2021-03-24, 16:43
Medlem
WolframTungstens avatar
Tack för alla fina svar. Jag går till en mötesplats i veckorna, det och inhandling av matvaror till mina föräldrar ger mig nån slags mening med livet.
Citera
2021-03-26, 16:45
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag tror att det är viktigt med rutiner. I ett Svensson-liv har man ju det. Upp och äta frukost, åka till jobbet, komma hem och ha fullt upp med sin familj. Jag har inget av det. Jag är avbytare i livets fotbollsmatch. Står vid sidan av och tittar på och vill delta.
Citera
2021-03-28, 17:21
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag känner som att jag väntar på min tur, så att säga. Jag ska uträtta stora saker, vet bara inte vad eller när. Jag är 50+ och vill inte vänta så mycket längre.
Citera
2023-01-10, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Synd. Men du kan få sitta på bryggan och deppa och dricka bärs.

Vet ju inte så mycket om ditt liv men har man väldigt lite dopamin naturligt, så ter sig allt grått. Har man mer så är allt i färg och man uppskattar minsta lilla. Testat antidepp eller ADHD-medicin?

Å andra sidan är det lätt att tröttna på all ytlig skit som finns. Men tror det är viktigt att se skillnad på om man har tröttnat på saker i livet, att livet hade kunnat vara bra om vissa saker fanns, eller om man bara inte kan känna glädje över något alls mera.

Om du fattar, jag skriver tydligen som någon med lågt IQ fick jag höra.

Men jag förstår, trots helt olika liv. Hur man kan känna att man är färdig med livet. Att det man anstränger sig för inte ger glädje så varför anstränga sig?

Skulle ändå vilja "rädda" de som känner att livet slutat redan fastän det ännu håller på. Jag vet hur det negativa känns. Har förlorat så många till självmord. Överlevde det värsta för att jag inte ville såra andra eftersom jag vet hur det känns att bli kvar och då var de som dog från mig inte ens bästa kompisar. Hyser bara en känsla av att jag vill att det ska ordna sig.

Men på jorden är man inte stor och man ska vara glad om man lyckas göra något positivt alls som inte förstörs av negativa krafter.

Ta hand om er vänner, fiender och främlingar...
Jag känner att livet har slutat redan fastän det håller på. Meningen med livet är att ge gud en recension.
Just nu är den skäggiga bögen på 1/10 i betyg.
Finns det bra, men ändå.
Ska se nu om jag ska till helvete, eller bra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in