2025-11-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Fossmo är nog rätt nervös nu.

Varför skulle han vara nervös? Rivs morddomen mot S*ra S*ensson upp och hon frikänns faller väl även domen mot Fossmo för anstiftan?
Då blir det många miljoner i skadestånd för att ha suttit oskyldigt dömd. Det är kanske snarare så att H*lge F*ssmo än en gång manipulerar i bakgrunden, denna gång för att håva in storkovan?
Citera
2025-11-27, 17:41
Medlem
Den här så kallade rättsläkaren. Det är också en pensionär. Extragiggar hos snaskpressen för att dryga ut kassan precis som Sonny.
Citera
2025-11-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
En intressant grej är att det går inte att binda henne till mordvapnet eller mordplatsen med fingeravtryck eller fiberspår på kläder osv. Hade hon velat hade hon kunnat ljuga om allt och klarat sig.
Hon pekade ut platsen på Ölandsbron så att polisens tekniker och dykare kunde hitta vapnet
Citera
2025-11-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Hon pekade ut platsen på Ölandsbron så att polisens tekniker och dykare kunde hitta vapnet

Fast det är väl inte ens fastställt att det där verkligen var mordvapnet?
Dom kunde väl inte bevisa det?
Citera
2025-11-27, 17:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Ja? Men om hon hade velat hade kunnat förneka allt och det hade inte gått att binda henne till brottet.
Citera
2025-11-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ja? Men om hon hade velat hade kunnat förneka allt och det hade inte gått att binda henne till brottet.
Alltså är hon skyldig som jag påstår. Du skrev som hon skulle vara oskyldig. Hon är skyldig som synden
Citera
2025-11-27, 17:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Alltså är hon skyldig som jag påstår. Du skrev som hon skulle vara oskyldig. Hon är skyldig som synden

Men så förbannat korkade folk är i den här tråden. Jag skrev så här:

"En intressant grej är att det går inte att binda henne till mordvapnet eller mordplatsen med fingeravtryck eller fiberspår på kläder osv. Hade hon velat hade hon kunnat ljuga om allt och klarat sig."
Citera
2025-11-27, 18:03
Medlem
Citat:
Men så förbannat korkade folk är i den här tråden. Jag skrev så här:

"En intressant grej är att det går inte att binda henne till mordvapnet eller mordplatsen med fingeravtryck eller fiberspår på kläder osv. Hade hon velat hade hon kunnat ljuga om allt och klarat sig."
Så du menar hon tar på sig skulden för något hon inte gjort
Citera
2025-11-27, 18:03
Medlem
Citat:
De provskjuter flera gånger så det är inte ett fast värde 103 dB. Hittar inte det just nu. Men man mäter i sovrummet där Helge ska ha funnits.

Att SS inte förstår att det är akvariet som låter i mörkret andra gången säger ju något om hennes hörselupplevelse när hon går in första gången och skjuter.

Men det mest talande är att A inte blöder från skotthålet i höften som ska vara den första skadan då hjärtat fortfarande slår och det finns ett blodtryck.

Att H inte hört skotten om han var på plats är bullshit, så klart.

Sen far du med osanningar igen. Lampan i hallen lyste även upp sovrummet. SS säger till och med att hon var förvånad över hur ljust det var. Det var inte mörkt.

Det är ganska enkelt att förklara höftskottet som jag även gjort. Det är inte alls konstigt. Den här pensionären de grävt fram har uppenbarligen dålig koll på hur skottskador ter sig eller bara säljer ut sig.

Sen vet vi inte hur brottsplatsen såg ut eftersom alla bilder är tagna efter att kling och klang farit runt och flyttat kroppen osv.
Citera
2025-11-27, 18:05
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Så du menar hon tar på sig skulden för något hon inte gjort

Ursäkta. Men du är ju blåst.

Jag skrev att om hon hade velat så hade hon kunnat ljuga om allt och klarat sig.
Citera
2025-11-27, 18:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Att H inte hört skotten om han var på plats är bullshit, så klart.

Sen far du med osanningar igen. Lampan i hallen lyste även upp sovrummet. SS säger till och med att hon var förvånad över hur ljust det var. Det var inte mörkt.

Det är ganska enkelt att förklara höftskottet som jag även gjort. Det är inte alls konstigt. Den här pensionären de grävt fram har uppenbarligen dålig koll på hur skottskador ter sig eller bara säljer ut sig.

Sen vet vi inte hur brottsplatsen såg ut eftersom alla bilder är tagna efter att kling och klang farit runt och flyttat kroppen osv.

Du har inte lyckats förklara höftskottet överhuvudtaget på något sätt.

Jag skrev inte att det var kolsvart i rummet. Har inte farit med någon osanning. Vet att de lyset från rummet utanför. Annars hade ju Sara inte sett något överhuvudtaget när hon siktade och sköt.
Citera
2025-11-27, 18:08
Medlem
Citat:
Du har inte lyckats förklara höftskottet överhuvudtaget på något sätt.

Jag skrev inte att det var kolsvart i rummet. Har inte farit med någon osanning. Vet att de lyset från rummet utanför. Annars hade ju Sara inte sett något överhuvudtaget när hon siktade och sköt.

Sluta ljug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in