undan utifrån det?

De borde i vilket fall förklara för alla, inte minst Ebbas pappa själv, vad det var som gjorde honom till förövare och hur de önskar att han och andra ska agera vid framtida gravskändningar.
Citera
2021-03-30, 12:46
Medlem
Talespins avatar
Hon ser exakt ut som ett AFA-luder som brukar stå och skrika på NMRs demonstrationer i Stockholm.

Det kan faktiskt mycket väl vara hon
Citera
2021-03-30, 12:53
Medlem
Snart årsdag. Då bör det vara snyggt på och vid graven och inte se skändat ut.
Senast redigerad av Alldeadalldead 2021-03-30 kl. 12:59.
Citera
2021-03-30, 15:07
Medlem
Liknar tårtkvinnan, hon som tårtade Jimmie Åkesson.
Citera
2021-03-30, 15:09
Medlem
Lingon_s avatar
Kan nästan ursäkta pundaren, en patetisk liten varelse på samhällets botten, troligtvis helt förstörd i psyket. Det sjukaste är ju dom två troligtvis vanliga svenssons som både främjar hennes flykt och polisanmäler fadern. En skam för Sverige är dem.
Citera
2021-03-30, 15:30
Medlem
Vi borde luska fram vilka vittnena var. Dom är ju dom riktiga skurkarna enligt mig och många.

Hoppas dom skäms iaf! Vidrigt gjort!

På facebook har folk skrivit att pundaren synts till runt Hornstull om någon vill "ta ett snacka" med horan.
Citera
2021-03-30, 16:16
Medlem
Prophiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ

Personligen bryr jag mig föga om eller när de vaknat huvudsaken är att de är vakna nu. Jag kan bara konstatera att vi blivit vilseledda i årtionden och att de, liksom jag, som har vaknat har ofta gjort det efter en speciell händelse. Nu vet inte jag om Ebbas pappa vaknade före eller efter mordet på hans dotter men det var otaliga som gjorde det. För min personliga del så var det mordet på Inger i Landskrona 2010 som var såpass avvikande att jag sökte och fann både alternativmedia och Flashback.

Om det tog fram till mordet på hans dotter för att han skulle ändra åsikter så får han fortfarande inte mina sympatier då skadan redan var skedd fram tills dess. Jag är alldeles för trött på idioter som måste drabbas själva innan de inser sina misstag, dessa personer ska inte ens ha rösträtt, de är en fara inte mot bara sig själva utan samhället i stort. Jag skiter i om man blev "vilseledd" jag visste fan bättre vid 13 än vad många gör vid 40 och har i 15år pratat om problemet. De blev bara vilseledda för att de är korkade och inte besitter grundläggande rationellt tänkande samt värdesätter att passa in mer än vad som är sant och rätt. Visst, var korkad och lev i en fantasivärld där allt lever i symbios, men stå för fan inte i vägen.
Citera
2021-03-30, 16:18
Medlem
ZugMaskins avatar
Zigenare skulle jag tro.
Citera
2021-03-30, 16:19
Medlem
ZugMaskins avatar
Det är hemskt att vissa tvingas till ett så här lågt dåd. För att mätta sina magar.
Citera
2021-03-30, 18:00
Medlem
Kan det vara kvinnan som uppehåller sig i krokarna?
Pratar för sig själv på ett obegripligt språk och även gastar på nätterna runt kyrkogården och Drottninggatan. Troligen uteliggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in