2021-03-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Säkert butikschefen med personal som stulit hem de dyraste flaskorna och på så sätt fått upp försäkringsbeloppet..

Det lär nog krävas dokumentation/bilder på de krossade flaskorna.

Kanske handlar det om att Bolaget inte betalat sin månatliga avgift för ”beskydd” till det lokala kriminella gänget?
I dagens Sverige kan man inte utesluta något.😐
Citera
2021-03-23, 16:32
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag vet inte om det fortfarande är så, men man kunde komma in med en oöppnad flasktopp om man tappat den i backen och få en ny förr i alla fall, lite weird policy but oh well.

Minns att jag klurade lite på om det skulle gå att sätta i system (höhö) med att krossa flaska över filter och sen få en till. Men så törstig blev jag aldrig.

När vi handlade på den ambulerande bryggeribilen från Pripps i min barndom så gällde det du skriver angående osprättade flasktoppar. Men inte på Bolaget, väl?!
Citera
2021-03-23, 16:35
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Jag råkade ha en ganska dyr flaska i golvet för ett par år sedan på bolaget, nu hade jag förvisso betalt för den och skulle lägga in den i påsen, mannen i kassan drog upp telefonen och ringde dit någon och sa kross, en medarbetare kom med mopp och hink och gav mig en helt ny flaska, behövde inte betala något men var hemskt pinsamt, han sa att de inte spela någon roll då de är statligt, men är nog lite skillnad på uppsåt och rena olyckshändelser skulle jag tro, någon summa kommer han garanterat få betala.

Systembolagets regler är tydliga: Tappar du sönder en flarra inne i butiken så ersätts den, men så fort du kommer utanför butiken så är det kört! Då får du stå för krossen själv.
Citera
2021-03-23, 16:36
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Miljonbelopp herregud! Var det all finwhisky som gick i kras ? Eller har han gått bärsärk på hela systembolaget? Kanske inte så stort i bonnhålan Skövde

Han slog väl även sönder delar av inredningen?
Citera
2021-03-23, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det lär nog krävas dokumentation/bilder på de krossade flaskorna.

Kanske handlar det om att Bolaget inte betalat sin månatliga avgift för ”beskydd” till det lokala kriminella gänget?
I dagens Sverige kan man inte utesluta något.😐

Då hade det brunnit istället. Mitt i natten sätter de eld på lättantändliga flaskor med sprit.
Inte skickar de in en galning som krossar flaskor medan kameran rullar.
Eller?
Citera
2021-03-23, 17:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Är det här på riktigt?
Brukade systemet ha ambulerande bilar fyllda med alkohol?

Inte systembolaget utan pripps bryggerier hade en lastbil som körde till bostadsområden och sålde läsk och mellanöl direkt från bilen, Har för mej att det försvann på -70 talet.
Citera
2021-03-23, 18:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Är det här på riktigt?
Brukade systemet ha ambulerande bilar fyllda med alkohol?

Om Systembolaget hade det vet jag inte, men jag betvivlar det starkt...

Däremot hade mitt lokala bryggeri såna bilar, precis som jag skrev. Dock sålde de inget starkare än lättöl, om jag minns rätt.
Citera
2021-03-24, 07:24
Medlem
imrichbitchs avatar
Vilket episkt tilltag! Snacka om bakisångest
Citera
2021-03-24, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Vilket episkt tilltag! Snacka om bakisångest

Kan ju vara som så också att mannen förlorat allting på grund av spriten och kanske inte har mycket till liv kvar och gick loss på systembolaget på grund av detta för att kunna få tak över huvudet och mat i magen.
Citera
2021-03-24, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumbaja
Kan ju vara som så också att mannen förlorat allting på grund av spriten och kanske inte har mycket till liv kvar och gick loss på systembolaget på grund av detta för att kunna få tak över huvudet och mat i magen.
Det vore ju väldigt missriktat. Det är ju en oantastlig sanning att det statliga alkoholmonopolet är det som hindrar oss alla från att falla med i missbrukets avgrund.
Citera
2021-03-24, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallaTaylor
Enligt rykten så var det en kvast han använde för att "sopa rent i hyllorna"

Jag tror det var en bandyklubba!
Citera
2021-03-24, 11:24
Medlem
Nykterhetsrörelsen borde terrorklassas omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in