Citat:
Jag tycker att tråden till slut hade passerat en gräns. När allt hade spårat ut. När det inte längre var någon direkt diskussion, utan mer liknade en plattform där ett fåtal personer trakasserade en förståndshandikappad. Där det planerades brottslig verksamhet som sedan utfördes. För att efteråt skratta åt hur lyckad attacken blev, medan Micke gråtfärdig lägger upp en video och säger att "det är inte OK!". Det rör sig om en väldigt liten skara användare/mobbare, som går all-in och har som enda syfte att trakassera Micke även i verkliga livet. Ju grövre, desto bättre. Syftet är att få använda Flashback som plattform för att kunna åsamka så stor skada som möjligt, och efteråt kunna ryggdunka varandra.
Micke vill, till skillnad mot många andra youtubers, inte ha en massa uppmärksamhet (förutom om någon vill ge honom magmys), och startar därför ofta om med nya kanaler. Allt med förhoppningen att bli lämnad ifred. Han lade till och med ner Youtube helt under en period, på grund av trakasserierna som han även polisanmält flera gånger.
Han har en mycket speciell fetisch som upptar hans liv, men han önskar inte att bli "känd" och få sin kanal att växa som många andra vill. Micke vill bara få nörda ned sig i sin youtube-kanal, hoppas bli erbjuden magmys, men annars bli lämnad ifred.
Tråden har till syfte att förstöra för honom så mycket det bara går, och drar sig inte för att gå över gränsen till vad som faktiskt är olagligt. Jag tycker att trådar som (FB) Vem vet mer om denna gympalärare från Gotland? är OK. Men (FB) Michael Knight / Snopp på mage för er alla som vill prova på med en kvinna & en man kom till en punkt när det inte längre gick att moderera. Det enda vi skulle kunna uppnå med tråden är att tvinga Micke från att hålla sig borta från Youtube. Vilket lyckades under en tid. Men frågan är om detta verkligen är vårt syfte.
Jag tycker vi ska vara försiktiga med att stänga trådar som denna. Men ibland är tyvärr alternativen betydligt sämre.
admin