• 9
  • 10
2024-02-16, 17:23
Medlem
Flenzenstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Az-09och92
Det kommer nog bli en ganska lång text det här.....

Jag skriver om texten så att den går att läsa utan att bli helt galen. Inte fixat alla fel men det grövsta så att man kan läsa den:

Citat:
Det kommer nog bli en ganska lång text det här.

Jag har adhd så det blir lite osammanhängande.och pga minnesluckor och psykosen, men de får ni stå ut med. Någon skrev i tråden att ja fått psykoser tidigare. Det stämmer "inte" detta var min första och extremt kraftig, enligt min läkare och psykolog. Gällande alkohol och droger så kommer vi till det senare i texten.

Allt startade när jag började jobba dubbla skift. Två skift samt helg skift, fredag-söndag då 14 tim pass. Barnens mamma var otrogen med sin elev hon var alltså lärare samtidigt som jag helrenovering vårat hus och skulle starta egen firma. Under denna tid så.sov jaq väldigt dåligt, ca 2-5 timmar per natt under ett halvår. Jag började bli väldigt manisk o började köpa väldigt dyra saker och var vaken hela nätterna, så ja trodde alltså att detta berodde på min adhd.

Jag ringde och var arg på läkarna och hotade med att polisanmäla dom om jag inte får min Concerta (amfetamin medecin för adhd). Jag aldrig tagit medicinen innan. Från första Concertan 54 mt som inte är speciellt mycket så blev ja ännu mer maniskt och kände mig extremt smart. Då tänkte ja ahaa är den så här man känner sig när man inte har adhd. Allt störande ljud var poff borta! Och ja hade knivskarp fokus! Och ja mådde så jävla bra ! Men det som jag inte förstod var att jag var på väg in i en fruktansvärd psykos.

I början av sommaren så tog polisen mig på Summerburst för att jag var påverkad av extacy. Det fick barnens mamma nys om, så pga det så ansökte hon om ensam vårdnad. Jag fick reda på detta när jag jobbade. Jag bröt ihop totalt o grät som ett litet barn på jobbet och trodde att hon kommer få vårdnaden över barnen. Så mitt i allt detta så satt jag i tingsrätten o kämpa för mina barn med en dyr advokat som ja inte hade pengar till.

Just under den här.tiden så träffade jag en sjukt snygg o snäll tjej trodde jag iaf. Vi köpte hus snabbt allt kändes bra o barnen tyckte om henne! Från tiden att vi köpt hus så ändrar hon skepnad totalt. Hon lurar mig på pengar och får mig att känna att jag inte klarar mig utan henne. Väldigt psykopati helt enkelt. Men ja väljer att inte skriva mer om henne.

Jag började göra en massa olika intelligent test! Och kolla på Big bang theory och studera Jim Persson.och 2½ män. Ja studerar även Charlie Sheen då ja alltid tyckt han är smart och intelligent men missbrukare av alkohol som jag hatar pga att min mamma missbrukade de under hela min uppväxt. Så de påverkat mig hårt. Jag kom hem från skolan och fick lyfta mamma till sängen då hon däckat och pappa bara var på jobbet 24/7.

Nu tror jag att psykosen börjar starta på riktigt. Jag gjorde inbrott på Toveks bil och tänkte ta deras finaste audi. Jag packade bilen fullt med saker solstolar o leksaks bilar till mina barn sedan går larmet och ja väntar in att polisen ska komma. Detta var på kvällen! Polisen släppte mig tidigt på morgonen och jag vandrar vidare mot Toveks igen. Vid en industrilokal nära Friskis och svettis så hittar jag en "gaffel truck "som jag sedan tar och kör till toveks för att göra inbrott igen. Jag gick in på Toveks verkstad och plockade alla nycklar från bilarna och lade i en låda. Sedan tog jag av mig kläderna och tar på mig ett par stövlar och solglasögon som ja hittat där. Ni kan ju tänka er hur jävla skev jag måste sätt ut när polisen tog mig. Det var samma poliser som tog mig på kvällen så dom sa bara: "[mitt namn] nu åker vi till stationen igen".

Jag fick straff för dataintrång också då jag ladda min telefon på datorn på lagret. Jag ska tillägga att större delen av allt som ja gjort så hade ja lurar i öronen med hög musik. Nåväl inne på stationen var jag helt galen. jag fick gå på toa vid ett tillfälle då drog jag sönder rören och handfatet. Jag var så rörig i huvudet så ja trodde att jag spelade in en film. Alltså att jag var filmen och skulle vara "rolig" jag ville vara som Charlie Sheen!

När jag hade varit hos polisen så kom nån professor x o skulle prata med mig och tog med mig till psyket i Falköping. Direkt när jag kom till Falköping så fick ja lugnande och på väldigt länge så kände ja mig lugn och trygg. Dom behandlade mig snällt och med stor respekt. Allt som hände runt omkring mig trodde jag hade ett "sammanhang "att allt hängde ihop på nått sjukt sätt.

När psykiatrin hade släppt mig så kände ja mig sjukt fri och smart. Jag trodde att jag hade lurat alla. Men min mamma som inte dricker "längre" hade sagt stopp för att släppa ut mig då ja inte var frisk fortfarande men blev utskriven ändå. Så mamma tvingade mig att bo hos dom. Vid detta tillfälle så trodde jag att jag var förmögen av pengar,så ja smet iväg till Elins varje dag och köpte dyra klockor med mera. Ja tog allt på avbetalning och trodde att de var min intelligenta plan !

Detta pågick i några veckor innan jag skulle visa "världen hur dåligt sprit är" som jag även tycker idag och alltid gjort! Själv dricker ja väldigt sällan kanske nån öl var 3e månad. När det gäller droger så har ja testat de mesta av ren nyfikenhet. Jag är en festival kille och tar extacy då inte mer än så. Sista dagen innan jag gick in på systembolaget så tänkte jag :eftersom att detta så.bli en jävligt rolig film så ska jag springa naken genom Elins esplanad och vara roligare än Charlie Sheen och Jim persons! Så ja de va ja som gjorde det, jag vet helt sjukt. Dagen efter så tog ja hjälm.o.mopp hos mamma o pappa,resten har ni sätt på video.

Jag mår helt okej nu.jag har mina barn varannan helg. Jag äter Concerta 72 mg och de funkar bra. Familj och vänner har funnits där för mig. Annars hade ja vart död utan läkare och psykologer. De första året kunde ja inte visa mig bland folk. Nu har ja varit sjukskriven i 3 år och ska börja arbetsträna.

Mitt mål nu är att jobba med missbrukare och psykos sjukdomar. Det som jag berättat nu är bara en bråkdel av vad som hände i mitt huvud och vad jag gjort.men hoppas ni fått en liten bild av allt och ni kommer nog få ett gått skratt när ni läser igenom texten de e helt okej det var skönt att skriva av sig lite .fråga på om ni undrar nått

Mvh D*nn*s Malm
Senast redigerad av Flenzenstock 2024-02-16 kl. 17:36.
Citera
2024-02-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock
Jag skriver om texten så att den går att läsa utan att bli helt galen. Inte fixat alla fel men det grövsta så att man kan läsa den:
Okej ! Tack det var snällt av dig haha galen
Citera
2024-02-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock
Finns förundersökningen? Länkarna funkar inte .Det är en vän som undrar mvh
Citera
2024-02-29, 15:22
Medlem
Flenzenstocks avatar
Citat:
Finns förundersökningen? Länkarna funkar inte .Det är en vän som undrar mvh
Ingen aning.
Citera
2024-02-29, 15:47
Medlem
Citat:
Det kommer nog bli en ganska lång text det här .jag har adhd så det blir lite osammanhängande.och pga minnesluckor och psykosen.men de får ni stå ut med.någon skrev i tråden att ja fått psykoser tidigare.d3 stämmer "inte" detta var min första och extremt kraftig,enligt min läkare och psykolog.gällande alkohol och droger så kommer vi till det senare i texten.
Allt startade när jag började jobba dubbla skift.2 skift samt helg skift, fredag-söndag då 14 tim pass.Barnens mamma var otrogen med sin elev hon var alltså lärare samtidigt som jag helrenovering vårat hus och skulle starta egen firma.Under denna tid så.sov jq väldigt dåligt ca 2-5 timmar per natt under ett halvår. Jag började bli väldigt manisk o började köpa väldigt dyra saker och var vaken hela nätterna.så ja trodde alltså att detta berodde på min adhd så ja ringde och var arg på läkarna och hotade med att polisanmäla dom om jag inte får min Concerta (amfetamin medecin för adhd) aldrig tagit medecinen innan.från första Concertan 54 mt som inte är speciellt mycket så blev ja ännu mer maniskt och kände mig extremt smart. Då tänkte ja ahaa är denså här man känner sig när man inte har adhd:allt störande ljud var poff borta! Och ja hade knivskarp fokus! Och ja mådde så jävla bra ! Men det som jag inte förstod var att jag var påväg in i en fruktansvärd psykos.i början av sommaren så tog polisen mig på summerburst för att jag var påverkad av extacy,det fick barnens mamma nys om.så pga det så ansökte hon om ensam vårdnad. Jag fick reda på detta när jag jobba.jag bröt ihop totalt o grät som ett litet barn på jobbet och trodde att hon kommer få vårdnaden över barnen.så mitt i allt detta så satt jag i tingsrätten o kämpa för mina barn med en dyr advokat som ja inte hade pengar till.just under den här.tiden så träffade jag en sjukt snygg o snäll tjej trodde jag iaf....vi köpte hus snabbt allt kändes bra o barnen tyckte om henne! Från tiden att vi köpt hus så ändrar hon skepnad totalt.hon lurar mig på pengar och får mig att känna att jag inte klarar mig utan henne.väldigt psykopati helt enkelt.men ja väljer att inte skriva mer om henne.ja börjar göra en massa olika intelligent test! Och kolla på.big bang theory och studera Jim Persson.och 21/2 män. Ja studerar även charlie Sheen då ja alltid tyckt han är smart och intelligent men missbrukare av alkohol som jag hatar pga att min mamma missbrukade de under hela min uppväxt.då de påverkat mig hårt.jag kom hem från skolan och fick lyfta mamma till sängen då hon däckat och pappa bara var på jobbet 24/7.så nu tror jag att psykosen börjar starta på riktigt. Jag gör inbrott på Toveks bil och tänkte ta deras finaste audi,jag packar bilen fullt Mee saker solstolar o leksaks bilar till mina barn sedan går larmet och ja väntar in att polisen ska komma.detta var på kvällen!.polisen släpper mig tidigt på morgonen och jag vandrar vidare mot Toveks igen.vid en industri lokal nära friskis och svettis så hittar jag en "gaffel truck "som jag sedan tar och kör till toveks för att göra inbrott igen.jag går in på Toveks verkstad och plockar alla nycklar från bilarna och lägger i en låda sedan tar jag av mig kläderna och tar på mig ett par stövlar och solglasögon som ja hittat där.ni kan ju tänka er hur jävla skev jag måste sätt ut när polisen tog mig.det var samma poliser som tog mig på kvällen så dom sa bara:mitt "namn "nu åker vi till stationen igen.jag fick straff för dataintrång också då jag ladda min telefon på datorn på lagret. Jag ska tillägga att större delen av allt som ja gjort så hade ja lurar i öronen med hög musik.nåväl inne på stationen var jag helt galen,jag fick gå på toa vid ett tillfälle då drog jag sönder rören och handfatet.Jag var så rörig i huvudet så ja trodde att jag spelade in en film.alltså att jag var filmen och skulle vara "rolig" jag ville vara som charlie Sheen! När jag hade varit hos polisen så kom nån professor x o skulle prata med mig och tog med mig till psyket i Falköping.direkt när jag kom till Falköping så fick ja lugnande och på väldigt länge så kände ja mig lugn och trygg. Dom behandlade mig snällt och med stor respekt.allt som hände runt omkring mig trodde jag hade ett "sammanhang "att allt hängde ihop på nått sjukt sätt.när psykiatrin hade släppt mig så kände ja mig sjukt fri och smart,jag trodde att jag hade lurat alla.men min mamma som inte dricker "längre" hade sagt stopp för att släppa ut mig då ja inte var frisk fortfarande men blev utskriven ändå.så mamma tvingade mig att bo hos dom.vid detta tillfälle så trodd3 jag att jag var förmögen av pengar,så ja smet iväg till Elins varje dag och köpte dyra klockor med mera.ja tog allt på avbetalning och trodde att de var min intelligenta plan ! Detta pågick i några veckor innan jag skulle visa "världen hur dåligt sprit är"som jag även tycker idag och alltid gjort ! Själv dricker ja väldigt sällan kanske nån öl var 3e månad. När det gäller droger så Har ja testat de mesta av ren nyfikenhet.jag är en festival kille och tar extacy då inte mer än så.sista dagen innan jag gick in på systembolaget så tänkte jag :eftersom att detta så.bli en jävligt rolig film så ska jag springa naken genom Elins esplanad och vara roligare än charlie Sheen och Jim persons! Så ja de va ja som gjorde det,jag vet helt sjukt.dagen efter så tog ja hjälm.o.mopp hos mamma o pappa,resten har ni sätt på video.
Jag mår helt okej nu.jag har mina barn varannan helg.ja äter concerta 72mg och de funkar bra.familj och vänner har funnits där för mig. Annars hade ja vart död utan läkare och psykologer.de första året kunde ja inte visa mig bland folk . Nu har ja varit sjukskriven i 3 år och ska börja arbetsträna. Mitt mål nu är att jobba med missbrukare och psykos sjukdomar. Det som jag berättat nu är bara en bråkdel av vad som hände i mitt huvud och vad jag gjort.men hoppas ni fått en liten bild av allt och ni kommer nog få ett gått skratt när ni läser igenom texten de e helt okej det var skönt att skriva av sig lite .fråga på om ni undrar nått Mvh D*nn*s Malm

Gud,detta va kul/sorgligt läsa.
Känns som du varit i nån väldigt lång tripp,under många år typ.
Den där kvällen/morgonen du drar till verkstaden och samma snutar tar dig ..frågan är hur psyket släppte ut dig,var väldigt tydligt känns de som du skulle va inlåst lite.

Skönt se du har fått en morot i livet med praktik på ett hvb hem.
Har du börjat, hur känns de?
Vad fick du för straff/böter för kaoset på systembolaget?
Citera
2024-03-01, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Gud,detta va kul/sorgligt läsa.
Känns som du varit i nån väldigt lång tripp,under många år typ.
Den där kvällen/morgonen du drar till verkstaden och samma snutar tar dig ..frågan är hur psyket släppte ut dig,var väldigt tydligt känns de som du skulle va inlåst lite.

Skönt se du har fått en morot i livet med praktik på ett hvb hem.
Har du börjat, hur känns de?
Vad fick du för straff/böter för kaoset på systembolaget?

Dom gjorde såklart fel som släppte ut mig för tidigt.ja har börjat praktisera nu och de känns bra,detta passar mig. Jag blev fri från precis allt, inga böter eller någonting pga sinnesförvirring. Men jag har ändå skulder sedan psykosen pga massa saker som ja köpte och sålde!

Något som va irriterande va att ja köpte en klocka för 100k som blev stulen på psyket I Falköping.jag hade även en samling av klockor värt 50k som ja sålde för ett par tusen och kommer inte ihåg motivet till de. Väldigt sjukt och sorgligt. Men ja ser framåt och kämpar på.

Jag kan fortfarande tycka de e lite jobbigt att träffa bekanta som gärna stannar mig och vill prata män ändå trevligt då dom är väldigt snälla och man märker att dom verkligen är intresserad av att höra hur saker och ting gått så "illa"
Citera
2025-10-09, 02:25
Medlem
Hur går det med våran mopp legendar, någon som vet?

Någon som vet hur livet har gått för honom?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in