Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-14, 14:29
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför tycker admin på Flashback synd om mongot? Han har ändå ingen självinsikt. Hade han haft det hade han begått självmord för länge sen. Han är en fara för allmänheten och borde sitta inspärrad på institution.

Jag tycker att tråden till slut hade passerat en gräns. När allt hade spårat ut. När det inte längre var någon direkt diskussion, utan mer liknade en plattform där ett fåtal personer trakasserade en förståndshandikappad. Där det planerades brottslig verksamhet som sedan utfördes. För att efteråt skratta åt hur lyckad attacken blev, medan Micke gråtfärdig lägger upp en video och säger att "det är inte OK!". Det rör sig om en väldigt liten skara användare/mobbare, som går all-in och har som enda syfte att trakassera Micke även i verkliga livet. Ju grövre, desto bättre. Syftet är att få använda Flashback som plattform för att kunna åsamka så stor skada som möjligt, och efteråt kunna ryggdunka varandra.

Micke vill, till skillnad mot många andra youtubers, inte ha en massa uppmärksamhet (förutom om någon vill ge honom magmys), och startar därför ofta om med nya kanaler. Allt med förhoppningen att bli lämnad ifred. Han lade till och med ner Youtube helt under en period, på grund av trakasserierna som han även polisanmält flera gånger.

Han har en mycket speciell fetisch som upptar hans liv, men han önskar inte att bli "känd" och få sin kanal att växa som många andra vill. Micke vill bara få nörda ned sig i sin youtube-kanal, hoppas bli erbjuden magmys, men annars bli lämnad ifred.

Tråden har till syfte att förstöra för honom så mycket det bara går, och drar sig inte för att gå över gränsen till vad som faktiskt är olagligt. Jag tycker att trådar som (FB) Vem vet mer om denna gympalärare från Gotland? är OK. Men (FB) Michael Knight / Snopp på mage för er alla som vill prova på med en kvinna & en man kom till en punkt när det inte längre gick att moderera. Det enda vi skulle kunna uppnå med tråden är att tvinga Micke från att hålla sig borta från Youtube. Vilket lyckades under en tid. Men frågan är om detta verkligen är vårt syfte.

Jag tycker vi ska vara försiktiga med att stänga trådar som denna. Men ibland är tyvärr alternativen betydligt sämre.

admin
2021-05-14, 14:44
Medlem
mrtowlies avatar
Hej Admin, tack för ditt utförliga inlägg!

Du drar många slutsatser och (foliehatten i mig tycker att) det känns nästan som att du är lite oinsatt, och har blivit matad hårdvinklad information från tredje part, kanske med hot om åtgärder.

Vill bara påpeka ett par saker:

Jag känner inte igen den typen av olaglig, organiserad mobbing du pratar om. Tvärtom har vi varit mycket försiktiga med sådant sedan den första tråden låstes. "Mobbingen" är på sin höjd att småskratta åt honom, men aldrig att planera raids eller liknande.

Micke vill inte ha uppmärksamhet säger du - är det därför han samkör 3 youtube-kanaler med lives nästan varje dag? Micke bokstavligen lever för sina kanaler, bataljer med "trollen", interaktioner med fiktiva "tjejer" och drömmen om magmys. Han har ett helt gäng vitknektande moderatorer som filtrerar bort trollerier från livechatten. Utan allt detta vore han intet.

Han stängde ner sin youtubekanal efter påtryckningar från kommunen (han pratade om magmys vilket är no-no), inte för att han vill "vara ifred". Detta har han själv klargjort många gånger. Sedan återkom han i stor stil med inte mindre än 3 kanaler och hundratals klipp.

Personligen tycker jag lennart-tråden var betydligt mer på gränsen. En perfekt megafon att sprida ut denna psykiskt sjuka människas självförstörelse, på bekostnad av hans stackars familj. Men detta är alltså ok enligt dig? Medan en autistisk narcissist som INTE BRYR SIG OM NÅGOT inte är ok?

Du kan väl låsa upp tråden på prov och se vad som händer. Vi lovar att vi kommer sköta oss.
2021-05-14, 14:49
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Kent och skelettgänget har ju diskuterats här länge trots att de är relativt okända, inte är kändisar, inte finns på Wikipedia och inte vill bli diskuterade här. Vad är skillnaden?
Jag har inte så mycket koll på magmys-micke och dramat kring hans tråd, men spontant känns det som dubbelmoral.

Du kan uppmärksammas på Flashback även om du inte är känd.
Vad det gäller orsaken till att tråden om MM blev stängd, så postade jag precis ett svar här.
När det gäller personer som vill mer eller mindre avskaffa yttrandefriheten, hotar människor till tystnad, kartlägger medlemmar på Flashback och aktivt söker uppmärksamhet genom att starta egna tidningar (där de skryter om dåden) osv så finns det diskussionsunderlag så det räcker. Dottern är ju inte bara rikskändis, utan även internationellt känd. När dessa kräver att vi ska underkasta oss deras åsikter, och hotar de som inte håller med, så finns det skäl att inte vara tyst. Eftersom detta är deras mål.
Vet inte hur aktiva dessa galningar är idag. Men är de fortfarande aktiva, så hoppas jag att diskussionen fortsätter. Så att allt dokumenteras. Denna tokiga historia har trots allt även ett stort historiskt värde.

admin
2021-05-14, 14:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, jag tycker inte att det är ett rimligt krav. Antingen är kravet alldeles för högt ställt eller så borde man ta andra aspekter i anspråk också. Frågan är hur de skulle se ut? Varför inte bara ändra 5000 till 500 eller något liknande?

Intresse finns ju definitivt, det vittnar ju bl.a. den här tråden om även om antalet användare som önskar öppning av tråden inte är oerhört många.

Det jag hänger upp mig på är att när någon klagar oavsett ämne så kommer ofta ett svar från random moderator (och även från mig ska villigt erkännas) att allt får diskuteras här så länge som det inte bryter mot lagar och då borde Micke definitivt få diskuteras.

Jag tar ett random exempel från en helt annan tråd som var det första jag hittade vid sökning:
Kravet för att en diskussion ska få finnas på ett diskussionsforum bör ju vara intresse och diskussionsvärde, inte ett förbestämt antal prenumeranter. Att det ens finns en tråd med hundratals inlägg där forumets medlemmar argumenterar mot admin och moderatorer om att låsa upp en populär tråd är ju pinsamt löjligt.
2021-05-14, 15:06
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du kan uppmärksammas på Flashback även om du inte är känd.
Vad det gäller orsaken till att tråden om MM blev stängd, så postade jag precis ett svar här.
När det gäller personer som vill mer eller mindre avskaffa yttrandefriheten, hotar människor till tystnad, kartlägger medlemmar på Flashback och aktivt söker uppmärksamhet genom att starta egna tidningar (där de skryter om dåden) osv så finns det diskussionsunderlag så det räcker. Dottern är ju inte bara rikskändis, utan även internationellt känd. När dessa kräver att vi ska underkasta oss deras åsikter, och hotar de som inte håller med, så finns det skäl att inte vara tyst. Eftersom detta är deras mål.
Vet inte hur aktiva dessa galningar är idag. Men är de fortfarande aktiva, så hoppas jag att diskussionen fortsätter. Så att allt dokumenteras. Denna tokiga historia har trots allt även ett stort historiskt värde.

admin
Jag håller med om att Skelettgänget är värda att diskuteras och att det finns diskussionsunderlag, men det verkar det ju finnas för Magmys-Micke också. Visst är Skelettkvinnan flera gånger mer känd än denna Youtuber men idag är det i princip bara Kent och hans relativt okända vänner som är (offentligt) aktiva. Skelettkvinnan själv diskuteras nästan aldrig i de trådarna längre.

Det historiska värdet och vad de sysslar med kanske i och för sig gör att man inte kan jämföra dem med Magmys-Micke. Så min jämförelse kanske inte håller, men jag tycker ändå att man hellre ska gå på diskussionsvärdet och intresset istället för en förbestämd prenumerantör-siffra. Ett diskussionsforum bör ju främja ämnen som det finns intresse för och som folk vill diskutera.
2021-05-14, 15:25
Citat:
Jag tycker att tråden till slut hade passerat en gräns. När allt hade spårat ut. När det inte längre var någon direkt diskussion, utan mer liknade en plattform där ett fåtal personer trakasserade en förståndshandikappad. Där det planerades brottslig verksamhet som sedan utfördes. För att efteråt skratta åt hur lyckad attacken blev, medan Micke gråtfärdig lägger upp en video och säger att "det är inte OK!". Det rör sig om en väldigt liten skara användare/mobbare, som går all-in och har som enda syfte att trakassera Micke även i verkliga livet. Ju grövre, desto bättre. Syftet är att få använda Flashback som plattform för att kunna åsamka så stor skada som möjligt, och efteråt kunna ryggdunka varandra.

Trådarna är ju enorma, så jag har bara skummat igenom dem och läst vissa inlägg mer noggrant. Men det enda jag såg som lät direkt kriminellt var någon som skrev om att posta avföring till hans brevlåda.

Syftet med tråden var att försöka knäcka honom, vilket inte verkar gå då hans enorma ego förhindrar detta. Ren lyteskomik och det är väl inte förbjudet på Flashback? Snubben är ju solklar narcissist och uppmärksamheten på Youtube ger honom näring.

Frågan är ju hur länge han nöjer sig med att söka "magmys" på internet, innan han likt Anders Eklund tar ut sina lustar på första bästa, som ett barn.

Tråden kunde vara intressant som en studie i kriminalpsykologi och som ett verktyg att förvarna myndigheter om han håller på att tappa det helt.
2021-05-14, 16:27
Medlem
Jofandus avatar
Citat:

Micke vill, till skillnad mot många andra youtubers, inte ha en massa uppmärksamhet (förutom om någon vill ge honom magmys), och startar därför ofta om med nya kanaler. Allt med förhoppningen att bli lämnad ifred. Han lade till och med ner Youtube helt under en period, på grund av trakasserierna som han även polisanmält flera gånger.

Han har en mycket speciell fetisch som upptar hans liv, men han önskar inte att bli "känd" och få sin kanal att växa som många andra vill. Micke vill bara få nörda ned sig i sin youtube-kanal, hoppas bli erbjuden magmys, men annars bli lämnad ifred.

Tråden har till syfte att förstöra för honom så mycket det bara går, och drar sig inte för att gå över gränsen till vad som faktiskt är olagligt. Jag tycker att trådar som (FB) Vem vet mer om denna gympalärare från Gotland? är OK. Men (FB) Michael Knight / Snopp på mage för er alla som vill prova på med en kvinna & en man kom till en punkt när det inte längre gick att moderera. Det enda vi skulle kunna uppnå med tråden är att tvinga Micke från att hålla sig borta från Youtube. Vilket lyckades under en tid. Men frågan är om detta verkligen är vårt syfte.

Jag tycker vi ska vara försiktiga med att stänga trådar som denna. Men ibland är tyvärr alternativen betydligt sämre.

admin

Mikael är till det yttre en människa. Inombords är han en robot som härmar omgivningen. Han har lärt sig att människor kan grina vid vissa situationer - varför vet han inte. Han vet dock att han kan få sin vilja igenom om han säger att han grinat och är kränkt. Det är något som alltid funkat. Det enda Mikael kan känna är ilska. En vanlig normal människa tar tillslut sitt liv efter åratal med mobbning. Mikael skulle aldrig ta sitt liv. Vad han än utsätts för så kommer han aldrig ta sitt liv, vilket många normala människor kanske gör.

Vad vi än gör så gör vi honom endast förbannad. Han kommer aldrig bli ledsen på riktigt, däremot kommer han säga att han blir ledsen, men det är bara tomma ord.
2021-05-14, 17:00
Medlem
mrtowlies avatar
Den här tråden borde flyttas till humorforumet.

Det är uppenbart att Admin har serverats desinformation, "vår micke gråter minsann varje dag pga mobbingen från flashback!!" signerat vem, mickes morsa? Salems kommun? Det finns inga andra på världens yta som bryr sig om den mannen.

Jag minns mycket väl mickes "gråtvideo". Han "grät" över att han fick massa kataloger och skit i posten. Ett harmlöst prank som mig veterligen inte har gjorts på typ 2 år nu. Det var dessutom mycket länge sen han körde med klassikern "jag grät igår" för att vinna sympati, förmodligen då han inte ens orkar fejka sorg. Han är mest lack på trollen i hans live-chattar och avsaknaden av äkta tjejer. Inget av detta har med flashback att göra, för 100:e gången - Micke skiter i flashback. Han har nämnt tråden typ 1 gång de senaste 5 åren. Vi tittar på hans videos, diskuterar hans förehavanden och omständigheter och det är allt - precis som i alla andra jävla trådar.

Om tråden ska förbli låst så bör det iaf vara på korrekta grunder. Finns det verkligen inte en enda mod/admin som har riktig kunskap kring micke och magmysologin?
2021-05-14, 17:28
Medlem
JBernards avatar
Vad hittar man honom nu för tiden? (Om det är tillåtet att fråga?).
2021-05-14, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Den här tråden borde flyttas till humorforumet.

Det är uppenbart att Admin har serverats desinformation, "vår micke gråter minsann varje dag pga mobbingen från flashback!!" signerat vem, mickes morsa? Salems kommun? Det finns inga andra på världens yta som bryr sig om den mannen.

Jag har nu läst hela den här tråden och får också intrycket att någon tredje part har utövat påtryckningar på mod/admin. Har Flashback någonsin tidigare vurmat eller tagit parti för ett självömkande narcissistiskt mongo som beter sig som en sexuell predator på sociala media? Varför får vi inte diskutera honom i något delforum, t.ex. hans mikromatsdiet på mat-forat?

Nej, det här är godtycklig censur. Att hänvisa till någon löjlig regel om 5000 prenumeranter på Youtube är bara en billig undanflykt.
2021-05-14, 17:46
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Vad hittar man honom nu för tiden? (Om det är tillåtet att fråga?).

(FB) Dags att låsa upp tråden om Magmys-Micke?

Han har för övrigt ca 20 000 fler visningar sedan jag skrev det där inlägget för några dagar sedan.
2021-05-14, 18:10
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Mikael är till det yttre en människa. Inombords är han en robot som härmar omgivningen. Han har lärt sig att människor kan grina vid vissa situationer - varför vet han inte. Han vet dock att han kan få sin vilja igenom om han säger att han grinat och är kränkt. Det är något som alltid funkat. Det enda Mikael kan känna är ilska. En vanlig normal människa tar tillslut sitt liv efter åratal med mobbning. Mikael skulle aldrig ta sitt liv. Vad han än utsätts för så kommer han aldrig ta sitt liv, vilket många normala människor kanske gör.
Ett fantastiskt resonemang. Personen är inte mänsklig och ska därför inte behandlas mänskligt. Jag förstår lite djupare nu varför detta nått vägs ände.

Testa att forska tillsammans i någon annan kanal. Där kan ni få möjlighet att ta fullt ansvar för forskningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in