2021-03-29, 23:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Då han bad förbipasserande om hjälp med att hålla fast tjuven ska de ha skrikit på honom, filmat och ringt polisen samt anmält honom. Resultatet blev att Stefan Åkerlund fick sitta i polisförhör.

Skulle ju vara rätt intressant att veta vad det där var för människor, var det kärringens pundarpolare tro?
Citera
2021-03-30, 00:05
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle ju vara rätt intressant att veta vad det där var för människor, var det kärringens pundarpolare tro?

Gissar på 2 stycken feminister som ser en man som ger sig på en kvinna. Skit i vad det handlar om, en man som attackerar en kvinna är det i deras ögon.
Citera
2021-03-30, 00:08
Medlem
LostinDarknesss avatar
Hoppas hon åker dit !
Skulle tro att hon plockade lite blommor och krukan för att ge till sin mamma och inte för att kunna köpa droger. Sen vet vi ju inte om hon verkligen brukade droger eftersom att man inte fick tag i henne. Eller hur ? Kanske hon hade blivit misshandlad, tidigare varit osams med sin mamma och hade / har en dålig ekonomi.

Att skrika pundare rakt ut är bara lite onödigt när ni inte har bevis för det.

Gravskändare verkar hon ju vara iallafall i första hand.
Senast redigerad av LostinDarkness 2021-03-30 kl. 00:34.
Citera
2021-03-30, 00:17
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prophis
Han röstar väl fortfarande för etablissemanget så han får ingen sympati.

Jag vet inte det jag, med tanke på att han efter mordet på sin dotter kom med kommentareren:
"Sveriges invandrarpolitik dödade min dotter".
Citera
2021-03-30, 00:18
Moderator
OYs avatar
Mannen har tydligen polisanmält de här skrikande och filmande personerna, för vad?

Främjande av flykt skulle kanske vara tillämpligt, mannen hade ju laga frihetsberövat en tjuv tagen på bar gärning.

Troligen går de fria oavsett vad de är anmälda för.
Citera
2021-03-30, 00:54
Medlem
Prophiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag vet inte det jag, med tanke på att han efter mordet på sin dotter kom med kommentareren:

Kan vara ett fall av "sent ska syndaren vakna". Jag köper det inte.
Citera
2021-03-30, 01:12
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:

Du kan ha rätt, jag har ärligt inte koll på Ebbas pappas PK-ismer innan mordet på hans dotter.
Men, blev ändå lite glad och förvånad över hans öppna och raka klarsynthet efter att Ebba dog.

Men, som du säger, var det ett uppvaknande med gamla synder i bagaget så ska naturligtvis aset nackas.
Citera
2021-03-30, 02:50
Medlem
revodnebs avatar
Inte ens lönt att hetsa upp sig för, pundaren har fått betalt för att skända. Hon är en pundare, varken mer eller mindre, vi andra minns Ebba.
Citera
2021-03-30, 06:10
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Men är det inte samma mgm som i orginaltråden? En ny? Han fick väl 9 månader minus 2/3 typ och hade även ett kort straff i Polen att tjäna av.
Från bilderna i trådstartens artikel ser det onekligen ut som att det är en ny gravskändare på gång.
Citera
2021-03-30, 07:05
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Han röstar väl fortfarande för etablissemanget så han får ingen sympati.

Citat:

Citat:

Citat:
Du kan ha rätt, jag har ärligt inte koll på Ebbas pappas PK-ismer innan mordet på hans dotter.
Men, blev ändå lite glad och förvånad över hans öppna och raka klarsynthet efter att Ebba dog.

Men, som du säger, var det ett uppvaknande med gamla synder i bagaget så ska naturligtvis aset nackas.
En debattartikel av Ebbas pappa ett år efter morden: https://web.archive.org/web/20180916...r-ebba-ar-dod/

Citat:
Ebbas mördare kom till Sverige på grund av en huvudlös asyl- och migrationspolitik som saknar motstycke i Europa, ja faktiskt i hela världen. Och han var kvar i Sverige på grund av en dysfunktionell statsförvaltning, delvis en följd av den överbelastning som den förda politiken hade skapat. Det är de etablerade partierna i Riksdagen – både Alliansen och de rödgröna – som bär ansvaret för den politiken. Det är också de som bär ansvaret för att alla som ifrågasatte den politiken – också i deras egna led – brännmärktes.

Personligen bryr jag mig föga om eller när de vaknat huvudsaken är att de är vakna nu. Jag kan bara konstatera att vi blivit vilseledda i årtionden och att de, liksom jag, som har vaknat har ofta gjort det efter en speciell händelse. Nu vet inte jag om Ebbas pappa vaknade före eller efter mordet på hans dotter men det var otaliga som gjorde det. För min personliga del så var det mordet på Inger i Landskrona 2010 som var såpass avvikande att jag sökte och fann både alternativmedia och Flashback.
Citera
2021-03-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
En debattartikel av Ebbas pappa ett år efter morden: https://web.archive.org/web/20180916...r-ebba-ar-dod/

Personligen bryr jag mig föga om eller när de vaknat huvudsaken är att de är vakna nu. Jag kan bara konstatera att vi blivit vilseledda i årtionden och att de, liksom jag, som har vaknat har ofta gjort det efter en speciell händelse. Nu vet inte jag om Ebbas pappa vaknade före eller efter mordet på hans dotter men det var otaliga som gjorde det. För min personliga del så var det mordet på Inger i Landskrona 2010 som var såpass avvikande att jag sökte och fann både alternativmedia och Flashback.

Just Ebbas pappa är väl den ende mordofferanhörige som bryter normen för hur en sådan förväntas agera i Sverige? Här skall man minsann inte vara arg och hämndlysten, utan bara minnas det fina från den tid man fick tillsammans och vara tacksam för alla handhjärtan man får.

Och detta är väl anledningen till att han inte lyfts fram i media.
Citera
2021-03-30, 09:52
Medlem
Stackars jävel, han är ju chanslös mot precis allt och alla. Han kan inte ens protestera och ingripa mot någon som stjäl från hans dotters grav utan att folk ska protestera och ingripa mot honom.

Det är ett sjukt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in