• 1
  • 2
2006-05-25, 06:40
Bannlyst
I samband med uppträdande på Furuviksparken passade Lennart Jähkel på att besöka Lars-Åke Wilhelmssons sommarstuga i trakterna. Vad hände där? Satt de bara och pimplade öl och dissade negrer eller hände nåt mer? Nån som vet besked?
Citera
2006-05-25, 07:03
Medlem
Truxas avatar
Jag har hört att han redan som elvaåring uppträde som den då populära Cilla Black på folkets hus i Piteå. Vidare så skulle Jähkel ha frekventerat olika transklubbar i både Malmö och Köpenhamn i slutet av 70 och början på 80-talet.
Efter att ha googlat lite så verkar det kunna stämma, eftersom han tydligen gick på Statens scenskola i Malmö 1979-1982.

Har den riksbekanta transan Babsan en stuga utanför Gävle, så kan man väl hoppas att aktiviteterna inskränkte sig till peruk och lösnagelprovning...

Var det inte någon annan kändis i området som använde sin sommarstuga till liknande aktiviteter på 70-talet?
Citera
2006-05-25, 10:25
Medlem
kurrecs avatar
Det här med att Jähkel skall ha lite suspekta fetisher för sig är långt ifrån påhittade rykten. En vän med estetiskt sinne berättade för mig att han träffat Jähkel i samband med ett uppträdande på en teater i norra Sverige. Det slutade med att de satt och knäckte några pilsner gänget som var där. Enligt min polare så skall Jähkel blivit närgången och väldigt annorlunda efter att han fått sig några öl innanför västen.
Citera
2006-05-25, 14:43
Bannlyst
Har Babsen tjackat stuga närmare Di leva för lite mysstunder.
Citera
2006-05-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
I samband med uppträdande på Furuviksparken passade Lennart Jähkel på att besöka Lars-Åke Wilhelmssons sommarstuga i trakterna. Vad hände där? Satt de bara och pimplade öl och dissade negrer eller hände nåt mer? Nån som vet besked?

Med tanke på att både Lars-Åkes sommarstuga ( > 1000 m) och föräldrahem (> 50 m) ligger inom gångavstånd från parken och att det inte går bussar till Gävle efter kl 23 samt att det bara finns några tågvagnar som vandrarhem är det nog troligt att Lennart fick kost och logi hos sin kompis Lars-Åke innan han åkte till Stockholm från den nyöppnade stationen i Furuvik.
Citera
2006-05-26, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Med tanke på att både Lars-Åkes sommarstuga ( > 1000 m) och föräldrahem (> 50 m) ligger inom gångavstånd från parken och att det inte går bussar till Gävle efter kl 23 samt att det bara finns några tågvagnar som vandrarhem är det nog troligt att Lennart fick kost och logi hos sin kompis Lars-Åke innan han åkte till Stockholm från den nyöppnade stationen i Furuvik.

Jaha, det är så illa alltså? Men en person som Lennart Jähkel borde ju inte vara beroende av kommunala kommunikationer utan skulle kunna ta en taxi in till stan. Men han kanske är för snål för det?
Citera
2006-05-26, 10:40
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Jaha, det är så illa alltså? Men en person som Lennart Jähkel borde ju inte vara beroende av kommunala kommunikationer utan skulle kunna ta en taxi in till stan. Men han kanske är för snål för det?

Visst har han råd att ta en taxi, jag tror inte alls det handlar om snålhet, han var nog nyfiken på vad som skulle bjudas i sommarstugan.
Citera
2006-05-26, 15:25
Medlem
Citat:

Jag tycker ni är lite väl konspiratoriska. Tänk så här du har varit och gjort ett jobb, när det är färdigt har du två saker att välja på ta en taxi in till tråkigt hotellrummet i Gävle eller festa och sova över i kompisens sommarstuga (villa med sjötomt).
Citera
2006-05-28, 10:31
Medlem
Lyckholms avatar
Litet sidospår: Jähkel var gäst i något program som Adam Alsing hade. Han svarade på några frågor och lyckades vinna.... ett års förbrukning av pulvermos på den lokala grillen

I övrigt tror jag helt enkelt att han inte hade något att göra. Som någon nämnde, hur kul är ett hotellrum egentligen? Betydligt roligare att hälsa på hos någon polare och slagga över. Ingen big deal.
Citera
2010-03-23, 15:05
Medlem
burfogels avatar
Istället för att starta en ny tråd: På Wikipedia står det att han var med i Ronny & Ragge, men jag kan inte minnas honom där. Någon som kan fylla i?
Citera
2010-03-23, 16:21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Istället för att starta en ny tråd: På Wikipedia står det att han var med i Ronny & Ragge, men jag kan inte minnas honom där. Någon som kan fylla i?

snodde de inte nåt från han ?
Citera
2010-03-24, 01:21
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Det här med att Jähkel skall ha lite suspekta fetisher för sig är långt ifrån påhittade rykten. En vän med estetiskt sinne berättade för mig att han träffat Jähkel i samband med ett uppträdande på en teater i norra Sverige. Det slutade med att de satt och knäckte några pilsner gänget som var där. Enligt min polare så skall Jähkel blivit närgången och väldigt annorlunda efter att han fått sig några öl innanför västen.

Jag sammanfattar:
Din estetiske vän uppfattar Jähkel som närgången efter några öl?
Är det en helt ny suspekt fetish som Lennart hittat på själv, eller det något större som händer i undergroundkretsar runt om i världen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in