2021-03-23, 09:22
Medlem
Tjena! Det är så att jag kom över en burk en burk med 5mg x 100 metamina för ca 2 år sedan.. Har använt drygt 50st av dessa i olika festsammanhang. Mestadels krossat. Är detta något överdrivet bruk anser ni? Jag kommer lägga det här bakom mig när dom är slut så jag har ganska långa uppehåll mellan varje tillfälle. Och tar i regel enbart EN dos (25mg-50mg krossat) per tillfälle. Riskbruk eller kontrollerat bruk? Har testat lite olika droger i yngre dagar men detta känns ärligt som det som är mest rent och minst skadligt men jag kanske enbart lurar mig själv.
Senast redigerad av 1234ost 2021-03-23 kl. 09:27.
Citera
2021-03-23, 09:28
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Du har alltså använt 250mg på två år...
Citera
2021-03-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Du har alltså använt 250mg på två år...

1.5 - 2 år
Citera
2021-03-23, 09:32
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
1.5 - 2 år

Det är lugnt grabben. Vi kan börja snacka riskbruk när du börjar tappa kontrollen över burken och trycker i dig mycket mer än du tänkt.
Citera
2021-03-23, 09:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Missbrukar du så är det runt 50-75 mg per tillfälle

Du tar spädbarnsdoser
Citera
2021-03-23, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Tjena! Det är så att jag kom över en burk en burk med 5mg x 100 metamina för ca 2 år sedan.. Har använt drygt 50st av dessa i olika festsammanhang. Mestadels krossat. Är detta något överdrivet bruk anser ni? Jag kommer lägga det här bakom mig när dom är slut så jag har ganska långa uppehåll mellan varje tillfälle. Och tar i regel enbart EN dos (25mg-50mg krossat) per tillfälle. Riskbruk eller kontrollerat bruk? Har testat lite olika droger i yngre dagar men detta känns ärligt som det som är mest rent och minst skadligt men jag kanske enbart lurar mig själv.

Amfetamin i sig inte är något problem utan att problemet är att många kör stark dos i flera dagar utan att äta eller sova.
Ifall du kör starka doser, fyller på hela tiden , inte sover på flera dagar och inte äter så är det en stor risk att saker går åt helvete.
Sen blir man visserligen beroende om man använder det dagligen, men låter inte som du använder de ofta.

Dricker man dessutom alkohol så märker man inte av fyllan på samma sätt och när amfetaminet går ur kroppen så är det heller inte direkt smart om man är riktigt jävla full och gjort en ordentlig felbedömning.
Såna situationer kan leda till väldigt mycket problem då man inte kan orientera sig ordentligt och skulle kunna däcka och frysa ihjäl eller ramla, skada sig på olika sätt, rånad m.m.

Så jag tycker du ser på frågan lite fel.
Citera
2021-03-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Missbrukar du så är det runt 50-75 mg per tillfälle

Du tar spädbarnsdoser

I början prövade jag liknande doser vid ett par tillfällen men märkte att jag fick oönskade effekter av det, och då krossade jag aldrig tabletterna heller så det hände inte så mycket förutom vakenheten. Märker att den gyllene-vägen är 25mg krossat. Då håller ”ruset” i sig ca 5h och det går att sova.. less is more verkar det som.

Det som är någorlunda betryggande, nu kommer lite bro-science.. men får man ett rus av små doser så känns det som att receptorerna är OK och inte nedreglerade eller förstörda.
Citera
2021-03-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Amfetamin i sig inte är något problem utan att problemet är att många kör stark dos i flera dagar utan att äta eller sova.
Ifall du kör starka doser, fyller på hela tiden , inte sover på flera dagar och inte äter så är det en stor risk att saker går åt helvete.
Sen blir man visserligen beroende om man använder det dagligen, men låter inte som du använder de ofta.

Dricker man dessutom alkohol så märker man inte av fyllan på samma sätt och när amfetaminet går ur kroppen så är det heller inte direkt smart om man är riktigt jävla full och gjort en ordentlig felbedömning.
Såna situationer kan leda till väldigt mycket problem då man inte kan orientera sig ordentligt och skulle kunna däcka och frysa ihjäl eller ramla, skada sig på olika sätt, rånad m.m.

Så jag tycker du ser på frågan lite fel.

Ja, har som mest varit vaken i 24h och skulle aldrig i livet vara vaken längre än så. Har aldrig ”fyllt på” så att säga.
Citera
2021-03-23, 19:19
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Nej det är inte ett överdrivet bruk, så du kan vara lugn.
Citera
2021-03-23, 20:00
Medlem
En "vän" till mig anser att han missbrukade på ett race av 50x 5mg.

Du kan simma lugnt........ Skaffa inte mer eller börja med tjack när burken tar slut för det är nog något du kan få pirringar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in