2025-11-25, 21:17
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Första skottet var inte i huvudet, det var i höften.

Då hade Alexandra rört på sig och det gjorde hon inte enligt Sara inte heller det troligt.

Sara har inte mördat Alexandra det är jag helt övertygad om
Citera
2025-11-25, 21:23
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Då hade Alexandra rört på sig och det gjorde hon inte enligt Sara inte heller det troligt.

Jag kan inte uttala mig hur någon som sover reagerar om personen blir skjuten i höften då jag aldrig sett det hända, jag har även svårt att tänka mig att personen som skjuter och som är full med adrenalin uppfattar om den som blir skjuten rör sig när det är mörkt och personen ligger under ett täcke.
Kan tänka mig att man bara rycker till snabbt för det gör ont och man blir chockad.

I vilket fall så har Sara ändrat sin historia vilket är en stark indikation på att hon ljuger.
Citera
2025-11-25, 21:23
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Är ingen expert, har inte läst tråden, men detta är ju bara jävla trams.
Hon gick in och sköt henne, sen vill hon på något jävla sätt slippa bära skulden nu, sitter och bölar i TV.

Aschberg i farten igen ja
Det är ganska intressant om Helge sköt henne och framade Sara och att Uppsala polisen och att en fortfarande aktiv kammaråklagare har agerat kriminellt inkompetent om du inte förstår sådana saker så kanske du borde begränsa dig till att ha åsikter om mindre komplicerade saker som om du ska försöka på dig att gå och tugga tuggummi samtidigt till exempel.
Citera
2025-11-25, 21:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Det är även Leif GW övertygad om.
Citera
2025-11-25, 21:27
Medlem
Bilderberg78s avatar
Efter att sett intervjun med henne i efter 5 i TV4 så blev jag ännu mer skeptisk till hennes nya "offerkofta" hon nu har stickat.

1. Stämmer kulorna i pastorfruns huvud med skotten i den överlevande grannen?
2. Kan skottet mot höften varit EFTER att hon avrättade henne i sängen, när hon återvände för att enligt henne själv att kolla om hon verkligen var död 1- par timmar senare?
3. Vad har hon sagt direkt efter mordet och vad kan hon ha läst sig till i efterhand eller hört från dåliga förhörsledare? Hon har haft 20+ år att inte minst hinna ljuga för sig själv i ren självbevarelsedrift.
Citera
2025-11-25, 21:33
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Det är ju det som är det tråkiga i kråksången.

Vilket/vilka skott kom först - och av vem!? Fler än 3? Ej klarlagt.

Skottet i höften är ju av uppenbarliga skäl det sista. Skjutet av Sara.
Citera
2025-11-25, 21:35
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det är ju det som är det tråkiga i kråksången.

Vilket/vilka skott kom först - och av vem!? Fler än 3? Ej klarlagt.

Skottet i höften är ju av uppenbarliga skäl det sista. Skjutet av Sara.

Var der skotthål i täcket ? Jag har inte läst Fup
Citera
2025-11-25, 21:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Nån som minns vilket alibi Helge angav för den kvällen?

Om han mördade sin fru innan Sara sköt henne, så har nog ingen frågat var han var då, eftersom ingen trodde att de hade fel om tidpunkten för dödsfallet. Men när Sara sköt så låg han väl och sov i samma hus minns jag?

Minns inte hur länge det gick tills de slog larm och polisen kom.

Om hon inte sköt Daniel vore väl rätt tid för henne att tala om det. Att hon inte pratar om det tycker jag talar emot att någon annan sköt Helges fru. Det måste ju krävts mod att skjuta honom, ett mod hon inte verkade ha hur det beskrevs hur motvilligt hon sköt Helges fru. Så om hon fortfarande säger att hon sköt Daniel får man förutsätta att hon ändå är helt kallblodig.
Citera
2025-11-25, 21:37
Medlem
Citat:

SS säger att hela förloppet gick på några sekunder. Det är inte ens säkert att BO han uppfatta vad som hände.
Citera
2025-11-25, 21:38
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om han mördade sin fru innan Sara sköt henne, så har nog ingen frågat var han var då, eftersom ingen trodde att de hade fel om tidpunkten för dödsfallet. Men när Sara sköt så låg han väl och sov i samma hus minns jag?

Minns inte hur länge det gick tills de slog larm och polisen kom.

Om hon inte sköt Daniel vore väl rätt tid för henne att tala om det. Att hon inte pratar om det tycker jag talar emot att någon annan sköt Helges fru. Det måste ju krävts mod att skjuta honom, ett mod hon inte verkade ha hur det beskrevs hur motvilligt hon sköt Helges fru. Så om hon fortfarande säger att hon sköt Daniel får man förutsätta att hon ändå är helt kallblodig.

Varför inga fotspår ? Det var snö den morgonen
Citera
2025-11-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Förmodligen för att en ordentlig utredning skulle komma fram till obekväma saker om polisens "informatör" som tränade och gav vapnet till Sara. Förmodligen var det han själv eller hans polare som sköt också, skulle förklara varför man var så snabb att komma fram till detta istället för någon politisk inkorrekt sanning, typ nån random invandrare dödade henne för 20k som hon själv först säger i förhören.

Var det en informatör i Knutby?
Citera
2025-11-25, 21:41
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Helge är en gift man

Han har innan dess knullat med Sara så in i bänken hon var ju hans sexslav har du ingen koll på Knutby ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in