2021-03-26, 16:50
Bannlyst
Som i ts, Genialitet har sina begränsingar, det är bättre att jobba än att vara sjukskriven eller gå på socialbidrag om man lyckas få jobb.

Vi kommer alla att dö en vacker dag, och om man jobbar mår man betydligt bättre i sverige, är man däremot sjukskriven eller går på socbidrag så mår man mycket dåligt även om man har mer fritid.

Har ni andra tänkt på att det är bättre att jobba i sverige?
Citera
2021-03-26, 16:58
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Som i ts, Genialitet har sina begränsingar, det är bättre att jobba än att vara sjukskriven eller gå på socialbidrag om man lyckas få jobb.

Vi kommer alla att dö en vacker dag, och om man jobbar mår man betydligt bättre i sverige, är man däremot sjukskriven eller går på socbidrag så mår man mycket dåligt även om man har mer fritid.

Har ni andra tänkt på att det är bättre att jobba i sverige?

Jag tror att jobba 50% vore det bästa för kropp och knopp, då får man lagom av allt och man är inte som en zombie på fritiden.
Hade jag fått ut ca 16-17.000 och jobba 50% hade man lätt gjort så.
Tror inte heller alla är gjorda för 8-17 arbete, man har olika krämpor och problem.
Citera
2021-03-26, 16:58
Medlem
Voloteas avatar
Vad ska vi diskutera? Jobba om du tycker det är kul
Citera
2021-03-26, 17:00
Medlem
Kan bara hålla med.
Jag kan bara inte med att inte ha något vettigt att göra om dagarna. DOCK, är det bättre att göra ingenting, än att arbeta gratis åt kommunen med sk. åtgärder.

Och som svensk och arbetslös blir man jagad från alla håll och kanter hela tiden. Det är en pärs att ducka för myndigheter hela tiden. Och dåligt mår man när man blir ivägtvingad på nåt jävla hitte-på-jobb som berörd myndighet anser är passande. Då är självmordet nära.
Citera
2021-03-26, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Vad ska vi diskutera? Jobba om du tycker det är kul

Jag jobbar inte pga av diagnos, men vissa vill veta sanningen och det är bättre att jobba rent generellt, kanske placerade detta i fel forum? Att jobba med rätt grejer lönar sig i slutändan, sedan är inte lönen det viktigaste.

Jag har invandrarbakgrund dock.
Senast redigerad av Rutchbana 2021-03-26 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in