Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-24, 17:09
  #13
Medlem
Dodhuttarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Berit
Är det inte dags att rannsaka sig själv?

I slutändan är det bara ett gäng mobbare som sitter i en sådan här tråd, skrattandes och diskuterandes hur man kan få den handikappade att göra mer galna grejer.

Nä, faktiskt inte. Framför allt har det ju varit diskussioner om personen, som har valt att vara offentlig, vad han gör och varför. Så mycket galna grejer vet jag inte om någon har fått honom till, och sådana planer har knappast varit ett stort inslag i tidigare trådar.
2021-03-24, 17:25
  #14
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vi sänkte kraven till 5000 följare/prenumeranter när delforumet utökades för fler kreatörer än från enbart Youtube. Samtidigt försvann möjligheten att diskutera mindre kanaler även om intresse finns.
Just den detaljen kan jag tycka är oerhört bakvänd. Om intresse att diskutera en kanal finns, varför måste kanalen uppnå ett visst antal prenumeranter på en helt annan plattform helt utanför Flashback? Det vore översatt till mediaformat som att säga att artiklar i alternativmedia inte får diskuteras om alternativmedian i sig inte har ett visst antal prenumeranter. Det spelar väl ingen roll hur många prenumeranter en mediesajt har, gör den ett scoop och det är intressant så spelar det ingen roll om det är Dagens Nyheter eller Kalles Blogg.

Ja, jag förstår att ett av syftena är att varje enskild ny youtuber inte ska kunna dyka in och dra igång en tråd om sin egna kanal med fyra prenumeranter. Men Micke är inte en vanlig youtuber. Hans metodik att hela tiden lägga ner och starta om nya kanaler gör att han inte kommer att nå femtusen prenumeranter då hans fnoskiga vanföreställningar gör att han lägger ner kanalen innan dess. Men intresset kvarstår. Intresset för Micke är oerhört mycket högre här på Flashback än vad det är för Therese Lindgren, Deniz Rage eller ens MatGeek. Och det bör vara intresset på Flashback som är det avgörande, enligt min mening.
2021-03-24, 17:34
  #15
Medlem
Mongoprofetens avatar
Den tråden hade en störande rubrik, det blev tröttsamt att se den hela tiden.
2021-03-24, 17:49
  #16
Medlem
Grus-Olles avatar
Varför överhuvudtaget diskutera en totalt meningslös person? Låt hellre den tråden vila i frid i hopp om att killen får den hjälp han behöver för sina utlopp.
2021-03-24, 18:21
  #17
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Varför överhuvudtaget diskutera en totalt meningslös person? Låt hellre den tråden vila i frid i hopp om att killen får den hjälp han behöver för sina utlopp.
Lite samma argument går det ju att applicera på Talang-Rutger och Idol-Tindra.
2021-03-24, 20:22
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodhuttarn
Japp, men hans youtubande blir ju egentligen bara meningsfullt när man kan diskutera det med andra magmysforskare här. Så nu har jag tittat på hans skuriga videor några veckor, men utan att kunna ventilera och analysera dem här blir det inte samma sak.


Förstår dig, tyckte MM-tråden var rolig att följa, rentav löjligt att låsa den.
2021-03-25, 17:22
  #19
Medlem
Micke är så mycket mer än nån som håller på med Youtube så jag tycker att det ska finnas en tråd om honom
2021-03-29, 07:01
  #20
Medlem
Gull-Britts avatar
Om han inte får diskuteras i youtubers, borde väl ämnen inga andra forum handlar om funka?
2021-03-29, 13:37
  #21
Medlem
mrtowlies avatar
Varför har Lennart Bladh en öppen tråd, gubben är död och saknar youtube-kanal. Det "allmänna intresset" torde vara extremt begränsa - plus att det är otrevligt mot de anhöriga att låta tråden vara öppen, folk sitter i detta nu och skriver om hur äcklig han var etc. Hur motiveras detta?

Micke är igång igen med nära samma antal prenumeranter som vid föregående tråd, han publicerar content och har lives nästan dagligen. Han är idag ett välkänt fenomen. Vad är poängen med yttrandefrihet om du moderator bestämmer att vi inte får diskutera just denna youtuber?

Lås upp tråden och låt den vara upplåst så länge micke finns på youtube.
__________________
Senast redigerad av mrtowlie 2021-03-29 kl. 13:39.
2021-03-29, 13:52
  #22
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Varför har Lennart Bladh en öppen tråd, gubben är död och saknar youtube-kanal. Det "allmänna intresset" torde vara extremt begränsa - plus att det är otrevligt mot de anhöriga att låta tråden vara öppen, folk sitter i detta nu och skriver om hur äcklig han var etc. Hur motiveras detta?

Micke är igång igen med nära samma antal prenumeranter som vid föregående tråd, han publicerar content och har lives nästan dagligen. Han är idag ett välkänt fenomen. Vad är poängen med yttrandefrihet om du moderator bestämmer att vi inte får diskutera just denna youtuber?

Lås upp tråden och låt den vara upplåst så länge micke finns på youtube.

Lennart Bladh ligger inte i forumet för Youtubers. Vill du diskutera den trådens vara eller icke vara så är detta fel tråd. Beslutet gällande Micke är inte heller en enskild moderators utan riktlinjerna för delforumet är satta av Admin. Just nu gäller samma riktlinjer för Micke som för alla som vill ha en tråd i delforumet och mer rättvist än så blir det inte ur min synvinkel i alla fall.

Micke är inte känd för någonting, och om han är så intressant och "välkänt fenomen" som en del på Flashback vill få det till så borde det inte vara några som helst problem för honom att få 5000 personer att följa hans kanal. Vi kan inte ha trådar om varenda "lustig" privatperson som gör knasiga grejer på nätet.
2021-03-29, 16:21
  #23
Medlem
Addebooii88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Lennart Bladh ligger inte i forumet för Youtubers. Vill du diskutera den trådens vara eller icke vara så är detta fel tråd. Beslutet gällande Micke är inte heller en enskild moderators utan riktlinjerna för delforumet är satta av Admin. Just nu gäller samma riktlinjer för Micke som för alla som vill ha en tråd i delforumet och mer rättvist än så blir det inte ur min synvinkel i alla fall.

Micke är inte känd för någonting, och om han är så intressant och "välkänt fenomen" som en del på Flashback vill få det till så borde det inte vara några som helst problem för honom att få 5000 personer att följa hans kanal. Vi kan inte ha trådar om varenda "lustig" privatperson som gör knasiga grejer på nätet.
Att kalla Micke en random lustig privatperson är väl ändå fel. Hans tråd är trea bland Youtubers sorterat på visningar och tvåa bland inlägg. 760k visningar och 6666 inlägg. De finns ett stort allmänintresse. Men en tråd på Flashback får han inte ha för att han gör konstant gör nya Youtubekanaler och aldrig hinner upp i de godtyckliga följarkravet.
2021-03-29, 16:56
  #24
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addebooii88
Att kalla Micke en random lustig privatperson är väl ändå fel. Hans tråd är trea bland Youtubers sorterat på visningar och tvåa bland inlägg. 760k visningar och 6666 inlägg. De finns ett stort allmänintresse. Men en tråd på Flashback får han inte ha för att han gör konstant gör nya Youtubekanaler och aldrig hinner upp i de godtyckliga följarkravet.

Hans video med flest visningar i nuvarande kanal har i skrivande stund 1422 visningar. Då har den legat uppe sen 21/3. Det är skillnad på Flashbackintresse och allmänintresse.

Micke är inte intressant att följa om det inte finns en Flashbacktråd om honom men ska det motivera en tråd i sig? Jag vidhåller att allmänintresse saknas för Micke som kreatör och jag har svårt att se det ska göras avsteg från riktlinjerna för honom.

Ytterst är det dock en Adminfråga så ta upp det den vägen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback