Citat:
Ursprungligen postat av
economixx
Har senaste åren blivit besatt av sparande till den grad att det känns som ett beroende. Jag läser om sparande och pengar dagligen, allt från aktier, fonder, sparkonton, pensioner, bästa sparappar etc. har snart sparat ihop min andra miljon och har knappt några utgifter längre. Jag råsparar, lever fattigt och investerar allt i börsen. Det är mitt största intresse och jag får en kick av att handla rabatterade varor i butik och hitta på olika typer av sparknep. Som ni förstår är mitt liv inte det mest intressanta, men så är det. Någon mer som känner och tänker som jag? Kul att höra ifall någon annan är lika störd som jag
Det låter ju sunt men tänk bara på att om du har ett enda så här dominant intresse som så mycket av ditt liv kretsar runt kommer du må fruktansvärt dåligt när det utvecklas sämre.
Jag får en känsla av att du är ganska ung och kanske bara har varit med under börsens uppgång. Lika glad som du bli nu när din depå stiger i värde lika dåligt kommer du mån när det vänder och den sjunker i värde.
Är din aktiedepå då det enda du brinner och ditt liv kretsar runt kommer även ditt mående åka rakt ner i källaren tillsammans med börskurvorna.
Svårt att känna mening och motivation med livet om dom största kickarna du får nu är att få 15:- i rabatt på ett paket köttbullar när depån sjunkit med 5.634:- i värde under samma dag.