2021-03-25, 21:57
Medlem
Idag kände jag att det var som en svullen kula bakom örat, inte på örat utan huden bakom örat.
Någon som varit med om liknande ?
Första man tänker på är såklart cancer.
Kan man vänta några dagar och se om de försvinner, någon som varit med om samma sak ?
Citera
2021-03-25, 22:05
Moderator
Maviels avatar
Du får vara lite mera specifik. Var exakt bakom öronen? Är den väl avgränsad? Går den att röra på eller är den fast? Ömmar den? Har den växt fort?

Generellt sätt så får du bättre råd på vården än här. Bara en rekomendation från ngn inom vården.
Citera
2021-03-25, 22:07
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Kan vara brosk. Men jag hade ringt 1177 eller nåt å frågat.
Citera
2021-03-25, 22:09
Medlem
MCMLXXVIIs avatar
Jag har också sådana knölar. Ofarligt.
Senast redigerad av MCMLXXVII 2021-03-25 kl. 22:13.
Citera
2021-03-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du får vara lite mera specifik. Var exakt bakom öronen? Är den väl avgränsad? Går den att röra på eller är den fast? Ömmar den? Har den växt fort?

Generellt sätt så får du bättre råd på vården än här. Bara en rekomendation från ngn inom vården.

Sitter liksom längst ner på skallen eller hur man ska säga, huden mellan örat och håret. Känns som den rör på sig lite. Hård och känns som en ärta. Ömmar inte. Upptäckte den idag och har samma storlek. Har haft problem med detta innan fast då svullna lymfkörtlar under hakan som sedan försvunnit. Ser ut som de sitter en lymfkörtel just där jag känner min knöl. Tänkte bara kolla här först om någon varit med om samma sak. Har som sagt aldrig känt en sådan knöl bakom örat innan så man blir lite rädd.
Citera
2021-03-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCMLXXVII
Jag har också sådana knölar. Ofarligt.

Har dom bara dykt upp ?
Försvinner dom inte ?
Låter konstigt
Citera
2021-03-25, 22:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haderajj
Sitter liksom längst ner på skallen eller hur man ska säga, huden mellan örat och håret. Känns som den rör på sig lite. Hård och känns som en ärta. Ömmar inte. Upptäckte den idag och har samma storlek. Har haft problem med detta innan fast då svullna lymfkörtlar under hakan som sedan försvunnit. Ser ut som de sitter en lymfkörtel just där jag känner min knöl. Tänkte bara kolla här först om någon varit med om samma sak. Har som sagt aldrig känt en sådan knöl bakom örat innan så man blir lite rädd.

Oftast ofarligt. Men diagnos får du inte här. Sök för det. Och ta ansvar.

Jag vet att man blir rädd. Ignorerade själv en gigantisk hudtumör på ryggen. Men försök att lyssna och lär dig av andras misstag. Jag tror inte det är ngt farligt. Men sök. Kolla. Var rädd om dig.
Citera
2021-03-25, 22:23
Medlem
MCMLXXVIIs avatar
Citat:
Har dom bara dykt upp ?
Försvinner dom inte ?
Låter konstigt

Har alltid haft dem. Läkare tog cellprov en gång men såg inget onormalt.
Citera
2023-01-28, 22:24
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Har dom bara dykt upp ?
Försvinner dom inte ?
Låter konstigt

Har du fortfarande kvar den? Var du hos läkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in