Använder Curaprox, bästa jag testat.
Finns med tillhörande helt grym tandborste här:
https://www.apotea.se/curaprox-be-you-candy-lover-90-ml
Den har flera goda milda smaker, hjälper mot mkt; ilningar, plack, bakterier och förebygger inflammationer, dålig andedräkt, muntorrhet, blödande tandkött, ger vitare tänder (enzym). Borsten ger bra grepp/rätt vinkel på borsten - otroligt skonsam och mjuk, så passar även till de med opererad mun, tandlossning eller bara har känsligt tandkött. Vegan, inget SLS, mikroplaster eller krims krams. Dessutom tilltalande förpackningar i många glada färger och goda milda smaker.
Dom små färgade mintkulorna i krämen löses upp under borstningen. Jag borstar till dom lösts upp helt och 'inbillar' mig åtminstone att det blir en noggrannare rengöring, ser resultat direkt efter borstningen dessutom.
Tillverkad i Schweiz.
Citat:
Curaprox är ett varumärke inom munvårdsprodukter av hög kvalitet. Företaget har sitt säte i Kriens, Schweiz och har sedan 1972 i samarbete med tandvården utvecklat effektiva och skonsamma munhygienprodukter. Genom forskning, utbildning och praktik har man tagit fram produkter för mun- och tandhälsa med fokus på att det alltid ska finnas en individuell lösning för patienten.
Curaprox finns idag i mer än 70 länder världen över, och finns även i Sverige sedan 2013.
Söt Vattenmelon - tar hand om dina tänder.
Citat:
Söt fräsch vattenmelon. Uppfriskande mentol. Känn förväntan ... Som ett litet barn ser fram emot en resa till godisaffären. Älska livet. [BE YOU.]
Formeln - fräschhet, örter, munhälsa
Fluor är ett måste. Hydroxylapatit och glukosoxidas, tillsammans med naturliga ingredienser, säkerställer en enzymatisk whitening effekt som är skonsam mot dina tänder. Och xylitol, björksocker, smakar sött samtidigt som det stärker dina tänder och angriper bakterier. Extrakt av Echinacea, pomerans, Devil’s Claw och Pennywort som är skonsamt för dina slemhinnor och förebygger inflammationer. Plus provitamin B5, som har en läkande effekt. Ingen SLS, ingen triklosan, ingen mikroplast. RDA ca 50. Små mentolkulor som ger en frisk och långvarig smak. 100% Vegan.
https://curaprox.se/shop/tandkraem/w...dy-lover-90-ml
Rekommenderas varmt, men välj annan återförsäljare typ Apotea så får du med även tandborsten, för priserna skiljer sig en del.