• 2
  • 3
2021-03-25, 17:04
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Blir mjukare ju mer man använder dem. Broderade, ofta rockband typ Bay City Rollers och Peter Frampton.

Fräckt ändå. Även jag är utsatt för dessa eländiga håll. Provar jag ditt husmorsknep sparar jag säkert hundratals kronor per år!

Du borde sätta dit Kizz. Då kan du gå runt och säga till folk att du har Kizz på kalsongerna.
Citera
2021-03-25, 17:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Fräckt ändå. Även jag är utsatt för dessa eländiga håll. Provar jag ditt husmorsknep sparar jag säkert hundratals kronor per år!

Du borde sätta dit Kizz. Då kan du gå runt och säga till folk att du har Kizz på kalsongerna.

Gör det inte för pengarna, för mig handlar det om ett miljötänk.
Inte Kizz, är inte mycket för heavy metal och att flörta med onda krafter.

Finns jättefina patches på Ebay.
Citera
2021-03-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlaofswe
Kan inte sluta fundera på varför hålet som uppstår i kalsongerna hamnar mellan pung och anus.
Enligt mig så vore det mer rimligt ifall hålet uppstod antingen vid anus eller ollon med tanke på att det är öppningarna där eventuellt frätande substanser kan sippra ut. Kan nån berätta för mig och underlätta hjärnan med att ta bort ca 40% av vad min hjärnkapacitet används till just nu

Jag har tänkt att det nöter mer i baken men även jag har samma fenomen var hålet uppträder.

Vore det nötning borde ju slitaget ske på en plats för någon av skinkorna.

Fan.... nu snurrar 40% av min hjärna på samma fråga!!
Citera
2021-03-25, 18:04
Medlem
Undercoverss avatar
För mig rasar kallingarna oftast utmed sidorna/mina höfter under resoren!

....och då har jag inga höfter/inget arsle att tala om.
Citera
2021-03-25, 19:52
Moderator
Humbugs avatar
Jag är bra på att förstöra jeans på det sättet. Det har att göra med att jag ofta sitter i skräddarställning och sliter isär grenen. Det är inte så att TS brukar sitta och manspreada lite till mans?
Citera
2021-03-25, 20:16
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
En sak kan vi i alla fall glädja oss åt.
Det ingen som har skrivit:
"BILDBEVIS!"

Citera
2021-03-25, 22:11
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Vänta nu- Du syr fast festliga märken i grenen? Blir det inte lite styvt och stelt och kanske till och med lite obekvämt?
Är det bilder på märkena? Broderade?

Annars helskön idé
DIF Djurgårdens If Fotboll, Stockholms Stolthet...
Lansera trosor i ljusblått med ett broderat DIF märka på baksidan (i röva på stringtrosorna)....

90% polyamid
10%elasthan
Made in Portugal....

Med dubbeltyg i grenen Typ saftsparare...

Citat:
Jag är bra på att förstöra jeans på det sättet. Det har att göra med att jag ofta sitter i skräddarställning och sliter isär grenen. Det är inte så att TS brukar sitta och manspreada lite till mans?
Men du, jag köpte några jeans från Lager 157, rena skiten tyget i skrevet bara sprack och då är jag ingen skrevare typ... Såg senare att de tillverkats i Turkiet... Om sömmen gått okeey, men att tyget brister, men va fan... Var deras eget märke....
Senast redigerad av beaver_se 2021-03-25 kl. 22:19.
Citera
2021-03-25, 22:29
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jo många, nog de flesta, modeller av kallingar har visst dubbeltyg i fronten.
Finns kanske två sorters kallingar då för män, de som små kissar och de med rejäla don som inte läcker?....
Sen kan väl läckande killar gilla trosor med förstärkt botten om de har snoppen neråt/bakåt, riktiga män har den väl snoppen framåt/uppåt?

Men förstärkt front för män, nä har jag aldrig sett....
Citera
2021-03-25, 22:47
Medlem
TheTricksters avatar
Jag har drabbats av precis samma sak. Mina kalsonger är från H&M.
Citera
2021-03-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Sommaren 2008 köpte jag en hel del kalsonger på dressman som höll till sommaren 2013, jag har köpt alla möjliga märken efter detta och de går sönder, även dressman igen men de går sönder.
Det fanns en tid man kunde tvätta kalsonger i 60 grader dessutom.

Priset har ökat på dessa men kvalitén har försämrats extremt mycket.
Kalsongernas kvalité har blivit märkbart sämre de senaste åren. Jag brukar köpa Björn Borg (både de billigare och dyrare) för att de passar fint. Men sedan några år tillbaka går de sönder, antingen i grenen eller i sidorna under midjeresoren. Någon excel-Nisse har sparat in några millimeter och därmed tagit bort den lilla marginal som gjorde att produkten höll.
Citera
2021-03-26, 01:23
Medlem
Det är som sagt var kvalitetsrelaterat. Det finns märken som håller länge men då får punga ut lite. Mina Pierre Robert har hållit i år, medans de inköpta på dollarstore håller någon månad.

Det är ett sånt slöseri med bomull på lågkvalitets byxor och kalsonger. Man blir lite upprörd faktiskt.
Citera
2022-03-04, 08:52
Bannlyst
Man kan väl ändå inte fisa med sådant tryck att det där hålet, fingerstort, uppkommer?

När jag tittar på hålet på mina kalsonger vill jag nästan spy. Det är inte bara ett fattigdomstecken (man behåller sina kalsonger trots att det är hål på dem), det äcklar dessutom.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in