• 1
  • 2
2006-05-25, 16:40
Medlem
Rans avatar
Att utrota myror verkar vara en vetenskap. Finns hur många "tips" som helst, men tro mig - INGA fungerar.
Så därför frågar jag... er efter tips. Egentligen borde jag lägga tråden i vetenskap, men jag testar här först.
Är det nån som vet ett BEVISAT sätt att slippa myror i hus?
Att inte hälla ut saft överallt och liknande förstår jag, men det är omöjligt att inte spilla något sött någon gång.

Finns det någon självutnämnd myrmördare på FB?
Citera
2006-05-25, 16:54
Medlem
BrunteVIs avatar
skaffa en myrslok.
Citera
2006-05-25, 17:30
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
skaffa en myrslok.
En sådan tar knappast ALLA myror, dessutom är det nog inte så roligt att ha en sådan springandes omkring.
Citera
2006-05-25, 19:03
Medlem
Pendeltågs avatar
Kan du delge vilka metoder du har testat som inte fungerat? Så vet man vad man inte ska testa!

En arbetskamrat till mig som hade problem med myror ringde Anticimex, och blev på så vis av med myrorna. Ingick tydligen i villaförsäkringen dessutom!
Citera
2006-05-26, 12:50
Medlem
Jaskaris avatar
När jag hade problem med myror vart jag lite förrbannad och hällde kaustiksoda rätt i boet och hett vatten över.
Dessutom lade jag ut salt som skulle hindra att det sprang upp lite varstans och täppte till de utgångar jag hittade under tiden.
Efter två omgångar med kaustiksoda fanns det inte en jävel kvar.
Citera
2006-05-26, 18:03
Medlem
Megaforces avatar
Myrdosor funkar. Men köp några av olika fabrikat för olika typer av myror föredrar olika dosor.. För att bli av med en invasion behövs minst två paket (fyra dosor), gärna av två olika typer.

behandlingstiden är två veckor eftersom alla myrägg måste kläckas innan de myrorna också dör.
Citera
2006-05-26, 20:10
Medlem
Jag tycker annars att RADAR fungerar prima mot myror. Spraya bara där de kommer in ifrån så är de borta tills nästa dag.
Citera
2006-05-26, 20:17
Medlem
Så här är dets avatar
myrr är värdelöst men annars fungerar diesel.
Citera
2006-06-09, 20:50
Medlem
Rans avatar
Update: Jag vet var de kommer ifrån nu. Under plattorna som finns på terassen.

Några tips på hur jag ska utrota dem? De bor i gångar under jorden, att hälla olika grejer på jorden funkar inte särskilt bra alltså...
Vill ogärna gräva upp hela uteplatsen.

Antagligen så kostar anticimex och liknande extremt mycket pengar?
Citera
2006-06-10, 19:02
Medlem
StorMammas avatar
Köp myrmedel som lockar myrorna att bära med sig giftet till boet, då dör hela stammen ut.

Brukar vara en vit dosa, som man fyller med sött gift från en tub.

Mycket effektivare än myrr eller liknande.
Citera
2006-06-10, 19:21
Medlem
Så här är dets avatar
Häll ut diesel varje dag på plattorna tills myrorna är borta och en till fördel som diesel har är att ogräset försvinner mellan plattorna.
Citera
2006-06-10, 19:34
Medlem
palefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Köp myrmedel som lockar myrorna att bära med sig giftet till boet, då dör hela stammen ut.

Brukar vara en vit dosa, som man fyller med sött gift från en tub.

Mycket effektivare än myrr eller liknande.

En morgon förra sommarn när jag vakna o skulle gå till köket o ta en macka så ser ja en en myrstig rakt över köksgolvet, in i skåpet och till sirapsburken. Kolla varifrån myrorna kom in i huset o köpte sånt där medel (minns inte va det hette) och tryckte in i hålet, inte såg jag till dom på hela sommaren . Får se denna sommar om dom dyker upp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in