Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-22, 06:28
Medlem
Ghastens avatar
Är det en bra kompis hade jag berättat helt klart. Kan ju bli att hon inte vill vara vän med dej men det får du ta i beräkning. Och snubben kommer nog bli arg.

Bästa vore om du anonymt kunde skicka skärmdump till henne.
Citera
2021-03-22, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Gammalt konto? Normalt tar man ju bort sin tinderprofil om man är i en relation. Klarar man inte det går det att slå av visas dvs att ens profil dyker upp för andra i Tinder från att men ändå ha kvar kontot.

Att killen har kvar kontot och hans profil aktivt visas visar att han förmodligen behöver bekräftelse eller vill ha något vid sidan om.

Hur många tror att kontot försvinner om man raderar appen?

Kan vara så att killen raderade appen och sedan ligger kontot kvar. Eller så finns kontot där för att han vill ligga?
Citera
2021-03-22, 07:10
Medlem
Jag hade frågat honom. Kan vara så att han glömt ta bort det. Tar han inte bort den utan kontot ligger kvar hade jag sagt till min väninna.

Oavsett hur genuin din tankar är får man alltid skulden när man lägger sig i ...

Kan även vara så att de kanske gillar att ha besök i sovrummet.
Citera
2021-03-22, 07:11
Medlem
Tarrous avatar
Inget bra tecken, även om han bara ville få uppmärksamhet och drömma sig bort lite.

Nästa del: Att vara ärlig mot andra är inte alltid så uppskattat som man inbillar sig. Mitt förslag är att du pratar med killen istället för din tjejkompis. Säg som det är, och att det kanske vore en bra idé för honom att fokuserar på din vän istället för random tjejer på Tinder.
Citera
2021-03-22, 07:26
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniversalRace

Kan vara så att killen raderade appen och sedan ligger kontot kvar. Eller så finns kontot där för att han vill ligga?

Man måste vara bra dum om man tror kontot försvinner bara för att man tar bort appen. Vilken tjej vill ha sån träskalle?
Citera
2021-03-22, 10:21
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic88
Ja som rubriken lyder, hittade han på Tinder för ngn dag sedan och tycker att det är riktigt konstigt att han har ett aktivt konto där när de varit tillsammans i över 2 år(nyligen köpt lägenhet, skaffat hundar etc). Så jag undrar; Om ens tinder profil syns, betyder det att det fortf är aktivt? Eller kan det vara så att det är inaktivt, men iså fall bör väl ens profil inte synas alls? Lite osäker på hur det fungerar-..

Hur hade ni gått tillväga med detta? Jag har ju inga bevis på att han snackat med någon, plus att jag inte vill skapa onödig drama mellan de två; för tänk så är det inget så bara förstör jag deras förhållande, samt gör det stelt mellan mig och han om han skulle få reda på att det var jag som nämnde det för henne(om det visar sig inte vara något) plus att han kan ju också bara neka det hela, att han inte snackat/snackar med ngn. Tog dock en skärmdump på hans tinder, så han kan ju inte neka det. Jag vill ju stå upp för min vän, vill ju inte att hon ska bli bedragen, " förd bakom ljuset", men känner att jag inte har mycket mer att ge heller som bevis.

Vad hade ni gjort i situationen?
"Du, jag vet inte om Kalle vet om det, men hans profil syns fortfarande på tinder. Tydligen försvinner inte profilen av sig själv, så han måste nog gå in och ta bort den aktivt om han inte vill poppa upp hos folk. Kan ju bli jobbigt om folk han känner missförstår och tror att han är singel igen."

Dvs. Utgå från att det är ett misstag - för det är inte så himla konstigt att det sker. Du uppmärksammar henne på misstaget, hon kan uppmärksamma honom på det och han kan gå in och korrigera det. Har de gemensamt kommit överens om att redera sina konton så är det nåt de får reda ut på egen hand, du behöver inte veta att det inte är ett misstag, och bör i vilket fall inte blanda dig i det hela mer än så.
Citera
2021-03-22, 10:31
Medlem
Matcha med honom och ta det därifrån (alltså inte ligga med honom men se vad som händer)
Citera
2021-03-22, 10:56
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ja som rubriken lyder, hittade han på Tinder för ngn dag sedan och tycker att det är riktigt konstigt att han har ett aktivt konto där när de varit tillsammans i över 2 år(nyligen köpt lägenhet, skaffat hundar etc). Så jag undrar; Om ens tinder profil syns, betyder det att det fortf är aktivt? Eller kan det vara så att det är inaktivt, men iså fall bör väl ens profil inte synas alls? Lite osäker på hur det fungerar-..

Hur hade ni gått tillväga med detta? Jag har ju inga bevis på att han snackat med någon, plus att jag inte vill skapa onödig drama mellan de två; för tänk så är det inget så bara förstör jag deras förhållande, samt gör det stelt mellan mig och han om han skulle få reda på att det var jag som nämnde det för henne(om det visar sig inte vara något) plus att han kan ju också bara neka det hela, att han inte snackat/snackar med ngn. Tog dock en skärmdump på hans tinder, så han kan ju inte neka det. Jag vill ju stå upp för min vän, vill ju inte att hon ska bli bedragen, " förd bakom ljuset", men känner att jag inte har mycket mer att ge heller som bevis.

Skriv till han och fråga efter en träff, få se vad han svarar.
Skärmdump skicka till din vän, slut på historien
Citera
2021-03-22, 11:25
Medlem
Platstjänster behöver vara aktiverat för att din profil ska synas, eller? Relationer svackar, lägg fram det snyggt. Spinn inte på med några konspirationer utan berätta som det är bara
Citera
2021-03-22, 19:46
Medlem
Farbror Fazers avatar
Det dyker väl inte upp om man inte har använt det på ett tag typ veckor/någon månad så det är bullshit, och det finns inget "jag har tinder för att hitta vänner".

Du borde berätta och sen får hon förlåta honom ifall hon vill. Han kanske inte har försökt eller har avsikt för att träffa eller ha sex med någon, men man uppskattar sällan att ens partner vill flörta och söka uppmärksamhet med andra även om det inte är fysiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av UniversalRace

Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
"Du, jag vet inte om Kalle vet om det, men hans profil syns fortfarande på tinder. Tydligen försvinner inte profilen av sig själv, så han måste nog gå in och ta bort den aktivt om han inte vill poppa upp hos folk. Kan ju bli jobbigt om folk han känner missförstår och tror att han är singel igen."

Dvs. Utgå från att det är ett misstag - för det är inte så himla konstigt att det sker. Du uppmärksammar henne på misstaget, hon kan uppmärksamma honom på det och han kan gå in och korrigera det. Har de gemensamt kommit överens om att redera sina konton så är det nåt de får reda ut på egen hand, du behöver inte veta att det inte är ett misstag, och bör i vilket fall inte blanda dig i det hela mer än så.

Okej get real, som kidsen säger. INGEN tror att kontot försvinner med appen. Ulla 65 använder inte tinder. Och det är över två år. Det finns inget misstag, oj det råkade ligga kvar så alla såg! Oooj!

Han har varit inne och swipeat nyligen. Kanske första gången under hela förhållandet, det vet vi inte. Men vi VET det vi vet. Lura inte i din vän något av ovanstående, att säga att det kan vara något sånt hjälper henne bara tro mer på ursäkter som inte stämmer. Hon får välja hur hon vill göra med vad som hänt, inte fantasier som skulle förklara varför han kanske är heeelt oskyldig.

KÄLLA? ni hittar inte mig på tinder, trots ett konto som ej är dolt. Vissa säger att det kan röra sig om bara +1v innan ett inaktivt konto slutar visas.

För helvete, fattar ni ens hur många förhållanden som hade förstörts av faktiskta GLÖMDA konton om du fortsatte visas efter ett år? Grattis på ettårsdagen men vad gör din brud på tinder plötsligt?
Senast redigerad av Farbror Fazer 2021-03-22 kl. 20:01.
Citera
2021-03-22, 21:23
Medlem
RickySpanishs avatar
Skicka skärmdump, skriv, "Sjukt lik X, är det han?"

Efter det så är det out of your hands så att säga.

Om han inte är aktiv skulle hans profil inte komma upp i flödet. Fick sjukt många notifications från Tinder om det, typ "börja swajpa så du syns" och liknande.
Citera
2021-03-22, 21:31
Medlem
Citat:

Lägg dig inte i. Om han vill ha en side chick så låt honom ha det. Vilken jävla buzzkill du är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in